Podľa slov vodičov jej cieľom bolo poukázať na celkovú zlú situáciu v autobusovej doprave a na to, ako bude vyzerať, ak kompetentní nepristúpia k jej reforme. V prvom rade vraj treba oddeliť systém dopravnej obslužnosti od sociálneho systému, ktoré sú financované z jedného balíka peňazí, konkrétne z kapitoly štátneho rozpočtu. Protest dopravcov sa dotkol najmä školákov. Tí však mali pre túto akciu pochopenie. Už aj kvôli tomu, že na niektorých školách skrátili vyučovanie. Problémy obišli Stredné odborné učilište strojárske v Čadci, pretože na tento deň naplánovali imatrikuláciu prvákov a tí prišli všetci. Podľa informácie Ivany Strelcovej, hovorkyne SAD Žilina, čadčianska SAD-ka vlastní 72 autobusov. Na rôznych linkách v dňoch školského vyučovania premáva 65 autobusov, cez prázdniny 62. Autobusy SAD Čadca najazdia mesačne vyše 350 tisíc kilometrov. Počet kilometrov mierne kolíše podľa počtu pracovných dní a školských prázdnin. Počas pondelka premávalo namiesto 68 iba 27 autobusov.
Viacerí Kysučania presedlali v tento deň z autobusovej na vlakovú dopravu. Ako nám povedal prednosta Železničnej stanice v Čadci Stanislav Králik, zaznamenali najmä ráno vyššiu frekvenciu cestujúcich. Železničná spoločnosť a.s. posilnila na trati Čadca Makov jeden pár vlakov s odchodom o 11.35 h z Čadce a o 12. 36 z Makova.
S protestnou akciou Zväzu autobusovej dopravy nesúhlasil Žilinský vyšší územný celok. Vedúci odboru dopravy a komunikácií ŽSK Daniel Škerda uviedol, že situáciu v teréne monitorovali výjazdové skupiny, ktoré preverovali stav na jednotlivých staniciach a autobusových zastávkach. "Po vyhodnotení budeme postupovať v zmysle zákona. Ak bol zákon porušený, budú voči nim vyvodené sankcie," povedal. ŽSK uzatvoril pre tento rok zmluvy o výkone vo verejnom záujme so SAD Žilina a SAD Liptovský Mikuláš a pravidelne poskytuje prepravcom preddavky. "Nevidíme dôvod, prečo zvolili tento postup," dodal. Podľa neho je potrebné rokovať a hľadať východisko, ako situáciu vyriešiť. ŽSK upozornil dopravcov, že dodržiava zmluvu, ktorú uzatvorili a žiada, aby ju dodržiavali aj oni. ZAD by mal podľa neho apelovať na poslancov Národnej rady SR, ktorí schvaľujú rozpočet.
"My môžeme prideliť len toľko prostriedkov, koľko dostaneme", povedal. ŽSK na októbrovom zasadnutí zvýšil budúcoročný rozpočet o sedem miliónov a pre SAD Žilina a SAD Liptovský Mikuláš bude mať 126 miliónov korún. Podľa Škerdu majú pripravený postup, ako budú rokovať o rozdelení týchto prostriedkov medzi jednotlivých dopravcov.