Podnikatelia a samosprávy žiadajú dobudovanie ciest v Žilinskom kraji

Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum, v ktorom žiadajú urýchlene dokončiť prípravu, prioritne začať financovať a dostavať diaľnice D1, D3 a rýchlostné cesty R3 a R5 v Žilinskom kraji.

Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum.Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum. (Zdroj: MESTO KNM)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Podľa memoranda ide o úsek D3/R5/E75 Žilina Čadca Bukov v plnom profile, pričom výstavba úseku D3 Brodno Kysucké Nové Mesto s privádzačom by sa mala začať v roku 2017, výstavba úseku D3 Kysucké Nové Mesto Oščadnica v roku 2018 a memorandum zahŕňa aj úseky D3 Oščadnica Čadca Bukov a R5 Svrčinovec - hranica SR/ČR. Výstavba úseku D1/R3/E50 Turany Hubová povrchovým variantom by sa mala začať v roku 2017 a výstavba úseku R3 Martin Rakovo Mošovce v roku 2019 v polovičnom profile.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 "Ministerstvo dopravy si, samozrejme, uvedomuje komplikovanú dopravnú situáciu v spomínaných úsekoch memoranda a robíme maximum pre to, aby sme ju zlepšili. Treba si však uvedomiť, že postup výstavby vždy závisí od zabezpečenia rozpočtových zdrojov, ako aj stavu projektovej prípravy. Úsek Skalité štátna hranica SK/PL na diaľnici D3 je dokončený. V súčasnosti sa stavia na úsekoch Žilina, Strážov Žilina, Brodno a Svrčinovec Skalité. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhodnocuje predložené cenové ponuky na zhotoviteľa stavby D3 Čadca, Bukov Svrčinovec. Financovaná bude z fondov

SkryťVypnúť reklamu

 Európskej únie," reagovala hovorkyňa ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Karolína Ducká. K rýchlostnej ceste R5 vláda podľa nej koncom januára schválila Návrh Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Českej republiky o prepojení rýchlostnej cesty R5 v obci Svrčinovec na území Slovenskej republiky a cesty I/11 v obci Mosty u Jablunkova na území Českej republiky cez spoločnú štátnu hranicu. "Uzavretie dohody umožní pokračovať v projektovej príprave a následne vybudovať kvalitné cestné spojenie medzi oboma krajinami. Termín začiatku výstavby na úseku D1 Turany Hubová závisí od výsledkov procesu EIA,ktorý aktuálne prebieha a od ktorého bude závisieť finálne trasovanie. Až potom bude zodpovedné odhadnúť dobu výstavby tohto úseku," doplnila Ducká.

SkryťVypnúť reklamu

 Združenia podnikateľov a obchodné priemyselné a hospodárske komory zo Slovenska, Česka a Poľska sa pripojili k iniciatíve Združení miest a obcí Turca a Kysúc, pretože je v súlade s ich prioritami. "Na hlavných európskych koridoroch sú na Slovensku štyri body, ktoré obmedzujú nielen regionálnu, ale aj celoslovenskú a celoeurópsku dopravu. A to Brodno Kysucké Nové Mesto, Turany Hubová, Martin Mošovce Kremnické Bane a na vedľajšom koridore treba postaviť tunel Soroška," informoval riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline Ján Mišura.

 Predseda Združenia miest a obcí Kysúc Jozef Grapa upozornil, že podnikatelia a veľké firmy na Slovensku, ale aj v Česku a Poľsku cítia, že medzinárodné dohody a uznesenia vlády sa neplnia. "Po voľbách v roku 1998, keď diaľnice boli rozpracované, sa na osem rokov zastavili. Zrušili sa všetky medzinárodné dohody a doteraz trpíme.

SkryťVypnúť reklamu

 Diaľnica D3 už mala byť dostavaná v roku 2006. Sme v roku 2016 a máme rozostavaný jeden úsek na Kysuciach, druhý medzi Žilinou a Kysucami.  Starostovia a primátori ma poverili, aby som začal rokovať s ministrom dopravy. Najväčšie obavy máme z toho, že sa nepokračuje v projektovej dokumentácii a majetkovo-právnej dokumentácii. Tým pádom je problém s financovaním, lebo zdroje, ktoré sú z Operačného programu Doprava, sú v podstate zazmluvnené. A my čakáme, aby celý  úsek od Brodna po Čadcu bol ako jeden celok," povedal Grapa.

 "Pre nás je ideálne riešenie, o čo sa už dlho usilujeme, aby  bola vybudovaná diaľnica D3. Ale životne dôležitý je aj privádzač do  Kysuckého Nového Mesta, ktorý podľa územného rozhodnutia vyúsťuje do priemyselnej zóny z druhej strany mesta. Tým pádom sa celá nákladná a osobná doprava, ktorá prechádza obytnými časťami, vylúči a bude vyvedená rovno na diaľnicu," doplnil primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel.

 Hovorca Kia Motors Slovakia Jozef Bačé podotkol, že dobudovanie diaľničnej infraštruktúry je pre automobilku prioritou posledných desať rokov, odkedy spustila výrobu v Tepličke nad Váhom.

 "Dobudovanie kvalitnej infraštruktúry je pre nás alfou a omegou z pohľadu vozenia zamestnancov do práce a aj z pohľadu našich dodávateľov. Osobitne dobudovanie diaľnice D3 a rýchlostnej cesty smerom na nošovický závod. Pretože približne polovica produkcie našej motorárne smeruje práve do českého závodu v Nošoviciach. Na druhú stranu dostávame z Nošovíc prevodovky pre naše vozidlá. V prípade, že dôjde k zablokovaniu tejto komunikácie, môže to spôsobiť prerušenie alebo výpadok vo výrobnom procese. Dobudovanie diaľničných úsekov  a rýchlostných ciest v regióne by nám veľmi uľahčilo situáciu.Minimálne by sme mali zabezpečený variant B pri vození zamestnancov  a pri zásobovaní dielmi na linku," dodal Bačé. Zástupca generálneho riaditeľa VÚD, a.s., Žilina Pavol Kajánek poukázal na skutočnosť, že križovatka na ceste I/11 v Kysuckom Novom

 Meste je z dopravného hľadiska možno najkritickejším miestom na celom Slovensku, okrem diaľnic okolo Bratislavy. "Druhým kritickým miestom je mesto Čadca, nakoľko celá tranzitná doprava prechádza cez mesto, cez všetky križovatky a svetelné signalizačné zariadenia. A je tam obrovské zdržanie, hlavne v špičke. Keď sa zamyslíme nad tým, že táto cesta spája dve automobilky, tak jediná alternatíva, cez ktorú by mohli ísť, má obrovskú obchádzkovú trasu. To znamená, že spojnica medzi týmito automobilkami a cesta I/11 je z dopravného hľadiska vyslovene nenahraditeľná," uzavrel Kajánek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 647
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 366
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 550
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 173
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 602
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 219
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 181
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 882
  1. Patrik Benčík: Denník advokáta: 6x rozvod manželstva sui generis (svojho druhu)
  2. Ján Karas: Keď sa kloníme nízko: Mlčanie, ktoré súhlasí so zradou vlastného vedomia
  3. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode.
  5. Martin Turčan: Krajina padajúceho mosta, kde skapal pes
  6. Štefan Šturdzík: Hranol,semafor a F1.
  7. Marek Tocimák: Chytrá Láska
  8. Viktor Pamula: Postavme radšej sochy generálom Viestovi a Golianovi
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 940
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 115
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 042
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 223
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 751
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 926
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 726
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 621
  1. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  2. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  3. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  4. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  7. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  8. Tupou Ceruzou: Pandemická
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Tánička Altusová a Vladko Suchanič spoločne s moderátormi markizáckeho Telerána Simonou Ondrušovou a Marekom Polomským.

Majú radi hory, nahrávajú podcasty o nich a nedávno boli o svojej turistickej a moderátorskej vášni rozprávať aj v markizáckom Teleráne.


Radôstku čaká dôležitý zápas.

Kľúčový je zápas s Rosinou.


Medzinárodný deň detí je tu a s ním prichádza deň plný smiechu, hier a milých prekvapení. Pripravili sme pre vás prehľad zaujímavých podujatí a tipy na darčeky, ktoré zaručene potešia malých oslávencov.


Zničený bicykel, ťažké zranenia. To je výsledok stretu s motorkárom.

Zranený muž skončil v nemocnici.


  1. Patrik Benčík: Denník advokáta: 6x rozvod manželstva sui generis (svojho druhu)
  2. Ján Karas: Keď sa kloníme nízko: Mlčanie, ktoré súhlasí so zradou vlastného vedomia
  3. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode.
  5. Martin Turčan: Krajina padajúceho mosta, kde skapal pes
  6. Štefan Šturdzík: Hranol,semafor a F1.
  7. Marek Tocimák: Chytrá Láska
  8. Viktor Pamula: Postavme radšej sochy generálom Viestovi a Golianovi
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 940
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 115
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 042
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 223
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 751
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 926
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 726
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 621
  1. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  2. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  3. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  4. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  7. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  8. Tupou Ceruzou: Pandemická

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu