
Aj keď na Kysuciach nie sú oproti iným mestám na Slovensku až tak vysoké, treba vziať do úvahy aj kúpnu silu obyvateľstva, ktorá je v tomto regióne veľmi nízka. Poveternostné podmienky taktiež hrajú svoju rolu. Na Kysuciach trvá vykurovacia sezóna osem až deväť mesiacov. Poplatky za teplo sa potom vyšplhajú do neuveriteľných súm. Niet preto divu, že sa občania bránia ich plateniu. To je aj prípad obyvateľa čadčianskeho sídliska Žarec Miroslava Kasmana. Z jeho rozprávania vyberáme: "Základný problém vidím v tom, že zálohové platby predpísané správcovskou spoločnosťou, sú neúmerne vysoké. Myslím si, že platíme služby, ktoré nedostávame. Napríklad teplá voda nemá vždy predpísanú teplotu a teplota v bytoch sotva dosahuje dvadsať stupňov.
Je veľa vlastníkov bytov, ktorí nemajú so správcovskou spoločnosťou podpísanú zmluvu. Zmluvy boli spoločnosťou vypracované a cestou takzvaných domových dôverníkov jednostranne podstrčené na podpis. O tento problém som sa začal zaujímať začiatkom februára tohto roku, keď v jednej nemenovanej komerčnej televízii uviedli reláciu, v ktorej sa hovorilo, že správcovské spoločnosti, ktoré nemajú s vlastníkmi bytov uzatvorenú zmluvu, ako sprostredkovatelia dodávky teplej, studenej vody a tepla, nemajú právo týmto vlastníkom účtovať takzvané diferenčné rozdiely medzi centrálnym a bytovým meračom. Keď však dostaneme vyúčtovanie platieb za uplynulý rok, na jeho rozlúštenie potrebujeme špeciálnu vysokú školu. Je to zahmlené a zakalené všakovakými indexmi a koeficientmi. Spoločnosť si, podľa mňa, účtuje to, čo jej pasuje. Toto konanie je v rozpore zo zákonom. Rovnako mám podozrenie, že pre výpočet úhrad v tejto spoločnosti neexistuje rovnaký meter. Ja som ochotný zaplatiť reálnu spotrebu a nič viac. Som za to, aby vyúčtovanie bolo rovnaké ako u spotreby elektriky. Tam je to úplne jasné. Na výpočtovom liste sme uvedení traja. Ja, ako majiteľ bytu, manželka a dcéra, ktorá už u nás nebýva jedenásť rokov. Už dvakrát som sa ju v správcovskej spoločnosti snažil odhlásiť, no nepochodil som. Vraj to musím podať písomnou formou. Za vrchol arogancie považujem fakt, že 11. februára som poslal spoločnosti žiadosť o vykonanie výpočtu úhrady za sprostredkovanie dodávky tepla, teplej a studenej vody. Do dnešného dňa (1. 4.) som nedostal žiadnu odpoveď."
O vyjadrenie k tomuto problému sme požiadali výkonného riaditeľa správcovskej spoločnosti BYTY Čadca, s.r.o. Ing. Jozefa Makuku, ktorý povedal: "Naša spoločnosť spravuje 2 800 bytov. Poplatok za spravovanie bytov máme najnižší v regióne. Ceny tepla, teplej a studenej vody si nevymýšľame, tie sú dané. Pánovi Kasmanovi odpíšeme po ročnom vyúčtovaní, ktoré bude hotové do konca mája. Budú tam uvedené všetky potrebné informácie. Takto budeme informovať všetkých domových dôverníkov. V prípade, že by sa niektorí vlastníci bytov snažili vypovedať nám zmluvu, musia mať na to vážny dôvod. Neviem však, ktorý správca im dá lepšie podmienky, ako naša spoločnosť." Kauza bude mať pravdepodobne ešte dlhšiu dohru.