dkom, navyše studenom osviežení. Žiaľ, niektoré zmrzliny sú len riedkou masou, ktorú kým stihneme zlízať, roztečie sa nám po rukách. Kvalitná, hustá a navyše chutná zmrzlina je dnes výnimkou. Časy poctivých zmrzlinárov už, žiaľ, pominuli. Dnes môže byť táto pochúťka, ktorú si kúpite v stánku na ulici, aj prvým krokom na infekčné oddelenie nemocnice. Obávaná salmonelóza sa totiž občas skrýva aj v nej. Ešte teda máme možnosť kúpiť si mrazený krém v obchode. Výber je obrovský, od výmyslu sveta. Zahraničné firmy na ich výrobu sa predháňajú v reklame. Reštaurácie v mestách hýria farebnými slnečníkmi, po uliciach sa preháňajú predavači na bicykloch, na tradičných slovenských hodoch či v slovenských krčmách nechýba reklama a obrovský mraziak, plný lákavých zahraničných zmrzlín. A kdesi v kúte čupí malý plagátik, reklama na výrobky niektorých slovenských mliekarní. Tie na bezhraničné reklamné kampane peniaze nemajú. A tak sa len tíško krčia pod ťarchou svetových monopolov a dúfajú v uvedomelosť slovenského zákazníka. Ten má na výber. Ale čo má robiť, keď deti chcú len to, čo vidia v telke v reklame? Iveta Hažíková