vanej tranzitnej komunikácie diaľničného typu zo Žiliny k slovensko – poľskému hraničnému priechodu Skalité – Zwardoň. Podľa informácií, ktoré sme získali od manažéra projektu Ing. Mášu, by sa stavebné práce mohli skončiť do konca tohto kalendárneho roku. Od začiatku stavby v roku 1998 sa preinvestovala jedna miliarda 333 784 korún. To sú fakty. Dostali sme však informáciu, že s tunelom to nie je všetko v poriadku, lebo sa buduje aj niečo ako „náhradný„ (záchranný variant). Ľudia na celom svete sú už raz takí – nedôverčiví. Mnohokrát sa stáva, že bez overenia dokážu rozprávať o veciach, ktorým nerozumejú. Tak sa stalo aj v prípade „horelického tunela.„ „Urobili to zle, preto budujú čosi náhradné. Boja sa to však povedať verejnosti,„ bolo počuť od obyvateľov bývajúcich v blízkosti tejto stavby. „Sú to dezinformácie z neznalosti. Pri každom takomto projekte je nutnosť vybudovať aj tzv. únikovú štôlňu (cestu). Robí sa to v prípade havárie tunela a táto prax je bežná na celom svete. Štôlňa v tuneli Horelica bude dlhá asi 400 metrov a budujeme ju v profile druhej tunelovej rúry. Za kvalitu stavby sme zodpovední a môžem povedať, že sme nič nezanedbali po odbornej stránke,„ povedal pre Kysucké noviny Ing. Peter Máša manažér projektu z Váhostavu SK, a.s. Žilina. Nezaškodilo by nám, keby sme sa držali starej ľudovej múdrosti, ktorá hovorí, že radšej dvakrát meraj a raz rež..
Vladimír Kollár