ČADCA. „Práce začnú od dnešného dňa. Najskôr sa bude frézovať cesta,“ informovala Lenka Salvianyová zo SSC. Súčasný most sa bude odstraňovať s pomocou mechanizmov, nepoužije sa odstrel. Práce majú trvať do októbra 2017. Zhotoviteľom stavby je firma Firesta so sídlom v Brne, zmluvná cena (bez DPH) je 6 583 337 €. Aj keď by mala výstavba trvať spomínaných sedemnásť mesiacov, zhotoviteľ chce práce stihnúť do jedného roka. Na výstavbe majú pracovať najmä ľudia z Kysúc a Oravy.
Čo sa týka obchádzkových trás, hlavná povedie cez železničné priecestie A. Hlinku. Autá, ktoré prejdú priecestím smerom od Horelice, odbočia doprava a napoja sa na malý obchvat. Doľava sa nebude dať odbočiť, keďže v tomto smere osadili zábranu. Zo Žarca sa bude možné dostať na malý obchvat, pred zábranou môžu vodiči odbočiť na Kukučínovu ulicu.
Cesta od železničného priecestia vedúca na Horelicu bude hlavná s povolenou rýchlosťou 30 km/hodinu, fungovať budú viaceré nové priechody. Chodcom poslúžia staré i nové chodníky. Provizórne parkovisko oproti Okrase sa zrušilo. Dopravným značením sa taktiež upravilo parkovanie áut popri ceste.
Cesta vedúca k bukovskému mostu, tzv. belibridž, bude „vedľajšia“. Pred belibridžom (smer od Čadce) určuje tvar križovatky značka, čím sa predíde prípadným dopravným kolíziám.
Autobusová doprava povedie cez Horelicu so všetkými jestvujúcimi zastávkami. Bude smerovať k železničnému priecestiu, kde majú cestujúci k dispozícii novú zastávku (pred budovou SAD). Ide o výstupné miesto pre autobusy idúce od Žiliny a nástupné v prípade, ak pôjde autobus ďalej smerom na Turzovku či hlavnú stanicu. Zastávka Čadca - námestie (na Žarci) sa zrušila, rovnako ako tá pri Okrase.
V prípade cestovania smerom do Žiliny budú cestujúci využívať zastávku vedľa malého obchvatu (oproti železničnej zastávke Čadca – mesto). Mesto upozorňuje aj na to, že zastávka pri Tescu (smer Žilina) sa zrušila. Rozhodol o tom Dopravný inšpektorát OR PZ v Čadci. Dôvodom je bezpečnosť a plynulosť dopravy. Čo sa týka obchádzkovej trasy Bukov – Podzávoz upravili sa výhybne a opravili niektoré nedostatky. Záchranné zložky majú k dispozícii upravenú cestu u Capkov.
„ŽSR vykonali obnovu železničného priecestia s priechodom pre peších, ako aj úpravu nástupíšť a prístupových chodníkov. Priecestie a priechod pre peších majú samostatné jedinečné identifikačné čísla a najvyšší stupeň zabezpečenia. Riadia sa automaticky jazdou vlaku s väzbou na elektronické zabezpečovacie zariadenia v ŽST Čadca a na trati Krásno nad Kysucou – Čadca,“ informoval Martin Balkovský z komunikačného odboru ŽSR. Priecestie aj priechod pre peších vybavili výstražníkmi, ktoré účastníkov cestnej premávky a chodcov upozorňujú svetelnou a zvukovou výstražnou signalizáciou na približujúce sa železničné koľajové vozidlá. Na priecestí doplnili výstražníky polovičnými závorami.
Na priecestí namontovali priecestnú konštrukciu širokú 16,80 m, o 15 metrov ďalej na priechode pre peších osadili ďalšiu, širokú 2,70 m. Súčasne sa v železničnej stanici Čadca na žilinskom zhlaví opravili koľajové lôžka dvoch výhybiek.
V súvislosti s doplnením priecestného zabezpečovacieho zariadenia a úpravou výhybiek sa zmenil softvér elektronických zabezpečovacích zariadení v železničných staniciach Krásno nad Kysucou a Čadca, ako aj v traťovom úseku Krásno nad Kysucou – Čadca.