u na trase Čadca – Makov, s obavou hľadia do budúcnosti. Povráva sa totiž, že túto nerentabilnú trať by mali zrušiť. Do redakcie sme dostali množstvo písomných i telefonických otázok, ktoré končili tým, či o tom niečo vieme. Vraj sa hovorí aj o tom, že spomínanú trať sprivatizuje istý známy primátor a politik “od susedov“.
Oslovili sme prednostu Železničnej stanice v Čadci Stanislava Králika, ktorý tvrdí, že zatiaľ o tom, že by sa trať mala zrušiť, nič nevie. V súčasnosti na nej premáva dvadsaťšesť osobných vlakov a dva nákladné, ktoré obsluhujú stanice vozovými zásielkami na celej trati dlhej vyše 26 kilometrov. O odpoveď na otázku, či je trať rentabilná, či nie, sme požiadali hovorcu Železničnej spoločnosti, a.s. Miloša Čikovského. “Orgány železničnej spoločnosti, predstavenstvo, ani dozorná rada o ničom takom nerokovali. Privatizácia je možná v prípade, keď sa trať zahrnie do integrovaného dopravného systému. Trať, na ktorú sa pýtate, je určite stratová,“ povedal M. Čikovský. Dodal, že v budúcnosti o jej osude rozhodne Vyšší územný celok v Žiline, pretože on bude doplácať stratu. “Je potom vo verejnom záujme, či na tejto trase bude premávať vlak, alebo autobus,“ uviedol M. Čikovský. I. Hažíková