Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Demolácia horelického mosta v lete, nový by mal stáť už o rok

Doprava v meste Čadca bude ešte viac ako rok skúšaná. Po novom horelickom moste by sme sa mohli previezť už budúce leto.

Symbolické poklepanie výstavby nového horelického mosta.Symbolické poklepanie výstavby nového horelického mosta. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

V pondelok 23. mája sa na horelickom moste uskutočnilo symbolické poklepávanie výstavby nového mosta. Za účasti Romana Brecelyho, ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, riaditeľa Slovenskej správy ciest Romana Žemberu, poslancov NR SR, poslancov ŽSK, Milana Guru, primátora Čadce a ďalších predstaviteľov štátu a samosprávy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najskôr sa dobudujú obchádzkové trasy

Demolácia mosta sa začne v druhej polovici júla. Medzitým sa však začne so stavbou pilierov na nový most. Pôjde o výstavbu úplne nového mosta, ten súčasný sa bude odstraňovať mechanizmami, nie odstrelom. Most by mal byť uzavretý dvanásť mesiacov.

SkryťVypnúť reklamu

Predtým, než sa začne súčasný horelický most búrať, musia byť postavené obchádzkové trasy. Tie budú slúžiť aj ako náhradná trasa,  ak by sa stala v tuneli Horelica nehoda. Kamiónová doprava by sa podľa Romana Žemberu, generálneho riaditeľa Slovenskej Správy ciest mala v prípade nehody odkláňať už v Žiline. „Obidve obchádzkové trasy v meste má na starosti zhotoviteľ stavby mosta, preto doposiaľ neboli vytvorené. Iba minulý týždeň sa podpísala zmluva so zhotoviteľom, bolo mu odovzdané stavenisko a on na to hneď nastupuje, dodáva Žembera.

Obchádzková trasa na Ul. A. Hlinku má byť vybudovaná do 30. júna tohto roku.

Postavený už o dvanásť mesiacov?

Aj keď podľa zmluvy by mala výstavba mosta trvať sedemnásť mesiacov, podľa zhotoviteľa by mali jeho výstavbu stihnúť už do jedného roka. Teda už budúce leto by mal byť nový most v prevádzke.

SkryťVypnúť reklamu

„Chápem dôležitosť tohto dopravného uzla z pohľadu obyvateľov Čadce. Samozrejme sa treba pripraviť na to, že keď most budeme stavať, tak to pre obyvateľov a motoristov nebude jednoduché. Pevne verím, že už na budúcu jeseň bude doprava v meste a po novom moste plynulá a bez zdržaní,“ povedal Roman Brecely, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

O potrebnosti a dôležitosti nového mosta dlhú dobu hovorí aj Milan Gura, primátor mesta Čadca. „V prvom rade je to historický moment nielen pre súčasníkov, ale aj pre budúcu generáciu. Som veľmi rád, že už nič nestojí v ceste, aby sme zahájili výstavbu novej dominanty mesta, ale aj Kysúc. Verím, že o dvanásť mesiacov sa prevezieme po novom moste,“ povedal primátor mesta.

Nový most budú stavať najmä Kysučania

SkryťVypnúť reklamu

Na výstavbe mosta budú pracovať najmä ľudia z Kysúc a Oravy. „Deväťdesiat percent pracovníkov, ktorí sa budú podieľať na výstavbe mosta, sú z Kysúc a Oravy, čo je takou zárukou, že sa budeme snažiť postaviť most čo najlepšie a najkvalitnejšie. Chcel by som upozorniť na to, že najskôr treba dobudovať obchádzkové trasy, ktoré budú slúžiť doprave, pokiaľ by sa stala nehoda v tuneli a podobne. Most chceme začať búrať v druhej polovici júla. Verím, že budúce leto sa odvezieme už po novom moste,“ povedal Stanislav Palárik zo spoločnosti Firesta, ktorá bude nový most stavať.

Diaľnica prefinancovaná z eurofondov

Juraj Blanár, predseda Žilinského samosprávneho kraja hovorí o dôležitosti prefinancovania diaľnice D3 cez eurofondy. „Pre nás je dôležité, že sa podarilo presadiť financovanie diaľnice D3 z eurofondov, pretože pôvodne európska komisia neschválila financovanie cez eurofondy. Avšak dokazovaním intenzity dopravy sme dokázali presvedčiť terajšieho eurokomisára,“ povedal Blanár.

Začiatok stavby úseku diaľnice do pár mesiacov

Blanár sa vyjadril aj k výstavbe diaľničného úseku „dé trojky“, ktorá by mala najviac pomôcť s odbremenením kritickej situácie dopravy v meste Čadca. „Všetko je to už iba o príprave žiadostiach o nenávratný finančný príspevok a ak hovoríme o úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, tak ten sa nachádza v štádiu otvárania obálok – čiže záverečnom štádiu obstarávania. Ak tam nebudú žiadne odvolávania účastníkov, tak som presvedčený, že do pár mesiacov by sa mohlo začať stavať. Avšak treba si počkať na termín, kým sa môžu podávať námietky, dodáva Blanár.

Diaľnica Svrčinovec – Skalité už tento rok

Výstavba horelického mosta je podľa Martina Kapitulíka, poslanca Žilinského samosprávneho kraja prvou lastovičkou. „Dobudovanie diaľnice D3 je pre nás prioritou zakotvenou aj v programovom vyhlásení vlády. Minulý týždeň sme sa boli pozrieť na diaľničnom úseku Svrčinovec – Skalité, ktorý odovzdáme do užívania vodičom už tento rok. Celá diaľnica D3 od Žiliny až po Skalité by mala byť spustená ak sa nič nepredvídateľné nestane v roku 2023,“ hovorí Kapitulík.

Čo sa týka úseku diaľnice Svrčinovec – Skalité, Kapitulík približuje niektoré z jeho detailov. „Diaľničný úsek Svrčinovec – Skalité je zaujímavý najmä tým, že je na ňom 24 mostov, dva tunely a je na ňom aj najvyšší most v strednej Európe, most valy, ktorého mostný pilier meria 84 metrov.  Okrem toho na ňom bude ako na treťom moste v Európe osadená technológia vetrolamov, ktorá zabráni tomu, aby vietor znepríjemňoval vodičom jazdu a ohrozoval bezpečnosť premávky", dodal Kapitulík.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 343
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 906
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 263
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 2 897
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 906
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 680
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 641
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 425

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: EU a roboty
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  4. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  5. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  6. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  7. Olívia Lacenová: Spolupráca Elona Muska s Dogecoin priniesla zníženie uhlíkových emisií o 25 percent
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 996
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 318
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 250
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 166
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 189
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 731
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 509
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Dolné Kysuce na historických pohľadniciach.

Výstava predstaví dolné Kysuce na pohľadniciach vydaných v období Rakúsko-Uhorska, prvej Československej republiky i v povojnových rokoch.


5 h
Starosta Marián Plevko a členova FS Račan pri uvedení do života monografie.

Historicky prvá monografia mapuje históriu obce a jej rozmanitosť.


6 h
V Oščadnici si pripomenuli 25. výročie založenie organizácie telesne postihnutých.

Organizácia združujúca seniorov aj telesne postihnutých má nezastupiteľné miesto pri pomoci sociálne odkázaným.


7 h
Najviac žiakov sa im hlási na IT odbory, predovšetkým na informačné a sieťové technológie, kde záujem trojnásobne prevyšuje možnosti školy.

Firma ich absolventa montuje výrobné linky pre Teslu.


6. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

O incidente informovala mestská polícia Liptovského Hrádku.


7. feb

Zákon zakazuje znečisťovať cesty.


8 h

Skúsený jaskyniar hovorí, že tak veľké objavy nečakali.


7. feb

Radnica by mala nariadiť celoplošný zákaz kŕmenia nutrií.


7. feb

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: EU a roboty
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  4. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  5. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  6. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  7. Olívia Lacenová: Spolupráca Elona Muska s Dogecoin priniesla zníženie uhlíkových emisií o 25 percent
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 996
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 318
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 250
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 166
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 189
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 731
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 509
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu