ho kráľa Agénora. Práve jej meno nesie náš svetadiel. Dnes zemepisnému označeniu pevniny medzi Atlantickým oceánom a Uralom – Európa konkuruje pojem Európska únia.
Zlepšenie informovanosti o politike, kultúre i spoločenskom zázemí euroregiónu sa od marca tohto roku stalo témou projektu pod názvom „Európa a my. Európske tvorivé dielne„, na ktorom spolupracuje čadčianske Kysucké európske informačné centrum (KERIC) spoločne so žilinskou knižnicou. Jeho cieľovou skupinou sa stali predovšetkým žiaci základných škôl okresu Čadca, pretože práve generácia tých najmladších bude vo svojom osobnom živote i profesionálnej kariére v budúcnosti prichádzať do kontaktu s možnosťami i pravidlami v štátoch vystavaných podľa novej európskej architektúry.
Každý štvrtok počas školského roka prichádzali do priestorov KERICu dve päťčlenné družstvá žiakov základných škôl, aby sa pod lektorským vedením pracovníka žilinskej knižnice Dr. Miloša Jesenského a francúzskeho dobrovoľníka Kericu - Sylvaina Le Flocha oboznámili so základnými faktami o integračnom procese, prebiehajúcom západne od hraníc Slovenska. Na workshope sa žiaci zaujímavým, a pre ich vek prístupným spôsobom, dozvedili informácie o krajinách Európy, Európskej únii a integračnom procese. Samotný workshop pozostával z troch základných častí. V prvej sa žiaci dozvedeli o histórii , geografickej i inštitucionálnej organizácii EÚ. V druhej si tvorivým spôsobom zopakovali a doplnili zemepisné i dejepisné poznatky o jednotlivých členských i kandidátskych krajinách EÚ, a v závere si počas hry na „Malý európsky parlament„ ozrejmili problémy súvisiace s budovaním a rozširovaním moderného európskeho spoločenstva.
Zástupcovia jednotlivých škôl si neskôr pripravili vzdelávací program pre svojich spolužiakov formou informačných plagátov, tlačovín, násteniek, školských časopisov či besied a to v rámci súťaže, v ktorej víťazné družstvo absolvuje dvojdňový výlet do Bratislavy, spojený s prehliadkou významných európskych inštitúcií situovaných v hlavnom meste. Počas roku 2003 by sa mali workshopu postupne zúčastniť všetky základné školy regiónu.
Nápaditosť, nekonvenčné metódy prístupu v rámci tvorivých dielní, voľná diskusia i polemika, používanie pestrých informačných zdrojov, včítane práce prostredníctvom internetu, ukazujú, akým spôsobom možno pracovať s mladými ľuďmi na sprístupňovaní informácií o Európskej únii. (mj),
KERIC