Utorok, 3. august, 2021 | Meniny má JergušKrížovkyKrížovky

Aktivisti chcú skoordinovať autobusovú dopravu do prihraničných miest

Ľudia z pohraničia sú nespokojní, že v súčasnosti medzi Poľskom a Slovenskom prakticky nepremávajú žiadne lokálne vlaky ani autobusy. Zmeniť to je cieľom spoločnej kampane nazvanej Poľsko-Slovensko.

Cesty do Poľska, ale aj opačne sa uskutočňujú súkromnými autami, lebo iná doprava medzi prihraničnými oblasťami Poľska a Slovenska  prakticky neexistuje. Cesty do Poľska, ale aj opačne sa uskutočňujú súkromnými autami, lebo iná doprava medzi prihraničnými oblasťami Poľska a Slovenska prakticky neexistuje. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - MAREK NEMEC)

 

ČADCA. Vytvorenie spoločného poľsko-slovenského systému verejnej komunikácie pri hraniciach a skoordinovanie cestovného poriadku slovenských a poľských autobusov premávajúcich do prihraničných miest je hlavným cieľom  spoločnej kampane Poľsko-Slovensko. Informuje o tom FB stránka www.facebook.com/polskaslowacja. Poľskí a slovenskí aktivisti, ktorí sa zaujímajú o prehĺbenie vzájomnej spolupráce medzi dvomi krajinami, prosia o podporu tejto iniciatívy zvlášť cez samosprávy a média v prihraničných regiónoch.

Skryť Vypnúť reklamu

   „Poliaci radi trávia dovolenku v slovenských horách, Slováci zasa chodia do Poľska nakupovať. Cesty sa však uskutočňujú súkromnými autami, lebo verejná doprava medzi Poľskom a Slovenskom prakticky neexistuje,“ píše sa na stránke.

  Aktivisti berú do úvahy obavy lokálnych dopravcov, ktorí nechcú pripustiť zahraničnú konkurenciu na trasách, ktoré používajú. Preto model navrhovaný cez skupinu Poľsko – Slovensko pozostáva z myšlienky, na základe ktorej by bolo možné cestovať poľskými autobusmi do prihraničného miesta a tam presadnúť na rovnakej zastávke na slovenský autobus, ktorým by sa dalo cestovať do ďalšej prihraničnej zastávky (napr. Trstená, Čadca, Poprad...). To vyžaduje uzavretie poľsko-slovenskej medzinárodnej zmluvy, na základe ktorej by slovenský dopravca mohol premávať nielen do poslednej dediny pred poľskou  hranicou, ale do prvej poľskej lokality – a takéto spojenia by sa vytvorili na rovnakom základe ako vnútroštátna hromadná doprava.

Skryť Vypnúť reklamu

   Iniciátori kampane sa v tejto veci obrátili na poslancov poľského parlamentu, výsledkom čoho boli poslanecké interpelácie smerované na ministerstvo infraštruktúry. Ministerstvo pozitívne odpovedalo a odporučilo posunutie rokovaní do medzivládneho priestoru a vytvorenie poľsko-slovenskej komisie zaoberajúcej sa dopravou.

   „Regionálna autobusová doprava je dnes kompetenčne v rukách vyšších územných celkov. V prípade diaľkovej dopravy je táto služba plne liberalizovaná. Ministerstvo dopravy samozrejme privíta každú ponuku na prevádzku autobusovej linky a je pripravené na základe žiadosti a po splnení zákonných podmienok vydať povolenie pre pravidelnú medzinárodnú autobusovú linku. Do dnešného dňa však neevidujeme žiadnu požiadavku o vydanie takéhoto povolenia,“ povedala pre MY Kysucké noviny hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Skryť Vypnúť reklamu

    Podľa jej slov o povolenie na prevádzkovanie pravidelnej medzinárodnej autobusovej dopravy môže ministerstvo požiadať akýkoľvek dopravca, ktorý je držiteľom oprávnenia na prevádzkovanie medzinárodnej dopravy, t. j. licencie spoločenstva a má sídlo na území Európskej únie, resp. na území Európskeho hospodárskeho priestoru alebo Švajčiarskej konfederácie. „Žiadateľ môže podať žiadosť v ktoromkoľvek zo štátov, kde má plánovaná pravidelná medzinárodná autobusová doprava koncovú zastávku. Žiadateľa pri podaní žiadosti neobmedzuje štát, v ktorom má svoje sídlo,“ dodala. 

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  3. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  4. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  5. Čítajte SME.sk na viacerých zariadeniach
  6. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  10. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  1. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  2. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  3. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  4. Čítajte SME.sk na viacerých zariadeniach
  5. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  6. Môže pivo spojiť Prešov s Veľkým Šarišom?
  7. Vodného slalomára privítal doma aj jeho hlavný partner BILLA
  8. Autorka prezradila motív novej knihy. Poteší nielen romantičky
  9. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  10. Diskusia o elektromobiloch nie je „súťaž krásy“
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 369
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 264
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 935
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 775
  5. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 603
  6. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 222
  7. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 219
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 3 062
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 2 782
  10. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 333
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Ochutnať z kvalitných medov mohli v Povine aj návštevníci.

Medy kysuckých včelárov sú na vysokej úrovni. Porota ale rozhodla o najlepších troch.


6 h

Na viacerých miestach boli dlhé roky v asfalte veľké nerovnosti a diery v celom profile, ktoré spôsobovali nadmerný hluk.


8 h
Viaceré kysucké obce potrápili povodne aj v máji tohto roka.

Voči povodniam a záplavám nemusia poistiť každého.


10 h

Očkuje sa bez registrácie.


13 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rozsudok nie je právoplatný.


1. aug

Ľudia sa nestihli spamätať a prišla ďalšia povodeň.


13 h

Pozrite si kompletnú tabuľku.


9 h

Po ťažko zraneného Milana priletel záchranársky vrtuľník, zdravotníci bojovali o jeho život viac ako hodinu.


1. aug

Už ste čítali?