Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Diaľničiari budú ešte rokovať o peniazoch

Na výstavbu diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec momentálne prebieha verejné obstarávanie. Nezávislá komisia v súčasnosti vyhodnocuje predložené cenové ponuky. Najnižšia je podľa NDS nad predpokladanou hodnotou zákazky, sústredí sa preto vraj prioritne na to, aby sa s peniazmi nakladalo hospodárne a efektívne.

S budovaním diaľničného úseku chcú začať ešte tento rok. S budovaním diaľničného úseku chcú začať ešte tento rok. (Zdroj: (NDS))

ČADCA. Po vyhodnotení cenových ponúk vyzve Národná diaľničná spoločnosť (NDS) úspešného uchádzača o výstavbu diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poskytnúť súčinnosť potrebnú na uzatvorenie zmluvy. MY Kysucké noviny o tom informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Uvažuje o zmenách

NDS na základe uplatnenia princípu Hodnota za peniaze uvažuje o ďalších zmenách v plánovaných a rozbehnutých verejných obstarávaniach, ale aj v uzavretých zmluvách. „Prehodnocujeme celú cenotvorbu, ale taktiež ide o strategické stavby, do ktorých by sme nie radi veľmi zasahovali, keďže majú aj krytie z eurofondov. Budeme tiež vyhodnocovať primárne súťaž na stavbu diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, kde je (najnižšia navrhnutá) cena výrazne nad predpokladanou hodnotou zákazky,“ povedal generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt pre agentúru SITA počas stretnutia lídrov slovenského stavebníctva.

Skryť Vypnúť reklamu

  Diaľničiari okrem iných úsekov vyhodnocujú aj cenové ponuky v užších súťažiach, napríklad na výstavbu úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec (5,7 km). „Zasadá komisia, ktorá hodnotí tieto projekty. Ako generálny riaditeľ do nej priamo nechcem, ani nebudem zasahovať. Komisia by mala vyhodnotiť všetky ponuky v priebehu budúceho týždňa. Následne budeme verejnosť informovať a pristúpime k rokovaniam o podpise zmlúv,“ povedal pre SITU Auxt. Spoločnosti Strabag, Porr, Hochtief navrhli vybudovať úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec za najnižšiu sumu – 239,11 miliónov eur. Je to však o 40 miliónov eur viac ako odhadované náklady (199,12 mil. eur).

Auxt očakáva určité problémy pre revíziu vplyvov na životné prostredie pri stavbe juhozápadného obchvatu Prešova. „Nejde o zásadný problém ani z časového hľadiska. Väčší problém vnímame pri stavbe D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, kde aj tá najnižšia ponuka je relatívne výrazne nad predpokladanou hodnotou zákazky. Na to sa sústredíme trochu viac, aby sme prišli na to, kde sa udiala chyba, prípadne pristúpime k ďalším rokovaniam so zhotoviteľským konzorciom,“ dodal pre SITU.

Skryť Vypnúť reklamu

   Súťaže na uvedené tri diaľničné projekty sa začali ešte pred rokom. Majú sa financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Ako informovala SITA diaľničiari plánovali začať výstavbu úsekov D1 a D3 do konca minulého roka, ale súťaže sa pre námietky uchádzačov proti vylúčeniu predĺžili. Úrad pre verejné obstarávanie námietky zamietol, resp. konanie o nich zastavil. Po uzavretí tendrov a podpísaní zmlúv s vybranými uchádzačmi by sa práce mali začať v tomto roku a skončiť v rokoch 2019 a 2020. Ako pre MY Kysucké noviny povedala hovorkyňa NDS:  „Komisia v súčasnosti vyhodnocuje ponuky. O výsledkoch budeme verejnosť informovať.“

Začiatok výstavby bol naplánovaný už vlani

S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku sa malo začať už vlani. Bude prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko Biala s priľahlým regiónom.

Skryť Vypnúť reklamu

   Budovať sa bude v dĺžke 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie.

 Pri trasovaní diaľnice sa napriek mimoriadne zložitým podmienkam pre výstavbu vraj vyhovelo požiadavkám dotknutých obcí. Trasa na začiatku prechádza strmými ľavostrannými svahmi rieky Kysuca, vedie do údolnej nivy Kysuce a náplavového kužeľa Bukovského potoka, pokračuje najkomplikovanejším úsekom diaľnice v súbehu so železničnou stanicou Čadca, cez zastavané časti mesta svahmi miestnych častí U Manči, U Špindli, ktoré sú poznačené veľkými svahovými poruchami. Po preklenutí miestnej časti Podzávoz prechádza údolím rieky Čierňanka, pokračuje úpätím Furmanca až do katastra obce Svrčinovec. V koridore diaľnice sú umiestnené výrazné územné líniové prvky, ako rieka Kysuca, rieka Čierňanka, cesta 1. triedy I/11, železničná trať Čadca - Zwardoň a Čadca - Bohumín.

D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec (cenové ponuky v eur bez DPH)

- Metrostav, Doprastav, Eurovia CS, Eurovia SK - 249 350 904,72 eur

 - M-Silnice, M-Silnice SK, Hastra, IMB PODBESKIDZIE - 242 152 553,36 eur

 - Strabag, PORR, Hochtief - 239 112 849,53 eur

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 174
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 060
  3. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 14 622
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 729
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 677
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 818
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 497
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 477
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 680
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 419
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Celoplošné testovanie

Vojaci preberajú odberné miesta

Zisťujú, či miesta vyhovujú na plošné testovanie.

Peripetie s podpismi

Česká správa sociálneho zabezpečenia opäť vyžaduje potvrdenia dokladov o žití s overenými podpismi. Týka sa to aj stoviek Kysučanov poberajúcich dôchodky z Česka. Každé tri mesiace musia navštevovať miestne matriky.

Veľa kysuckých dôchodcov  poberá dôchodky z Českej republiky, kde v minulosti pracovali.

ONLINE DISKUSIA: Môže byť Žilina moderné a životaschopné mesto?

Ako dostať Žilinu na mapu moderných miest? Má krajské mesto priestor na rozširovanie? Aj tieto témy odznejú v LIVE diskusii v utorok 27.októbra o 9. hodine na FB Žilina na Facebooku.

Strelili 25 gólov. To sme tu už dlho nemali, hovorí Kamil Koleno

Sme trošku sklamaní z toho, že súťaž sa opäť zastavila. Najmä keď sa nám darilo, hovorí hráč Krásna nad Kysucou.

Kamil Koleno.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?