Podnikatelia a samosprávy žiadajú dobudovanie ciest v Žilinskom kraji

Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum, v ktorom žiadajú urýchlene dokončiť prípravu, prioritne začať financovať a dostavať diaľnice D1, D3 a rýchlostné cesty R3 a R5 v Žilinskom kraji.

Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum.Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum. (Zdroj: MESTO KNM)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Podľa memoranda ide o úsek D3/R5/E75 Žilina Čadca Bukov v plnom profile, pričom výstavba úseku D3 Brodno Kysucké Nové Mesto s privádzačom by sa mala začať v roku 2017, výstavba úseku D3 Kysucké Nové Mesto Oščadnica v roku 2018 a memorandum zahŕňa aj úseky D3 Oščadnica Čadca Bukov a R5 Svrčinovec - hranica SR/ČR. Výstavba úseku D1/R3/E50 Turany Hubová povrchovým variantom by sa mala začať v roku 2017 a výstavba úseku R3 Martin Rakovo Mošovce v roku 2019 v polovičnom profile.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 "Ministerstvo dopravy si, samozrejme, uvedomuje komplikovanú dopravnú situáciu v spomínaných úsekoch memoranda a robíme maximum pre to, aby sme ju zlepšili. Treba si však uvedomiť, že postup výstavby vždy závisí od zabezpečenia rozpočtových zdrojov, ako aj stavu projektovej prípravy. Úsek Skalité štátna hranica SK/PL na diaľnici D3 je dokončený. V súčasnosti sa stavia na úsekoch Žilina, Strážov Žilina, Brodno a Svrčinovec Skalité. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhodnocuje predložené cenové ponuky na zhotoviteľa stavby D3 Čadca, Bukov Svrčinovec. Financovaná bude z fondov

SkryťVypnúť reklamu

 Európskej únie," reagovala hovorkyňa ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Karolína Ducká. K rýchlostnej ceste R5 vláda podľa nej koncom januára schválila Návrh Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Českej republiky o prepojení rýchlostnej cesty R5 v obci Svrčinovec na území Slovenskej republiky a cesty I/11 v obci Mosty u Jablunkova na území Českej republiky cez spoločnú štátnu hranicu. "Uzavretie dohody umožní pokračovať v projektovej príprave a následne vybudovať kvalitné cestné spojenie medzi oboma krajinami. Termín začiatku výstavby na úseku D1 Turany Hubová závisí od výsledkov procesu EIA,ktorý aktuálne prebieha a od ktorého bude závisieť finálne trasovanie. Až potom bude zodpovedné odhadnúť dobu výstavby tohto úseku," doplnila Ducká.

SkryťVypnúť reklamu

 Združenia podnikateľov a obchodné priemyselné a hospodárske komory zo Slovenska, Česka a Poľska sa pripojili k iniciatíve Združení miest a obcí Turca a Kysúc, pretože je v súlade s ich prioritami. "Na hlavných európskych koridoroch sú na Slovensku štyri body, ktoré obmedzujú nielen regionálnu, ale aj celoslovenskú a celoeurópsku dopravu. A to Brodno Kysucké Nové Mesto, Turany Hubová, Martin Mošovce Kremnické Bane a na vedľajšom koridore treba postaviť tunel Soroška," informoval riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline Ján Mišura.

 Predseda Združenia miest a obcí Kysúc Jozef Grapa upozornil, že podnikatelia a veľké firmy na Slovensku, ale aj v Česku a Poľsku cítia, že medzinárodné dohody a uznesenia vlády sa neplnia. "Po voľbách v roku 1998, keď diaľnice boli rozpracované, sa na osem rokov zastavili. Zrušili sa všetky medzinárodné dohody a doteraz trpíme.

SkryťVypnúť reklamu

 Diaľnica D3 už mala byť dostavaná v roku 2006. Sme v roku 2016 a máme rozostavaný jeden úsek na Kysuciach, druhý medzi Žilinou a Kysucami.  Starostovia a primátori ma poverili, aby som začal rokovať s ministrom dopravy. Najväčšie obavy máme z toho, že sa nepokračuje v projektovej dokumentácii a majetkovo-právnej dokumentácii. Tým pádom je problém s financovaním, lebo zdroje, ktoré sú z Operačného programu Doprava, sú v podstate zazmluvnené. A my čakáme, aby celý  úsek od Brodna po Čadcu bol ako jeden celok," povedal Grapa.

 "Pre nás je ideálne riešenie, o čo sa už dlho usilujeme, aby  bola vybudovaná diaľnica D3. Ale životne dôležitý je aj privádzač do  Kysuckého Nového Mesta, ktorý podľa územného rozhodnutia vyúsťuje do priemyselnej zóny z druhej strany mesta. Tým pádom sa celá nákladná a osobná doprava, ktorá prechádza obytnými časťami, vylúči a bude vyvedená rovno na diaľnicu," doplnil primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel.

 Hovorca Kia Motors Slovakia Jozef Bačé podotkol, že dobudovanie diaľničnej infraštruktúry je pre automobilku prioritou posledných desať rokov, odkedy spustila výrobu v Tepličke nad Váhom.

 "Dobudovanie kvalitnej infraštruktúry je pre nás alfou a omegou z pohľadu vozenia zamestnancov do práce a aj z pohľadu našich dodávateľov. Osobitne dobudovanie diaľnice D3 a rýchlostnej cesty smerom na nošovický závod. Pretože približne polovica produkcie našej motorárne smeruje práve do českého závodu v Nošoviciach. Na druhú stranu dostávame z Nošovíc prevodovky pre naše vozidlá. V prípade, že dôjde k zablokovaniu tejto komunikácie, môže to spôsobiť prerušenie alebo výpadok vo výrobnom procese. Dobudovanie diaľničných úsekov  a rýchlostných ciest v regióne by nám veľmi uľahčilo situáciu.Minimálne by sme mali zabezpečený variant B pri vození zamestnancov  a pri zásobovaní dielmi na linku," dodal Bačé. Zástupca generálneho riaditeľa VÚD, a.s., Žilina Pavol Kajánek poukázal na skutočnosť, že križovatka na ceste I/11 v Kysuckom Novom

 Meste je z dopravného hľadiska možno najkritickejším miestom na celom Slovensku, okrem diaľnic okolo Bratislavy. "Druhým kritickým miestom je mesto Čadca, nakoľko celá tranzitná doprava prechádza cez mesto, cez všetky križovatky a svetelné signalizačné zariadenia. A je tam obrovské zdržanie, hlavne v špičke. Keď sa zamyslíme nad tým, že táto cesta spája dve automobilky, tak jediná alternatíva, cez ktorú by mohli ísť, má obrovskú obchádzkovú trasu. To znamená, že spojnica medzi týmito automobilkami a cesta I/11 je z dopravného hľadiska vyslovene nenahraditeľná," uzavrel Kajánek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 304
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 526
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 206
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 025
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 129
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 555
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 863
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 370
  1. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  2. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  4. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  5. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  6. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  8. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 594
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 55 820
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 191
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 474
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 23 583
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 893
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 424
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 15 411
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Novým náčelníkom mestskej polície je Rudolf Králik (druhý zľava).

Rudolf Králik je policajtom od roku 1993.


Schátraná škola sa zmení na nepoznanie.

Fungovať začne od roku 2027.


Tunel Horelica uzavreli z dôvodu rozsiahlych kolón.

Vodiči stoja až po Krásno nad Kysucou.


Zasadnutie mestského zastupiteľstva v Čadci.

Aprílové zastupiteľstvo schválilo rozpočet mesta.


  1. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  2. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  4. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  5. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  6. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  8. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 594
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 55 820
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 191
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 474
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 23 583
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 893
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 424
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 15 411
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu