Piatok, 2. jún, 2023 | Meniny má Xénia, Oxana

Na horelickom moste chystajú protestnú akciu

Na horelickom moste v Čadci chystajú aktivisti vo štvrtok 12. mája protestnú akciu. Nepáči sa im riešenie dopravnej situácie, ktorá je už teraz komplikovaná, pričom v najbližších týždňoch sa s najväčšou pravdepodobnosťou ešte zhorší.

Dopravu presmerovali cez most, ktorý je v havarijnom stave.Dopravu presmerovali cez most, ktorý je v havarijnom stave. (Zdroj: VERONIKA TKÁČOVÁ)

ČADCA. Dopravu na medzinárodnej ceste I/11 možno označiť za viac než komplikovanú. Len nedávno robili diaľničiari počas víkendov polročné servisné práce na technológii a stavbe tunela. Najnovšie budú až do 28. mája opravovať dilatáciu v ľavom jazdnom pruhu v smere od Žiliny, ktorý uzatvorili. Tunel bude až do spomínaného termínu fungovať v polovičnom profile. Dopravu v smere Čadca - Žilina odklonili v križovatke I/11A I/11B na tzv. malý obchvat Čadce cez most na Horelici s pokračovaním po takzvanej „starej ceste“ I/11 s napojením v Krásne nad Kysucou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Cesta I/11, smerujúca cez horelický most, sa využíva ako náhradná trasa pri uzavretí tunela. Dopravná situácia v Čadci je už v súčasnosti zložitá, najmä pri jeho odstávkach či pri dopravných nehodách. Po začatí prác na moste bude doslova kritická.

Hrozil pád celej konštrukcie

Most na Horelici dočasne uzatvorili 20. marca 2013, premávku na ňom obnovili 7. júna toho istého roka.   Ako vtedy informovala Slovenská správa ciest (SSC) starý betón už dobre nedržal na pilieroch a došlo k takému odpadávaniu, že odkrylo výstuž. Hrozil dokonca pád celej mostnej konštrukcie. Najskôr uvažovali, že ju podoprú a budú pokračovať v plánovanej rekonštrukcii podľa pôvodného projektu. Situácia si však vyžiadala urýchlené riešenie, došlo teda k zmene operačného programu i financovania. Nanovo sa musela urobiť projektová dokumentácia, aby sa mohli čerpať peniaze z eurofondov. Cestári museli zatiaľ dočasne podoprieť mostnú konštrukciu. Most funguje pre dopravu obojsmerne v polovičnom profile s obmedzenou záťažou do 20 ton.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo dopravy požiadalo o doplnenie zmluvy

S rekonštrukciou päťdesiatročného mosta mala SSC začať už vlani v októbri. Práce na zdemolovaní starého a vybudovaní nového majú trvať sedemnásť mesiacov, pričom celý rok by mal byť ten pôvodný úplne uzavretý. Predpokladané náklady sú 11,4 milióna eur.

  Ponuky mohli uchádzači na zhotoviteľa predkladať do 8. decembra 2015. Jednou z podmienok účasti na súťaži bolo predloženie zoznamu stavebných prác pri výstavbe a rekonštrukcii mostov na cestách I. triedy, rýchlostných cestách a diaľniciach, uskutočnených v rokoch 2010 až 2014, v objeme minimálne 10 miliónov eur bez dane. Koľko budú stať práce na horelickom moste, ani to, kto ich bude robiť a kedy začnú, je zatiaľ otázne. „Zmluvu o verejnom obstarávaní (VO) na tento projekt doručila SSC  ministerstvu dopravy ako riadiacemu orgánu pre Operačný program Doprava na kontrolu 14. apríla. Na vydanie stanoviska máme 20 pracovných dní odo dňa doručenia zmluvy,“ informovala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká. „Situácia je taká, že VO je vo finálnej fáze. Ministerstvo  nás vyzvalo na doplnenie materiálov k tejto zmluve. Presný termín ukončenia VO teda nevieme,“ informovala v závere uplynulého týždňa hovorkyňa SSC Zuzana Hromcová.

SkryťVypnúť reklamu

 Mostu končí životnosť, zo statického hľadiska treba jeho stav urgentne riešiť, podľa vyjadrenia SSC drží už len na podpornej konštrukcii. Mesto Čadca na ňom  vlani 12. decembra vyhlásilo mimoriadnu situáciu.

Nazývajú ju „cestou smrti“

Cestu I/11 už teraz nazývajú „cestou smrti". Ročne na nej dôjde k desiatkam smrteľných nehôd, o čom svedčia krížiky popri ceste. Stačí malá nehoda či nejaká technická porucha, zatvorenie tunela a na tomto cestnom ťahu sa tvoria obrovské kolóny. Zablokuje sa nielen cesta I/11, ale tiež ďalšie prístupové komunikácie a nastáva totálny dopravný kolaps.
Viazne zásobovanie, sťaženú prácu majú hasiči či záchranári. Pre ilustráciu, po ceste prvej triedy I/11 v úseku budúcej diaľnice D3 Žilina, Brodno -Kysucké Nové Mesto prejde denne 22-tisíc vozidiel, z čoho je až 35 percent nákladných. 

 

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu
  2. Generácie Y a Z budú musieť dlhšie pracovať a viac sporiť
  3. Cítite sa unavení, bez nálady a vaše problémy sa nezlepšujú?
  4. Ako si správne vybrať sporiaci účet?
  5. Palubná jednotka Shell EETS otvára európske hranice
  6. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  7. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  8. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  1. Čítanie vytvára pre vaše deti bezpečný prístav!
  2. dm sa zameriava na ženské zdravie
  3. Generácie Y a Z budú musieť dlhšie pracovať a viac sporiť
  4. Ako si správne vybrať sporiaci účet?
  5. HYPONÁJOM, odložte hypotéku a svoj nový byt splácajte už teraz
  6. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  7. Oznamujeme nominácie na Orange Podcast roka 2023
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu v Levoči
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 14 459
  2. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 7 911
  3. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 6 322
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 910
  5. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 5 717
  6. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 3 422
  7. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 2 934
  8. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 832

Blogy SME

  1. Andrea Bérešová: Doma v záhrade 06/2023
  2. Martin Pilnik: Liekové reformy od farmafiriem nás priviedli k "dvojnásobným" nákladom na lieky
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Kameničany
  4. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Plavecký hrad
  5. Peter Kubica: O behaní s mobilom
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (2. - 8.6.1923)
  7. Miroslav Lukáč: Treba zachraňovať, jedných pred druhými. Už nestačí zadarmo, alebo postavíme...
  8. Irena Šimuneková: Veľký Plešivec
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 132 808
  2. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 23 891
  3. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 11 648
  4. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 8 398
  5. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 8 239
  6. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 456
  7. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 392
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 847
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Deň detí v Zákopčí

Rozžiarené detské očká boli organizátorom tou najkrajšou odmenou.


Obec Zákopčie 11m
Revište. Obnova tohto hradu je výsledkom dobrého tímového zohratia a medziodborovej spolupráce.

Na Slovensku je len 25 zastrešených hradov.


3 h
Pláž Sabuša, Kukljica na ostrove Ugljan.

Pri slovenskom mori si prídu na svoje aj milovníci piesku.


23 h
Vizualizácia stavby druhej rúry tunela Horelica.

Podľa výsledkov projekt nespĺňa kritériá návratnosti.


22 h

Blogy SME

  1. Andrea Bérešová: Doma v záhrade 06/2023
  2. Martin Pilnik: Liekové reformy od farmafiriem nás priviedli k "dvojnásobným" nákladom na lieky
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Kameničany
  4. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Plavecký hrad
  5. Peter Kubica: O behaní s mobilom
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (2. - 8.6.1923)
  7. Miroslav Lukáč: Treba zachraňovať, jedných pred druhými. Už nestačí zadarmo, alebo postavíme...
  8. Irena Šimuneková: Veľký Plešivec
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 132 808
  2. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 23 891
  3. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 11 648
  4. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 8 398
  5. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 8 239
  6. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 456
  7. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 392
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 847
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu