mali smolu„. S úvodom článku sa dá len súhlasiť – Platiť budú všetci. Ale to, čo píše pán redaktor ďalej, je len pohľad jednej strany, ešte k tomu riadne skreslený. Vôbec nie je pravda, že cestujúci, ktorí chceli cestovať zo zastávky Čadca - mesto, museli kupovať lístok na hlavnej stanici. Po zatvorení pokladne si mohol každý cestujúci kúpiť lístok vo vlaku bez „pokuty„. Ako píše pán redaktor. Všetci sprievodcovia boli oboznámení, že zastávka je zatvorená a lístky musia vydávať bez úhrady. Tiež nie je pravda, že záleží na sprievodcovi, či dá alebo nedá pokutu. Na to sú predpisy, ak niekto predpis nedodrží, treba byť konkrétny. Potom sa dá problém riešiť. Sprievodca bude vyrátaný určite väčšou sumou ako je cena lístka 36,- + 80,- úhrada. Ešte na záver sa vrátim k vete: „platiť budú všetci„. Dám len takú otázku: Platíme za spravodajstvo, školstvo, viac stojí saláma v obchode a je to lepšie, kvalitnejšie? Viac platíme všetci, aj železničiari. A ešte jedna otázka: Naozaj sa nič nezmenilo vo vlakovej doprave k lepšiemu?
(Pracovníčka železničnej stanice Čadca)
Názor a vysvetlenie redaktora
To, či sa vo vlakových súpravách zmenilo niečo k lepšiemu, nechám na čitateľa. Cestujem pravidelne a nielen z Kysuckého Nového Mesta do Čadce, ale aj inými rýchlikmi, napríklad do Liptovského Mikuláša. Mohol by som o kultúre cestovania a najmä o vybavení toaletných zariadení rozprávať... To nehovorím o oknách v jednotlivých „kupé„. Niekde sa nedajú zavrieť, niekde otvoriť. Dokonca niektorí „tiežodborníci„ tvrdia, že okná by sa nemali otvárať, lebo to nepomôže pri vetraní... Viete, milá pani (alebo slečna), opýtal by som sa vás, kedy ste naposledy išli vlakom na dlhšiu trasu, napríklad v júli, keď sa teplota vonku pohybuje za hranicou 30 stupňov Celzia. Začal som od konca listu, ktorý nám pracovníčka železničnej stanice v Čadci poslala do redakcie. Nechcem polemizovať o tom, ako to bolo s kupovaním lístkov. Viem o prípade, kedy sprievodca žiadal od cestujúceho lístok v Krásne nad Kysucou. Ten mu tvrdil, že nastúpil na zastávke Čadca – mesto, ale pokladňa bola zatvorená. Došlo podľa mňa k zbytočnému sporu, lebo cestujúci mal svoju pravdu a sprievodca svoju. Nemusel mu veriť. Pisateľke by som chcel ešte povedať, že nepatrím medzi tých, ktorí hľadajú senzácie. Mám však svoj vek a skúsenosti a nepotrebujem si vymýšľať. Keď hovoríte o tom, že viac platíme za spravodajstvo (zrejme ste mysleli televíziu a rozhlas), školstvo a viac stojí aj saláma v mäsiarstve, to je o niečom inom. Zaujímalo by ma však, čo sa zlepšilo podľa vášho názoru vo vlakovej doprave k lepšiemu...Vladimír Kollár