existuje celá veda. Málokto vie, že prapôvodca inzerátu vznikol veľmi bizarným spôsobom. V istých francúzskych listoch, akomsi predchodcovi súčasných novín, uverejňoval ich majiteľ oznamy o úmrtiach. V tejto bezplatnej rubrike sa zaužívalo aj zverejňovanie mena lekára, ktorý toho ktorého úbožiaka ošetroval. To bola samozrejme pre lekárov veľká potupa a dnes by sme povedali aj negatívna reklama, o ktorú žiadny z nich nestál. Preto začali húfom chodiť za vydavateľom novín a prosili ho, aby ich meno k oznamu o úmrtí neuverejňoval. Vydavateľ bol však neúprosný. Samozrejme, že len dočasne, kým mu lekári pred nosom nezaštrkotali grošom. Stalo sa teda tradíciou, že za nezverejňovanie mena sa platilo. Doba sa však obrátila. Dnes inzerenti platia nemalé peniaze za presný opak. Za uverejnenie hoci malej informácie, pretože trh je neúprosný. A napokon, zdá sa, že ani lekári už prosiac grošmi veľmi neštrngajú. Skôr naopak, pretože aj tu sa situácia zmenila. Nezdá sa vám? Samozrejme, česť všetkým výnimkám. Iveta Hažíková