Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Diaľničiari budú ešte rokovať o peniazoch

Na výstavbu diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec momentálne prebieha verejné obstarávanie. Nezávislá komisia v súčasnosti vyhodnocuje predložené cenové ponuky. Najnižšia je podľa NDS nad predpokladanou hodnotou zákazky, sústredí sa preto vraj prioritne na to, aby sa s peniazmi nakladalo hospodárne a efektívne.

S budovaním diaľničného úseku chcú začať ešte tento rok. S budovaním diaľničného úseku chcú začať ešte tento rok. (Zdroj: (NDS))

ČADCA. Po vyhodnotení cenových ponúk vyzve Národná diaľničná spoločnosť (NDS) úspešného uchádzača o výstavbu diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec poskytnúť súčinnosť potrebnú na uzatvorenie zmluvy. MY Kysucké noviny o tom informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uvažuje o zmenách

NDS na základe uplatnenia princípu Hodnota za peniaze uvažuje o ďalších zmenách v plánovaných a rozbehnutých verejných obstarávaniach, ale aj v uzavretých zmluvách. „Prehodnocujeme celú cenotvorbu, ale taktiež ide o strategické stavby, do ktorých by sme nie radi veľmi zasahovali, keďže majú aj krytie z eurofondov. Budeme tiež vyhodnocovať primárne súťaž na stavbu diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, kde je (najnižšia navrhnutá) cena výrazne nad predpokladanou hodnotou zákazky,“ povedal generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt pre agentúru SITA počas stretnutia lídrov slovenského stavebníctva.

SkryťVypnúť reklamu

  Diaľničiari okrem iných úsekov vyhodnocujú aj cenové ponuky v užších súťažiach, napríklad na výstavbu úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec (5,7 km). „Zasadá komisia, ktorá hodnotí tieto projekty. Ako generálny riaditeľ do nej priamo nechcem, ani nebudem zasahovať. Komisia by mala vyhodnotiť všetky ponuky v priebehu budúceho týždňa. Následne budeme verejnosť informovať a pristúpime k rokovaniam o podpise zmlúv,“ povedal pre SITU Auxt. Spoločnosti Strabag, Porr, Hochtief navrhli vybudovať úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec za najnižšiu sumu – 239,11 miliónov eur. Je to však o 40 miliónov eur viac ako odhadované náklady (199,12 mil. eur).

Auxt očakáva určité problémy pre revíziu vplyvov na životné prostredie pri stavbe juhozápadného obchvatu Prešova. „Nejde o zásadný problém ani z časového hľadiska. Väčší problém vnímame pri stavbe D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, kde aj tá najnižšia ponuka je relatívne výrazne nad predpokladanou hodnotou zákazky. Na to sa sústredíme trochu viac, aby sme prišli na to, kde sa udiala chyba, prípadne pristúpime k ďalším rokovaniam so zhotoviteľským konzorciom,“ dodal pre SITU.

SkryťVypnúť reklamu

   Súťaže na uvedené tri diaľničné projekty sa začali ešte pred rokom. Majú sa financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Ako informovala SITA diaľničiari plánovali začať výstavbu úsekov D1 a D3 do konca minulého roka, ale súťaže sa pre námietky uchádzačov proti vylúčeniu predĺžili. Úrad pre verejné obstarávanie námietky zamietol, resp. konanie o nich zastavil. Po uzavretí tendrov a podpísaní zmlúv s vybranými uchádzačmi by sa práce mali začať v tomto roku a skončiť v rokoch 2019 a 2020. Ako pre MY Kysucké noviny povedala hovorkyňa NDS:  „Komisia v súčasnosti vyhodnocuje ponuky. O výsledkoch budeme verejnosť informovať.“

Začiatok výstavby bol naplánovaný už vlani

S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku sa malo začať už vlani. Bude prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko Biala s priľahlým regiónom.

SkryťVypnúť reklamu

   Budovať sa bude v dĺžke 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie.

 Pri trasovaní diaľnice sa napriek mimoriadne zložitým podmienkam pre výstavbu vraj vyhovelo požiadavkám dotknutých obcí. Trasa na začiatku prechádza strmými ľavostrannými svahmi rieky Kysuca, vedie do údolnej nivy Kysuce a náplavového kužeľa Bukovského potoka, pokračuje najkomplikovanejším úsekom diaľnice v súbehu so železničnou stanicou Čadca, cez zastavané časti mesta svahmi miestnych častí U Manči, U Špindli, ktoré sú poznačené veľkými svahovými poruchami. Po preklenutí miestnej časti Podzávoz prechádza údolím rieky Čierňanka, pokračuje úpätím Furmanca až do katastra obce Svrčinovec. V koridore diaľnice sú umiestnené výrazné územné líniové prvky, ako rieka Kysuca, rieka Čierňanka, cesta 1. triedy I/11, železničná trať Čadca - Zwardoň a Čadca - Bohumín.

D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec (cenové ponuky v eur bez DPH)

- Metrostav, Doprastav, Eurovia CS, Eurovia SK - 249 350 904,72 eur

 - M-Silnice, M-Silnice SK, Hastra, IMB PODBESKIDZIE - 242 152 553,36 eur

 - Strabag, PORR, Hochtief - 239 112 849,53 eur

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  3. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  4. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  5. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Svalovice sa netreba obávať
  8. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 430
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 107
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 475
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 370
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 250

Blogy SME

  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  2. Ľuboš Vodička: Jaskyniarstvo aj ochrana prírody v Liptovskom Mikuláši
  3. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  4. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  5. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  6. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  8. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 082
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 214
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 698
  4. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 489
  5. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 441
  6. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 3 346
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 157
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 095
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Kypí vám pri pohľade na deti pozerajúce do telefónu alebo sediace za počítačom krv v žilách? Pozor, aby ste ich nepripravili o úspešnú kariéru. Namiesto zákazov ich naučte počítačom rozumieť - a zabezpečíte im lepšiu budúcnosť.


30. jan
Ján Kožuško, zakladateľ projektu Programko.sk

Na samotných kurzoch sa lektori nevenujú len tematike, na ktorý je workshop zameraný, ale poslucháčov upozorňujú aj na nástrahy internetu. Veď pojem kyberšikana sa v našom slovníku natrvalo usadil. V internetových vodách číhajú na deti rôzne nástrahy.


31. jan
Opustí Roland Šmahajčík (v bielom) Turzovku?

Akú veľmi dobrú ponuku má naj strelec v republike?


30. jan
Ilustračné foto.

Týmto dopravným úsekom by sa vodiči najradšej vyhli.


a 3 ďalší 30. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  2. Ľuboš Vodička: Jaskyniarstvo aj ochrana prírody v Liptovskom Mikuláši
  3. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  4. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  5. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  6. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  8. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 082
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 214
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 698
  4. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 489
  5. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 441
  6. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 3 346
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 157
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 095
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu