Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Konečne hotový

Čadca - Piatok 29. októbra bol pre motoristov a ostatných obyvateľov i návštevníkov Čadce skutočným dopravným sviatkom. Po dlhých deviatich rokoch od začatia stavby obchvatu mesta a cestného tunela v Horelici bola stavba slávnostne odovzdaná do užívania.


Ešte pred spustením do prevádzky, v pondelok 25. októbra, nacvičovali kysucké záchranné zložky zásah pri dopravnej nehode v tuneli. Cieľom bolo preveriť možnosti záchranárov pred piatkovým sprevádzkovaním obchvatu. Pri simulovanej dopravnej nehode sa v šesťstometrovom tuneli zrazili dve osobné autá, v ktorých išlo päť ľudí. Podľa vyjadrenia vedúceho oddelenia prevencie KR HaZZ v Žiline Pavla Beniača sa na požiarnu bezpečnosť tunela kládli zvýšené požiadavky. Povedal, že pri vonkajších požiaroch majú ľudia kam utekať, ale v tuneli sa všetko koncentruje, preto je tu ochrana osôb na prvom mieste. V prípade nehody môžu byť čadčianski hasiči podľa jeho slov na mieste do troch minút, na pomoc im môžu prísť jednotky z Turzovky, Kysuckého Nového Mesta, Žiliny a zo Záchrannej brigády HaZZ v Žiline.

Skryť Vypnúť reklamu

Tunel Horelica bude podobne ako tunel Branisko najskôr v skúšobnej prevádzke a postupne sa budú dolaďovať parametre zariadení, aby pri jeho spustení do bežného užívania bolo všetko v poriadku. Skúšobná doba by mala trvať približne pol roka. Na piatkovom slávnostnom akte sa zúčastnila vládna delegácia, ktorú viedol minister dopravy, spojov a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič. V čele delegácie Žilinského samosprávneho kraja bol jeho predseda Jozef Tarčák. Prítomný bol aj primátor Čadce Jozef Pohančeník a poslanci mestského zastupiteľstva. Na čestnej tribúne zaujali svoje miesta zástupcovia stavebných, montážnych a dodávateľských organizácií v čele s generálnym riaditeľom Slovenskej správy ciest Dušanom Faktorom. Minister P. Prokopovič v príhovore zhodnotil význam cestného obchvatu. Okrem iného povedal: "Význam stavby môžeme hodnotiť z viacerých pohľadov. Prvým je predovšetkým odklonenie nákladnej kamiónovej dopravy z centra Čadce. Druhým aspektom je, že obchvat mesta je súčasťou diaľnice D3. Táto začne v Hričovskom Podhradí a bude pokračovať smerom do Poľskej republiky. Je to vlastne zárodok budúcej diaľnice, ktorá bude nadväzovať na transeurópske koridory. Tretí, najdôležitejší aspekt tohto projektu je ten, že značne napomôže k zlepšeniu životného prostredia v Čadci a okolí."

Skryť Vypnúť reklamu

Celý projekt si vyžiadal náklady 3,7 miliardy korún, pričom samotný tunel pohltil 1,2 miliardy Sk. Realizácia začala budovaním príjazdových ciest ešte v roku 1995. Celá realizácia trvala dlhých deväť rokov. Pred oficiálnym otvorením stavby ju požehnal správca čadčianskej farnosti dekan Emil Floriš. Pásku do tunela prestrihol minister P. Prokopovič, predseda VÚC Žilina J. Tarčák, riaditeľ SSC D. Faktor a primátor Čadce J. Pohančeník. Týmto slávnostným aktom sa obchvat oficiálne stal súčasťou medzinárodnej cesty 1/11.





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hygge ako životný štýl
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 533
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 368
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 223
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 8 413
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 302
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 972
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 604
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 362
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 192
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 064
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Šimák zomrel v utorok (26. 1.) vo veku 72 rokov po dlhej a ťažkej chorobe.

Šimák bol spoluzakladateľom vydavateľstva 7 Plus a týždenníka PLUS 7 DNÍ.

12m

Patrí medzi najlepšie stredné odborné školy s najmenším počtom nezamestnaných absolventov v Žilinskom kraji. Viac ako 70 % jej absolventov úspešne pokračuje v štúdiu na vysokej škole. Má tie najmodernejšie technológie, ktoré čakajú na šikovných študentov. Staň sa jedným z nich!

6 h

Stredná odborná škola strojnícka na Športovej ulici v Kysuckom Novom Meste už dlhodobo patrí medzi najkvalitnejšie a najprogresívnejšie školy svojho druhu v Žilinskom kraji so zameraním na strojárstvo, elektrotechniku, ekonomiku a poľnohospodárstvo.

5 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

21 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Po páchateľoch polícia intenzívne pátra.

24 h

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

21 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

21 h

Naše obce a mestá sa testovania zhostili na jednotku, hoci na prípravu mali len pár dní.

26. jan

Už ste čítali?