Plačú nad svojimi domami, nasťahovali sa do nich bezdomovci

Pri stavaní diaľnic by sa určite zišla teoretická pomoc chirurga. Ten by mohol kompetentným vysvetliť, prečo treba „veľkú ranu“ rýchlo zašiť, aby nekrvácala. Obyvatelia U Ševca, Manči a ďalších častí Bukova, kadiaľ by mala prechádzať diaľnica D3, vedia o tom svoje. Niektorí sa vysťahovali už pred dvomi rokmi. Diaľnica sa nestavia a oni sa musia prizerať tomu, ako v ich bývalých domoch žijú rôzni asociáli a devastujú ich.

Bezdomovci sa snažia dostať dovnútra tým najľahším spôsobom. Rozbijú sklá na oknách a dverách.Bezdomovci sa snažia dostať dovnútra tým najľahším spôsobom. Rozbijú sklá na oknách a dverách. (Zdroj: AUTORKA)

ČADCA. Diaľnica by mala urýchliť cestovanie, niektorým však vzala domov, v ktorom vyrástli. Ľudia ho opúšťali so slzami v očiach a bolesťou v srdci.

Domy opustili už pred dvomi rokmi

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) viaceré domy vykúpila či vyvlastnila.  Niektorí obyvatelia z častí U Manči, Ševca sa vysťahovali  už pred dvomi rokmi. Teraz sa pozerajú na to,  ako sa do ich domov nasťahovali rôzni asociáli, bezdomovci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

  „Tí ľudia tu mohli doposiaľ bývať, veď diaľničiari nič nerobia. Z tých, čo sa mali vysťahovať, som tu zostala len ja,“ hovorí Anna Rebrošová z miestnej časti U Manči. Spomína  dom v susedstve, ktorý už takisto viackrát navštívili bezdomovci. „Rozbili vchodové dvere, bránu odniesli do zberu. Človek sa tu bojí, nevie z ktorej strany sem prídu, čo urobia,“ hovorí. Ľudia, ktorým domy zostali a žijú v blízkosti, permanentne volajú mestských policajtov, aby z obydlí patriacich bývalým susedom, vandalov vyhnali. „Nejde len o bezdomovcov, chodia do nich aj narkomani, „feťáci“. Policajti ich odtiaľ odvedú, no oni sa vzápätí vrátia,“ konštatuje Rebrošová.

SkryťVypnúť reklamu

   Jej slová potvrdzuje aj ďalší z obyvateľov Martin Pokrývka, ktorý ukazuje na domy v susedstve, ktoré už takisto viackrát navštívili vandali.  Bývalí majitelia sú nespokojní. Rýchlo sa museli vysťahovať a teraz sa dívajú na to, ako ich domovy nielenže chátrajú, ale demolujú ich cudzí ľudia. Bolelo by ich to oveľa menej, keby videli, že NDS ich zbúrala, buduje sa diaľnica a ich „obeť“ nebola zbytočná. Nič také sa však nedeje.  „Asanáciu objektov zrealizuje zhotoviteľ po podpise zmluvy,“ informovala hovorkyňa NDS  Michaela Michalová.

Termíny sa stále menia

S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku Čadca,Bukov – Svrčinovec sa malo začať už vlani. Je možné, že sa tak nestane ani do konca tohto roka.
    Diaľničiari plánovali začať výstavbu troch úsekov D1 a D3 do konca minulého roka, ale súťaže sa pre námietky uchádzačov proti vylúčeniu predĺžili. Ako informovala SITA Úrad pre verejné obstarávanie námietky zamietol, resp. konanie o nich zastavil. Po uzavretí tendrov a podpísaní zmlúv s vybranými uchádzačmi sa práce mali začať v tomto roku a skončiť v rokoch 2019 a 2020.
  Už viac ako rok bežia súťaže na výstavbu troch veľkých diaľničných úsekov za takmer 780 miliónov eur. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ich spustila ešte vlani na jar, tri úseky štvorprúdoviek však zrejme nezačne stavať ani v tomto roku. Informoval o tom denník SME. Začiatok výstavby všetkých troch úsekov, ktoré majú spolu 28 kilometrov, vidí generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt až na jar 2017. Ponuky s cenami na výstavbu dvoch úsekov diaľnice D1 na východe Slovenska a jedného diaľnice D3 na Kysuciach NDS nevyhodnotila, hoci tesne po otvorení obálok tvrdila, že súťaže ukončí do mája.

SkryťVypnúť reklamu

   Podľa SME termín výstavby NDS posúva, lebo na niektorých plánovaných úsekoch vypršala platnosť posúdenia vplyvov na životné prostredie a niekde sa zmenila aj trasa.

„Súťaž na výstavbu úseku D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec sa uzavrie v najbližších týždňoch. V súčasnosti prebieha vyhodnocovanie ponúk a komunikácia NDS s uchádzačmi,“ informovala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká. Podľa jej slov budovanie úseku D3 ako diaľničného prepojenia s Poľskom je prioritou ministerstva. „Od jeho dobudovania očakáva rezort dopravy výrazné zlepšenie dopravnej situácie v tomto regióne a pozitívny vplyv na životné prostredie obyvateľov žijúcich v blízkosti súčasných dopravných ciest,“ povedala.

  Na margo sklzu a prieťahov pri vyhodnocovaní ponúk konštatovala, že v prípade užšej súťaže na projekt D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec nie je možné hovoriť o prieťahoch. „Ide o zložité a komplexné dielo, ktoré si vyžaduje dôsledné posúdenie,“ dodala. 

SkryťVypnúť reklamu

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 899
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 805
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 951
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 404
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 206
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 701
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 263
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 864
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 993
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 035
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 206
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 35 804
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 037
  6. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 20 674
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 100
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 575
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 993
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 035
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 206
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 35 804
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 037
  6. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 20 674
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 100
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 575
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu