v zasadačke železničnej stanice Čadca riaditeľský kontrolný deň stavby Železníc Slovenskej republiky Čadca – Zwardoň, elektrifikácia trate vr. PEÚ. So stavbou sa finišuje a predpokladaný čas odovzdania a slávnostné otvorenie je naplánované na začiatok decembra 2002. Je tu však iný problém. V rámci programu PHARE 96 realizujú ŽSR Bratislava stavebný objekt č. 07 – 302 vonkajšie vedenie 22 kV, ES Čadca – TM Skalité stavby Čadca – Zwardoň elektrifikáciu trate vrátane úprav. Na predmetnú stavbu bolo vydané 9. mája 2000 Štátnym dráhovým úradom Bratislava právoplatné stavebné povolenie pod č. 91/00 – ŠDÚ/S – Pč. Pod stožiare boli v rámci prípravy stavby v zmysle GP 222/99 vykúpené pozemky. „Pri realizácii 22 kV vzdušnej linky v úseku stožiarov č.6 až 10, užívateľ pozemku KN č. 1467/1 odmieta umožniť prístup ku pozemku parciel KN 14567/3 a 14567/7 za účelom zriadenia nových podporných bodov č.8 a 9 aj napriek tomu, že ŽSR Bratislava sú vlastníkmi predmetných parciel,„ povedal Ing. Jozef Bošanský, riaditeľ odboru investorského GR v Bratislave. Užívateľom parciel je firma JOKO- Jozef Kondek a syn. „Nie je pravda, že robíme nejaké prieky stavbárom. Variant ktorý sa realizuje, nie je dobrý. My sa nebránime tejto výstavbe, ale navrhli sme riešenie, ktoré by uvítali najmä ľudia, ktorí tam žijú. Sme ochotní maximálne pomôcť a vyjsť v ústrety realizátorom stavby. Viem, že ich „naháňa„ termín, ale všetko sa dá, keď sa chce. Pomôžeme technikou, ľuďmi. Nechceme zabraňovať dobrej veci, ale myslím si, že treba brať ohľad aj na ľudí, ktorí tam žijú,„ informoval a svoje stanovisko vyjadril majiteľ firmy Jozef Kondek. Všetci zainteresovaní vedia, že predmetný úsek železničnej trate je súčasťou VI. európskeho koridoru a jeho rekonštrukcia a elektrifikácia je vykonávaná na základe medzinárodných dohôd, uzavretých medzi vládami SR a Poľska, v náväznosti na dohovor o koridoroch železničnej prepravy. Argumenty má jedna i druhá strana, ale zvíťaziť by mal zdravý rozum a najmä tá skutočnosť, že tam žijú ľudia, ktorí očakávajú, že kompetentní sa dohodnú a elektrické vedenie im nebude strpčovať život. Vladimír Kollár
Foto: autor