Nad začiatkom budovania úseku Čadca,Bukov – Svrčinovec visí otáznik

S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku Čadca,Bukov – Svrčinovec sa malo začať už vlani. Je možné, že sa tak nestane ani do konca tohto roka.

Križovatka Podzávoz.Križovatka Podzávoz. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA STAVBY: NDS)

ČADCA. Diaľničiari plánovali začať výstavbu troch úsekov D1 a D3 do konca minulého roka, ale súťaže sa pre námietky uchádzačov proti vylúčeniu predĺžili. Ako informovala SITA Úrad pre verejné obstarávanie námietky zamietol, resp. konanie o nich zastavil. Po uzavretí tendrov a podpísaní zmlúv s vybranými uchádzačmi  sa práce mali začať v tomto roku a skončiť v rokoch 2019 a 2020. Či sa tak stane, je naďalej otázne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

   Už viac ako rok bežia súťaže na výstavbu troch veľkých diaľničných úsekov za takmer 780 miliónov eur. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ich spustila ešte vlani na jar, tri úseky štvorprúdoviek však zrejme nezačne stavať ani v tomto roku. Informoval o tom denník SME. Začiatok výstavby všetkých troch úsekov, ktoré majú spolu 28 kilometrov, vidí generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt až na jar 2017.  Ponuky s cenami na výstavbu dvoch úsekov diaľnice D1 na východe Slovenska a jedného diaľnice D3 na Kysuciach NDS nevyhodnotila, hoci tesne po otvorení obálok tvrdila, že súťaže ukončí do mája. 

SkryťVypnúť reklamu

Podľa ministerstva sa o prieťahoch nedá hovoriť   

Podľa SME termín výstavby NDS posúva, lebo na niektorých plánovaných úsekoch vypršala platnosť posúdenia vplyvov na životné prostredie a niekde sa zmenila aj trasa.

  „Súťaž na výstavbu úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec sa uzavrie v najbližších týždňoch. V súčasnosti prebieha vyhodnocovanie ponúk a komunikácia NDS s uchádzačmi. O výsledkoch verejného obstarávania a termíne začatia stavby budeme informovať po ukončení verejnej súťaže,“ informovala MY Kysucké noviny hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká. Podľa jej slov budovanie úseku D3 ako diaľničného prepojenia s Poľskom je prioritou  ministerstva. „Od jeho dobudovania očakáva rezort dopravy výrazné zlepšenie dopravnej situácie v tomto regióne a pozitívny vplyv na životné prostredie obyvateľov žijúcich v blízkosti súčasných dopravných ciest,“ povedala. Na margo sklzu a prieťahov pri vyhodnocovaní ponúk konštatovala, že  v prípade užšej súťaže na projekt D3 Čadca, Bukov  - Svrčinovec nie je možné hovoriť o prieťahoch. „Ide o zložité a komplexné dielo, ktoré si vyžaduje dôsledné posúdenie.“

SkryťVypnúť reklamu

 Začiatok výstavby bol naplánovaný už vlani
 

S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku sa malo začať už vlani. Bude prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko Biala s priľahlým regiónom.Budovať sa bude v dĺžke 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie.

   Pri trasovaní diaľnice sa napriek mimoriadne zložitým podmienkam pre výstavbu vraj vyhovelo požiadavkám dotknutých obcí. Trasa na začiatku prechádza strmými ľavostrannými svahmi rieky Kysuca, vedie do údolnej nivy Kysuce a náplavového kužeľa Bukovského potoka, pokračuje najkomplikovanejším úsekom diaľnice v súbehu so železničnou stanicou Čadca, cez zastavané časti mesta svahmi miestnych častí U Manči, U Špindli, ktoré sú poznačené veľkými svahovými poruchami. Po preklenutí miestnej časti Podzávoz prechádza údolím rieky Čierňanka, pokračuje úpätím Furmanca až do katastra obce Svrčinovec. V koridore diaľnice sú umiestnené výrazné územné líniové prvky, ako rieka Kysuca, rieka Čierňanka, cesta 1. triedy I/11, železničná trať Čadca - Zwardoň a Čadca - Bohumín. 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 236
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 507
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 874
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 385
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 6 007
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 035
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 314
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 167
  1. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  2. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  3. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  4. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  5. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  6. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  7. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  8. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 809
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 356
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 067
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 702
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 15 339
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 599
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 160
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 643
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  2. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  3. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  4. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  5. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  6. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  7. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  8. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 809
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 356
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 067
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 702
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 15 339
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 599
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 160
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 643
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu