Piatok, 16. apríl, 2021 | Meniny má Dana, DanicaKrížovkyKrížovky

Modernizáciu trate budú robiť po častiach

S modernizáciou železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR sa malo začať tento rok. Termíny sa posunuli, robiť sa bude „po častiach“.

Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu. Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu. (Zdroj: MARCEL BALTIAR)

ČADCA. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej a poľskej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, potom sa hovorilo o roku 2016.

 „Modernizáciu železničného koridoru z Krásna nad Kysucou do Čadce a následne k štátnej hranici s ČR plánujú Železnice SR (ŽSR) robiť po častiach. Úsek Čadca – štátna hranica SR/ČR sa plánuje spolufinancovať z prostriedkov európskeho fondu CEF (Nástroj na prepojenie Európy), ktorý je prioritne zameraný na projekty spájajúce štáty EÚ,“ informoval  komunikačný odbor ministerstva dopravy. ŽSR podali vo februári tohto roka žiadosť o financovanie, pričom platí, že lehota začatia  prác musí byť do 18 mesiacov od podania žiadosti CEF a ukončenie do 31. decembra 2020. Na tento úsek sa  podľa informácie z ministerstva aktuálne zabezpečuje inžinierska činnosť k vydaniu stavebného povolenia.  

Skryť Vypnúť reklamu

Ako bude vyzerať konečný variant ešte nevedia

Úsek Krásno nad Kysucou  – Čadca a Čadca ŽST chcú financovať z prostriedkov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, podľa výsledkov optimalizácie daného úseku v rokoch 2019 -2023.  „Momentálne sa rieši  projektová príprava, preto ešte nie je možné hovoriť o tom, ako bude vyzerať konečný variant.

V rámci racionalizácie a efektivity projektu však už dnes, po diskusiách aj s Európskou komisiou a ich expertmi z JASPERS vieme povedať, že sa bude pripravovať riešenie (tzv. optimalizácia),  ktoré prinesie efekt zvýšenia rýchlosti a bezpečnosti bez mimoriadne nákladných stavebných opatrení ako sú napr. tunely,“ informovalo ministerstvo.  V rámci projektu ako celku sa uvažuje napríklad s lávkou pre peších na zastávke Svrčinovec, nadchode pre zver, vybudovaní zabezpečovacieho systému ETCS, vybuduje sa nový železničný most a cestný most na prístupovej komunikácii cez rieku Čiernanka z I/11.

Skryť Vypnúť reklamu

   Ešte v auguste 2012 sa začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu železničného tunela, ktorý mal byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánovali viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá mala slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Vybudovali ju pred vyše sto rokmi

Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košicko-bohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou  požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia.
Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur. 

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  9. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  10. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  3. AURES Holdings sa vydáva na západ
  4. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  5. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  8. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  9. Reverzné inžinierstvo na FVT
  10. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 49 198
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 558
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 15 199
  4. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 10 765
  5. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 10 473
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 315
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 812
  8. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 6 937
  9. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 6 776
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 5 894
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Rudolf Kľačko

Rodák zo Zákopčia bol značne činný.

33m
Miroslav Poláček

Dosiahol 6. miesto

7 h
Utiekli z centra pre deti a rodiny, hľadá ich polícia

Polícia pátra po tínedžeroch, ktorí utiekli

23 h
35 nových miest na sídlisku Žarec v Čadci.

Na ulici Antona Bernoláka vybuduje mesto 35 miest.

15. apr

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ak bude počasie priaznivé, väčšinu prepravy budeme realizovať zadnou cestou, sľubuje investor.

15. apr

Spoločnosť TMR otvára strediská Jasná a Štrbské Pleso. Podmienkou jarnej lyžovačky je negatívny test.

15. apr

Na cintoríne pribudla vsypová lúčka na spopolnené pozostatky.

15. apr

Ktorí dvaja hráči naisto končia v Nitre?

23 h

Už ste čítali?