Podnikatelia a samosprávy žiadajú dobudovanie ciest v Žilinskom kraji

Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum, v ktorom žiadajú urýchlene dokončiť prípravu, prioritne začať financovať a dostavať diaľnice D1, D3 a rýchlostné cesty R3 a R5 v Žilinskom kraji.

Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum.Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum. (Zdroj: MESTO KNM)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Podľa memoranda ide o úsek D3/R5/E75 Žilina Čadca Bukov v plnom profile, pričom výstavba úseku D3 Brodno Kysucké Nové Mesto s privádzačom by sa mala začať v roku 2017, výstavba úseku D3 Kysucké Nové Mesto Oščadnica v roku 2018 a memorandum zahŕňa aj úseky D3 Oščadnica Čadca Bukov a R5 Svrčinovec - hranica SR/ČR. Výstavba úseku D1/R3/E50 Turany Hubová povrchovým variantom by sa mala začať v roku 2017 a výstavba úseku R3 Martin Rakovo Mošovce v roku 2019 v polovičnom profile.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 "Ministerstvo dopravy si, samozrejme, uvedomuje komplikovanú dopravnú situáciu v spomínaných úsekoch memoranda a robíme maximum pre to, aby sme ju zlepšili. Treba si však uvedomiť, že postup výstavby vždy závisí od zabezpečenia rozpočtových zdrojov, ako aj stavu projektovej prípravy. Úsek Skalité štátna hranica SK/PL na diaľnici D3 je dokončený. V súčasnosti sa stavia na úsekoch Žilina, Strážov Žilina, Brodno a Svrčinovec Skalité. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhodnocuje predložené cenové ponuky na zhotoviteľa stavby D3 Čadca, Bukov Svrčinovec. Financovaná bude z fondov

SkryťVypnúť reklamu

 Európskej únie," reagovala hovorkyňa ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Karolína Ducká. K rýchlostnej ceste R5 vláda podľa nej koncom januára schválila Návrh Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Českej republiky o prepojení rýchlostnej cesty R5 v obci Svrčinovec na území Slovenskej republiky a cesty I/11 v obci Mosty u Jablunkova na území Českej republiky cez spoločnú štátnu hranicu. "Uzavretie dohody umožní pokračovať v projektovej príprave a následne vybudovať kvalitné cestné spojenie medzi oboma krajinami. Termín začiatku výstavby na úseku D1 Turany Hubová závisí od výsledkov procesu EIA,ktorý aktuálne prebieha a od ktorého bude závisieť finálne trasovanie. Až potom bude zodpovedné odhadnúť dobu výstavby tohto úseku," doplnila Ducká.

SkryťVypnúť reklamu

 Združenia podnikateľov a obchodné priemyselné a hospodárske komory zo Slovenska, Česka a Poľska sa pripojili k iniciatíve Združení miest a obcí Turca a Kysúc, pretože je v súlade s ich prioritami. "Na hlavných európskych koridoroch sú na Slovensku štyri body, ktoré obmedzujú nielen regionálnu, ale aj celoslovenskú a celoeurópsku dopravu. A to Brodno Kysucké Nové Mesto, Turany Hubová, Martin Mošovce Kremnické Bane a na vedľajšom koridore treba postaviť tunel Soroška," informoval riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline Ján Mišura.

 Predseda Združenia miest a obcí Kysúc Jozef Grapa upozornil, že podnikatelia a veľké firmy na Slovensku, ale aj v Česku a Poľsku cítia, že medzinárodné dohody a uznesenia vlády sa neplnia. "Po voľbách v roku 1998, keď diaľnice boli rozpracované, sa na osem rokov zastavili. Zrušili sa všetky medzinárodné dohody a doteraz trpíme.

SkryťVypnúť reklamu

 Diaľnica D3 už mala byť dostavaná v roku 2006. Sme v roku 2016 a máme rozostavaný jeden úsek na Kysuciach, druhý medzi Žilinou a Kysucami.  Starostovia a primátori ma poverili, aby som začal rokovať s ministrom dopravy. Najväčšie obavy máme z toho, že sa nepokračuje v projektovej dokumentácii a majetkovo-právnej dokumentácii. Tým pádom je problém s financovaním, lebo zdroje, ktoré sú z Operačného programu Doprava, sú v podstate zazmluvnené. A my čakáme, aby celý  úsek od Brodna po Čadcu bol ako jeden celok," povedal Grapa.

 "Pre nás je ideálne riešenie, o čo sa už dlho usilujeme, aby  bola vybudovaná diaľnica D3. Ale životne dôležitý je aj privádzač do  Kysuckého Nového Mesta, ktorý podľa územného rozhodnutia vyúsťuje do priemyselnej zóny z druhej strany mesta. Tým pádom sa celá nákladná a osobná doprava, ktorá prechádza obytnými časťami, vylúči a bude vyvedená rovno na diaľnicu," doplnil primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel.

 Hovorca Kia Motors Slovakia Jozef Bačé podotkol, že dobudovanie diaľničnej infraštruktúry je pre automobilku prioritou posledných desať rokov, odkedy spustila výrobu v Tepličke nad Váhom.

 "Dobudovanie kvalitnej infraštruktúry je pre nás alfou a omegou z pohľadu vozenia zamestnancov do práce a aj z pohľadu našich dodávateľov. Osobitne dobudovanie diaľnice D3 a rýchlostnej cesty smerom na nošovický závod. Pretože približne polovica produkcie našej motorárne smeruje práve do českého závodu v Nošoviciach. Na druhú stranu dostávame z Nošovíc prevodovky pre naše vozidlá. V prípade, že dôjde k zablokovaniu tejto komunikácie, môže to spôsobiť prerušenie alebo výpadok vo výrobnom procese. Dobudovanie diaľničných úsekov  a rýchlostných ciest v regióne by nám veľmi uľahčilo situáciu.Minimálne by sme mali zabezpečený variant B pri vození zamestnancov  a pri zásobovaní dielmi na linku," dodal Bačé. Zástupca generálneho riaditeľa VÚD, a.s., Žilina Pavol Kajánek poukázal na skutočnosť, že križovatka na ceste I/11 v Kysuckom Novom

 Meste je z dopravného hľadiska možno najkritickejším miestom na celom Slovensku, okrem diaľnic okolo Bratislavy. "Druhým kritickým miestom je mesto Čadca, nakoľko celá tranzitná doprava prechádza cez mesto, cez všetky križovatky a svetelné signalizačné zariadenia. A je tam obrovské zdržanie, hlavne v špičke. Keď sa zamyslíme nad tým, že táto cesta spája dve automobilky, tak jediná alternatíva, cez ktorú by mohli ísť, má obrovskú obchádzkovú trasu. To znamená, že spojnica medzi týmito automobilkami a cesta I/11 je z dopravného hľadiska vyslovene nenahraditeľná," uzavrel Kajánek.

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 694
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 908
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 670
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 982
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 624
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 378
  1. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  2. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  3. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  4. Martin Pánik: Sú premnožené
  5. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  6. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  7. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  8. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 061
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 455
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 332
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 225
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 684
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  2. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  3. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  4. Martin Pánik: Sú premnožené
  5. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  6. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  7. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  8. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 061
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 455
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 332
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 225
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 684
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu