la v Horelici konal kontrolný deň, aby sa zistilo, aký je stav tohto budovateľského diela. Podľa informácií, ktoré sme získali od manažéra projektu Ing. Petra Mášu z Váhostavu SK, a. s. Žilina, dokončila sa betonáž – sekundárne ostenie je hotové kompletne, vrátane portálov. V súčasnosti sa pracuje na ďalšom vybavení tunela. Ide o kanalizáciu, vodovod, chodníky, konštrukčné vrstvy vozovky, káblové rozvody... Od začiatku stavby v roku 1998 sa preinvestovala 1miliarda 333 784 tis. korún. „Ak všetko pôjde podľa predpokladov a bude dostatok financií, hrubá stavba môže byť ukončená v apríli roku 2004,„ povedal Ing. Máša. Kompletne s ďalšími prácami (ventilátory, osvetlenie, kamerový systém a pod.) by mohli tunel spustiť do prevádzky na konci roka 2004. Tunel je dlhý 605 metrov, šírka medzi obrubníkmi 9 metrov. Skladá sa z dvoch portálov (portál Čadca, portál Žilina) a samotného tunela. Stavbári majú problémy najmä so západným portálom, ktorý je realizovaný v náročných geologických a hydrogeologických pomeroch v území s aktívnymi zosuvmi a seizmikou. Tunel Horelica bude slúžiť ako súčasť budovanej tranzitnej komunikácie diaľničného typu zo Žiliny k slovensko – poľskému hraničnému priechodu Skalité – Zwardoň. Zároveň uľahčí prejazd k frekventovanému slovensko – českému priechodu Svrčinovec – Mosty u Jablunkova, ktorý leží na dôležitej európskej magistrále E 75. Budovaná trasa s tunelom bude po dokončení súčasťou multimodálneho dopravného koridoru č. VI. a transeurópskej magistrály spájajúcej sever a juh kontinentu.
Vladimír Kollár