Utorok, 3. august, 2021 | Meniny má JergušKrížovkyKrížovky

Diaľničiari budú ešte rokovať o peniazoch

Na výstavbu diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec momentálne prebieha verejné obstarávanie. Nezávislá komisia v súčasnosti vyhodnocuje predložené cenové ponuky. Najnižšia je podľa NDS nad predpokladanou hodnotou zákazky, sústredí sa preto vraj prioritne na to, aby sa s peniazmi nakladalo hospodárne a efektívne.

S budovaním diaľničného úseku chcú začať ešte tento rok. S budovaním diaľničného úseku chcú začať ešte tento rok. (Zdroj: (NDS))

ČADCA. Po vyhodnotení cenových ponúk vyzve Národná diaľničná spoločnosť (NDS) úspešného uchádzača o výstavbu diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poskytnúť súčinnosť potrebnú na uzatvorenie zmluvy. MY Kysucké noviny o tom informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Uvažuje o zmenách

NDS na základe uplatnenia princípu Hodnota za peniaze uvažuje o ďalších zmenách v plánovaných a rozbehnutých verejných obstarávaniach, ale aj v uzavretých zmluvách. „Prehodnocujeme celú cenotvorbu, ale taktiež ide o strategické stavby, do ktorých by sme nie radi veľmi zasahovali, keďže majú aj krytie z eurofondov. Budeme tiež vyhodnocovať primárne súťaž na stavbu diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, kde je (najnižšia navrhnutá) cena výrazne nad predpokladanou hodnotou zákazky,“ povedal generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt pre agentúru SITA počas stretnutia lídrov slovenského stavebníctva.

Skryť Vypnúť reklamu

  Diaľničiari okrem iných úsekov vyhodnocujú aj cenové ponuky v užších súťažiach, napríklad na výstavbu úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec (5,7 km). „Zasadá komisia, ktorá hodnotí tieto projekty. Ako generálny riaditeľ do nej priamo nechcem, ani nebudem zasahovať. Komisia by mala vyhodnotiť všetky ponuky v priebehu budúceho týždňa. Následne budeme verejnosť informovať a pristúpime k rokovaniam o podpise zmlúv,“ povedal pre SITU Auxt. Spoločnosti Strabag, Porr, Hochtief navrhli vybudovať úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec za najnižšiu sumu – 239,11 miliónov eur. Je to však o 40 miliónov eur viac ako odhadované náklady (199,12 mil. eur).

Auxt očakáva určité problémy pre revíziu vplyvov na životné prostredie pri stavbe juhozápadného obchvatu Prešova. „Nejde o zásadný problém ani z časového hľadiska. Väčší problém vnímame pri stavbe D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, kde aj tá najnižšia ponuka je relatívne výrazne nad predpokladanou hodnotou zákazky. Na to sa sústredíme trochu viac, aby sme prišli na to, kde sa udiala chyba, prípadne pristúpime k ďalším rokovaniam so zhotoviteľským konzorciom,“ dodal pre SITU.

Skryť Vypnúť reklamu

   Súťaže na uvedené tri diaľničné projekty sa začali ešte pred rokom. Majú sa financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Ako informovala SITA diaľničiari plánovali začať výstavbu úsekov D1 a D3 do konca minulého roka, ale súťaže sa pre námietky uchádzačov proti vylúčeniu predĺžili. Úrad pre verejné obstarávanie námietky zamietol, resp. konanie o nich zastavil. Po uzavretí tendrov a podpísaní zmlúv s vybranými uchádzačmi by sa práce mali začať v tomto roku a skončiť v rokoch 2019 a 2020. Ako pre MY Kysucké noviny povedala hovorkyňa NDS:  „Komisia v súčasnosti vyhodnocuje ponuky. O výsledkoch budeme verejnosť informovať.“

Začiatok výstavby bol naplánovaný už vlani

S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku sa malo začať už vlani. Bude prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko Biala s priľahlým regiónom.

Skryť Vypnúť reklamu

   Budovať sa bude v dĺžke 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie.

 Pri trasovaní diaľnice sa napriek mimoriadne zložitým podmienkam pre výstavbu vraj vyhovelo požiadavkám dotknutých obcí. Trasa na začiatku prechádza strmými ľavostrannými svahmi rieky Kysuca, vedie do údolnej nivy Kysuce a náplavového kužeľa Bukovského potoka, pokračuje najkomplikovanejším úsekom diaľnice v súbehu so železničnou stanicou Čadca, cez zastavané časti mesta svahmi miestnych častí U Manči, U Špindli, ktoré sú poznačené veľkými svahovými poruchami. Po preklenutí miestnej časti Podzávoz prechádza údolím rieky Čierňanka, pokračuje úpätím Furmanca až do katastra obce Svrčinovec. V koridore diaľnice sú umiestnené výrazné územné líniové prvky, ako rieka Kysuca, rieka Čierňanka, cesta 1. triedy I/11, železničná trať Čadca - Zwardoň a Čadca - Bohumín.

D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec (cenové ponuky v eur bez DPH)

- Metrostav, Doprastav, Eurovia CS, Eurovia SK - 249 350 904,72 eur

 - M-Silnice, M-Silnice SK, Hastra, IMB PODBESKIDZIE - 242 152 553,36 eur

 - Strabag, PORR, Hochtief - 239 112 849,53 eur

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  2. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  3. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  4. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  5. Čítajte SME.sk na viacerých zariadeniach
  6. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  10. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  1. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  2. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  3. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  4. Čítajte SME.sk na viacerých zariadeniach
  5. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  6. Môže pivo spojiť Prešov s Veľkým Šarišom?
  7. Vodného slalomára privítal doma aj jeho hlavný partner BILLA
  8. Autorka prezradila motív novej knihy. Poteší nielen romantičky
  9. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  10. Diskusia o elektromobiloch nie je „súťaž krásy“
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 354
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 266
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 933
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 786
  5. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 603
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 208
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 205
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 3 072
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 2 792
  10. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 309
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Ochutnať z kvalitných medov mohli v Povine aj návštevníci.

Medy kysuckých včelárov sú na vysokej úrovni. Porota ale rozhodla o najlepších troch.


8 h

Na viacerých miestach boli dlhé roky v asfalte veľké nerovnosti a diery v celom profile, ktoré spôsobovali nadmerný hluk.


10 h
Viaceré kysucké obce potrápili povodne aj v máji tohto roka.

Voči povodniam a záplavám nemusia poistiť každého.


12 h

Očkuje sa bez registrácie.


15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rozsudok nie je právoplatný.


1. aug

Ľudia sa nestihli spamätať a prišla ďalšia povodeň.


15 h

Pozrite si kompletnú tabuľku.


11 h

Po ťažko zraneného Milana priletel záchranársky vrtuľník, zdravotníci bojovali o jeho život viac ako hodinu.


1. aug

Už ste čítali?