Extrémne horúčavy musia riešiť aj železnice

Horúčavy neohrozujú len ľudí, ale napríklad aj také koľaje. Železnice ich preto permanentne kontrolujú, aby nedošlo k nešťastiu.

Železnice SR (ŽSR) v súvislosti s vysokými teplotami, zintenzívnili kontroly na tratiach.Železnice SR (ŽSR) v súvislosti s vysokými teplotami, zintenzívnili kontroly na tratiach. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: Ján Krošlák )

ČADCA. Železnice SR (ŽSR) v súvislosti s vysokými teplotami, zintenzívnili kontroly na tratiach. „Týkajú sa  tak koľají, ako aj trakčného vedenia, ktoré majú tendenciu vplyvom horúčav meniť svoje fyzikálne vlastnosti,“ informuje Zuzana Chalupová z komunikačného odboru ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

  Podľa jej slov môže dochádzať k vybočeniu koľaje, pri trakčnom vedení zasa k zvýšeniu pravdepodobnosti kolízie zberača rušňa s trakčným vedením.

  Pre ilustráciu, v 25. týždni  zaevidovali na tratiach v dôsledku vysokých teplôt 2 prípady deformácie koľaje, tzv. vybočenie. „Takéto poruchy, súvisiace s geometrickým usporiadaním traťovej koľaje, si pre zachovanie bezpečnosti vyžadujú jej vylúčenie z prevádzky. V 14 prípadoch bolo nutné okamžite zaviesť zníženú rýchlosť vlakov na rizikových miestach,“ vysvetľuje.   

SkryťVypnúť reklamu

   Zamestnanci železníc robia pravidelné prehliadky tratí, a to buď pravidelnými pešími pochôdzkami alebo jazdami na dráhových vozidlách. Okrem toho sa v čase zvýšených teplôt, napríklad u koľajníc nad  40°C (resp. vzduchu nad 28°C) robia takzvané teplotné pochôdzky. 

Zvýšenú  pozornosť podľa slov Chalupovej venujú predovšetkým náhlym zmenám smerovej a výškovej polohy v krátkom úseku koľaje, ktoré môžu byť príznakom jej začínajúceho vychýlenia alebo vybočenia, okoliu pevných miest a úsekom, v ktorých sa v predchádzajúcom období narušila stabilita koľaje opravnými prácami. „Aby sa predišlo nežiaducim vplyvom teploty na stabilitu koľajového roštu, a to konkrétne výškovým a smerovým chybám a prípadnému vybočeniu, obmedzujú sa v čase vysokých teplôt udržiavacie práce tak, aby sa zabezpečila bezpečnosť prevádzky. V prípade vysokých teplôt dochádza z bezpečnostných dôvodov k zrušeniu výluk, v ktorých sa plánovali práce znižujúce stabilitu koľajového roštu, prípadne sa tieto presúvajú do nočných hodín, kedy je predpoklad zníženia teploty a nepriaznivých teplotných účinkov.“

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším z preventívnych opatrení je zavádzanie pomalých ciest, a to najmä v úsekoch, kde by vplyvom vysokej teploty mohlo dôjsť k zníženiu stability koľaje. Rovnako sa kontrolujú aj jednotlivé súčasti trakčného vedenia, ktoré sú vystavované extrémnym teplotám.

  „ŽSR predpokladajú, že počas ich trvania sa budú preventívne dopravne obmedzenia opakovať aj v nasledujúcom období,“ dodala Chalupová. 

Vlaky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 869
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 093
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 147
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 359
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 307
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 983
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 518
  1. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  3. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  4. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  5. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  6. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  7. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  8. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 714
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 068
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 309
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 962
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 108
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 522
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 349
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 071
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  3. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  4. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  5. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  6. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  7. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  8. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 714
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 068
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 309
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 962
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 108
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 522
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 349
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 071
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu