Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Podnikatelia a samosprávy žiadajú dobudovanie ciest v Žilinskom kraji

Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum, v ktorom žiadajú urýchlene dokončiť prípravu, prioritne začať financovať a dostavať diaľnice D1, D3 a rýchlostné cesty R3 a R5 v Žilinskom kraji.

Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum.Predstavitelia samospráv, z Kysúc, Turca, združení podnikateľov a obchodných priemyselných a hospodárskych komôr zo Slovenska, Česka a Poľska podpísali dnes v Kysuckom Novom Meste memorandum. (Zdroj: MESTO KNM)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Podľa memoranda ide o úsek D3/R5/E75 Žilina Čadca Bukov v plnom profile, pričom výstavba úseku D3 Brodno Kysucké Nové Mesto s privádzačom by sa mala začať v roku 2017, výstavba úseku D3 Kysucké Nové Mesto Oščadnica v roku 2018 a memorandum zahŕňa aj úseky D3 Oščadnica Čadca Bukov a R5 Svrčinovec - hranica SR/ČR. Výstavba úseku D1/R3/E50 Turany Hubová povrchovým variantom by sa mala začať v roku 2017 a výstavba úseku R3 Martin Rakovo Mošovce v roku 2019 v polovičnom profile.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 "Ministerstvo dopravy si, samozrejme, uvedomuje komplikovanú dopravnú situáciu v spomínaných úsekoch memoranda a robíme maximum pre to, aby sme ju zlepšili. Treba si však uvedomiť, že postup výstavby vždy závisí od zabezpečenia rozpočtových zdrojov, ako aj stavu projektovej prípravy. Úsek Skalité štátna hranica SK/PL na diaľnici D3 je dokončený. V súčasnosti sa stavia na úsekoch Žilina, Strážov Žilina, Brodno a Svrčinovec Skalité. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhodnocuje predložené cenové ponuky na zhotoviteľa stavby D3 Čadca, Bukov Svrčinovec. Financovaná bude z fondov

SkryťVypnúť reklamu

 Európskej únie," reagovala hovorkyňa ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Karolína Ducká. K rýchlostnej ceste R5 vláda podľa nej koncom januára schválila Návrh Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Českej republiky o prepojení rýchlostnej cesty R5 v obci Svrčinovec na území Slovenskej republiky a cesty I/11 v obci Mosty u Jablunkova na území Českej republiky cez spoločnú štátnu hranicu. "Uzavretie dohody umožní pokračovať v projektovej príprave a následne vybudovať kvalitné cestné spojenie medzi oboma krajinami. Termín začiatku výstavby na úseku D1 Turany Hubová závisí od výsledkov procesu EIA,ktorý aktuálne prebieha a od ktorého bude závisieť finálne trasovanie. Až potom bude zodpovedné odhadnúť dobu výstavby tohto úseku," doplnila Ducká.

SkryťVypnúť reklamu

 Združenia podnikateľov a obchodné priemyselné a hospodárske komory zo Slovenska, Česka a Poľska sa pripojili k iniciatíve Združení miest a obcí Turca a Kysúc, pretože je v súlade s ich prioritami. "Na hlavných európskych koridoroch sú na Slovensku štyri body, ktoré obmedzujú nielen regionálnu, ale aj celoslovenskú a celoeurópsku dopravu. A to Brodno Kysucké Nové Mesto, Turany Hubová, Martin Mošovce Kremnické Bane a na vedľajšom koridore treba postaviť tunel Soroška," informoval riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline Ján Mišura.

 Predseda Združenia miest a obcí Kysúc Jozef Grapa upozornil, že podnikatelia a veľké firmy na Slovensku, ale aj v Česku a Poľsku cítia, že medzinárodné dohody a uznesenia vlády sa neplnia. "Po voľbách v roku 1998, keď diaľnice boli rozpracované, sa na osem rokov zastavili. Zrušili sa všetky medzinárodné dohody a doteraz trpíme.

SkryťVypnúť reklamu

 Diaľnica D3 už mala byť dostavaná v roku 2006. Sme v roku 2016 a máme rozostavaný jeden úsek na Kysuciach, druhý medzi Žilinou a Kysucami.  Starostovia a primátori ma poverili, aby som začal rokovať s ministrom dopravy. Najväčšie obavy máme z toho, že sa nepokračuje v projektovej dokumentácii a majetkovo-právnej dokumentácii. Tým pádom je problém s financovaním, lebo zdroje, ktoré sú z Operačného programu Doprava, sú v podstate zazmluvnené. A my čakáme, aby celý  úsek od Brodna po Čadcu bol ako jeden celok," povedal Grapa.

 "Pre nás je ideálne riešenie, o čo sa už dlho usilujeme, aby  bola vybudovaná diaľnica D3. Ale životne dôležitý je aj privádzač do  Kysuckého Nového Mesta, ktorý podľa územného rozhodnutia vyúsťuje do priemyselnej zóny z druhej strany mesta. Tým pádom sa celá nákladná a osobná doprava, ktorá prechádza obytnými časťami, vylúči a bude vyvedená rovno na diaľnicu," doplnil primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel.

 Hovorca Kia Motors Slovakia Jozef Bačé podotkol, že dobudovanie diaľničnej infraštruktúry je pre automobilku prioritou posledných desať rokov, odkedy spustila výrobu v Tepličke nad Váhom.

 "Dobudovanie kvalitnej infraštruktúry je pre nás alfou a omegou z pohľadu vozenia zamestnancov do práce a aj z pohľadu našich dodávateľov. Osobitne dobudovanie diaľnice D3 a rýchlostnej cesty smerom na nošovický závod. Pretože približne polovica produkcie našej motorárne smeruje práve do českého závodu v Nošoviciach. Na druhú stranu dostávame z Nošovíc prevodovky pre naše vozidlá. V prípade, že dôjde k zablokovaniu tejto komunikácie, môže to spôsobiť prerušenie alebo výpadok vo výrobnom procese. Dobudovanie diaľničných úsekov  a rýchlostných ciest v regióne by nám veľmi uľahčilo situáciu.Minimálne by sme mali zabezpečený variant B pri vození zamestnancov  a pri zásobovaní dielmi na linku," dodal Bačé. Zástupca generálneho riaditeľa VÚD, a.s., Žilina Pavol Kajánek poukázal na skutočnosť, že križovatka na ceste I/11 v Kysuckom Novom

 Meste je z dopravného hľadiska možno najkritickejším miestom na celom Slovensku, okrem diaľnic okolo Bratislavy. "Druhým kritickým miestom je mesto Čadca, nakoľko celá tranzitná doprava prechádza cez mesto, cez všetky križovatky a svetelné signalizačné zariadenia. A je tam obrovské zdržanie, hlavne v špičke. Keď sa zamyslíme nad tým, že táto cesta spája dve automobilky, tak jediná alternatíva, cez ktorú by mohli ísť, má obrovskú obchádzkovú trasu. To znamená, že spojnica medzi týmito automobilkami a cesta I/11 je z dopravného hľadiska vyslovene nenahraditeľná," uzavrel Kajánek.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 476
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 883
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 263
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 2 851
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 908
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 674
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 633
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 432

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: EU a roboty
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  4. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  5. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  6. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  7. Olívia Lacenová: Spolupráca Elona Muska s Dogecoin priniesla zníženie uhlíkových emisií o 25 percent
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 991
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 283
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 207
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 240
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 610
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 149
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 787
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 508
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Dolné Kysuce na historických pohľadniciach.

Výstava predstaví dolné Kysuce na pohľadniciach vydaných v období Rakúsko-Uhorska, prvej Československej republiky i v povojnových rokoch.


5 h
Starosta Marián Plevko a členova FS Račan pri uvedení do života monografie.

Historicky prvá monografia mapuje históriu obce a jej rozmanitosť.


5 h
V Oščadnici si pripomenuli 25. výročie založenie organizácie telesne postihnutých.

Organizácia združujúca seniorov aj telesne postihnutých má nezastupiteľné miesto pri pomoci sociálne odkázaným.


6 h
Najviac žiakov sa im hlási na IT odbory, predovšetkým na informačné a sieťové technológie, kde záujem trojnásobne prevyšuje možnosti školy.

Firma ich absolventa montuje výrobné linky pre Teslu.


6. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

O incidente informovala mestská polícia Liptovského Hrádku.


7. feb

Zákon zakazuje znečisťovať cesty.


8 h

Skúsený jaskyniar hovorí, že tak veľké objavy nečakali.


7. feb

Radnica by mala nariadiť celoplošný zákaz kŕmenia nutrií.


7. feb

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: EU a roboty
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  4. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  5. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  6. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  7. Olívia Lacenová: Spolupráca Elona Muska s Dogecoin priniesla zníženie uhlíkových emisií o 25 percent
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 991
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 283
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 207
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 240
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 610
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 149
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 787
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 508
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu