Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Nie sme proti výstavbe spojovacej cesty, ale...

Nová Bystrica – V utorok 9. júla zvolal starosta N

ovej Bystrice Ján Šutiak pracovnú poradu, týkajúcu sa výstavby spojovacej komunikácie, štátnej cesty II. triedy 2/520, ktorá by mala spájať Kysuce s Oravou. Podnetom pre toto sedenie bola petícia občanov miestnej časti Vychylovka, ktorí sa rozhodli týmto spôsobom protestovať proti plánovanej výstavbe cesty. Petíciu podpísalo 220 občanov a na porade ich zastupovali niektorí členovia petičného výboru. Krajský úrad v Žiline zastupoval vedúci Odboru dopravy a miestneho hospodárstva Ing. Jozef Choluj. ďalej tu boli prítomní zástupcovia Okresného úradu v Čadci, Slovenskej správy ciest v Čadci, Vodohospodárskej výstavby, hlavný projektant a ďalší odborníci. Oravu zastupoval starosta Oravskej Lesnej Dominik Vrábel. Starosta J. Šutiak v úvode privítal všetkých prítomných a odovzdal slovo Ing. J. Cholujovi, ktorý hneď na začiatku svojho vystúpenia uviedol: „Petícia zaslaná na Krajský úrad, podľa vyjadrenia nášho Oddelenia kontroly, nespĺňa zákonom stanovené podmienky, no i napriek tomu sa jej obsahom budeme zaoberať„. Kameňom úrazu celého problému je nesúhlas občanov miestnej časti Vychylovka s tým, aby nová komunikácia bola pokračovaním súčasnej štátnej cesty III. triedy 3/520, ale aby bolo vybudované úplne nové cestné teleso, ktoré by viedlo mimo zastavanej časti dediny. Myšlienka a predovšetkým nutnosť spojovacej komunikácie uzrela svetlo sveta ešte v čase, keď sa mala začať výstavby vodného diela Nová Bystrica, ktoré má vtedajšiu cestu na dne svojho koryta. Bolo to niekedy okolo roku 1985. Vypracovalo sa niekoľko variantov budúcej cesty. V roku 1992 odborníci posúdili každý z nich a v roku 1993 bolo vydané územné rozhodnutie na ten, ktorý sa bude pravdepodobne realizovať. Starosta J. Šutiak poznamenal: „V tom čase občania v plnom rozsahu s výstavbou súhlasili a nemali výhrady ani k odkúpeniu súkromných majetkov. Teraz, keď je projekt výstavby v konečnej fáze, zo štátneho rozpočtu sú vyčlenené finančné a čaká sa iba na stavebné povolenie, zázračným spôsobom zmenili svoje stanovisko„. Je známou pravdou, že nikdy sa nedá urobiť také rozhodnutie, aby uspokojilo všetkých zainteresovaných. Myslíme si, že na Slovensku máme dostatok odborníkov, ktorí dokážu kvalitne a zodpovedne posúdiť, ktorý z variantov bude najoptimálnejší a poškodí záujmy čo najmenšieho počtu obyvateľov. Chabé argumenty členov petičného výboru o tom, že ľudia majú okolo cesty vystavané nové obytné domy, ktorých statika sa môže narušiť zvýšeným cestovným ruchom a pohybom ťažkých mechanizmov, nemôžu obstáť. Nová cesta by kopírovala iba časť, približne 2 kilometre stávajúcej komunikácie a potom by sa odklonila do neobývanej zóny. Doteraz nikomu nevadí, že po nej jazdia desiatky osobných aut i autobusov do Múzea kysuckej dediny, ktoré prechádzajú oveľa dlhšou trasou, priamo stredom obce. Ing. J. Choluj povedal: „Cesta bude slúžiť iba pre obyčajnú a turistickú, nie tranzitnú prepravu medzi Kysucami a Oravou. Jej výstavba nebude vyžadovať asanáciu ani jedného obytného domu„. Do diskusie sa zapojil aj starosta Oravskej Lesnej D. Vrábel, ktorý správne podotkol: „Rovnako ako Vychylovka, tak i naša dedina potrebuje život. Tento sa pomaly vytráca, nakoľko obe obce sú prakticky odrezané od sveta„. Ďalší neodškriepiteľný dôvod, prečo je cesta potrebná je ten, že žiaden podnikateľ ani investor nebude rozvíjať svoje aktivity v lokalitách, odkiaľ nemá kvalitné dopravné spojenie s okolitým svetom. Členovia petičného výboru si i napriek rukolapným dôkazom húdli svoju pesničku, a tak Ing. J. Choluj na záver povedal: „Dáme si ešte raz vypracovať odborné posudky od všetkých tu prítomných i nezávislých odborníkov a na Krajskom úrade rozhodneme o ďalšom postupe. Toto rozhodnutie bude konečné a nemenné“. Veríme, že sa nájde spoločná reč medzi zainteresovanými stranami a cesta z Kysúc na Oravu sa stane realitou, ktorej potrebu s odstupom času docenia aj jej momentálni nežičlivci.

Skryť Vypnúť reklamu

Text a snímka: (jkk)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 580
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 870
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 650
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 290
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 414
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 386
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 294
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 311
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 300
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 487
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

VÝNIMOČNÍ

Do Slovana prestúpil za lopty, zarábal ako robotník

Kysučan je historicky najúspešnejším hráčom belasých.

Ladislav Pecko (vľavo) skóruje v drese Slovana Bratislava.
20 ROKOV MY

Ako Kysučan vybudoval pamätník Beňovskému na Madagaskare

Podarilo sa mu uskutočniť svoj sen. Všetko začalo ešte v detstve pri sledovaní seriálu Vivat Beňovský, v ktorom ako chlapec obdivoval úspechy slávneho cestovateľa.

Po Kysučanovi vyhlásili pátranie

Polícia hľadá 32-ročného Martina z Nesluše.

Muža z Nesluše hľadá polícia.

Štát obci Svrčinovec dlží peniaze, teraz by ich potrebovala

Starostka Svrčinovca hovorí, že v súvislosti s testovaním zostalo na pleciach obce zohnať nielen dobrovoľníkov, tiež dezinfekciu. Tú zabezpečovala aj keď sa na hraniciach pripravovala miestnosť pre repatriantov. Štát jej peniaze za tieto práce doposiaľ neuhradil.

Testovanie prebehne aj v budove Telovýchovnej jednoty Beskyd.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Zoznam odberných miest v liptovských mestách

Pozrite si, na akých miestach sa bude konať celoplošné testovanie na Covid-19 v liptovských mestách.

Už ste čítali?