Streda, 21. apríl, 2021 | Meniny má ErvínKrížovkyKrížovky

Ministerstvo: V súčasnosti stále prebieha vyhodnocovanie ponúk

Už predtým bola dopravná situácia v obci Svrčinovec kritická. Teraz po uzatvorení horelického mosta je to ešte horšie. Meškajú autobusy, autá sa posúvajú slimačím tempom, nehovoriac o kamiónoch, ktoré všetko ešte zhoršujú. O tom, že by sa mal začať budovať ďalší úsek D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec, nič nenasvedčuje.

Takto to vyzerá vo Svrčinovci a ceste I/11. Dopravné kolóny, stres pre vodičov i chodcov. Kedy sa problém konečne dorieši? Najhoršie na tom je, že odpoveď zatiaľ nevie nikto.Takto to vyzerá vo Svrčinovci a ceste I/11. Dopravné kolóny, stres pre vodičov i chodcov. Kedy sa problém konečne dorieši? Najhoršie na tom je, že odpoveď zatiaľ nevie nikto. (Zdroj: (AO))

SVRČINOVEC. Dopravné zápchy, meškajúce autobusy, podráždení vodiči či ohrozené deti, ktoré sa snažia prejsť na druhú stranu cesty. Toto všetko sprevádza súčasnú dopravnú situáciu v obci. Kolóny sa často vytvárajú až za hranicu do Česka a samozrejme aj z druhej strany. Starostka obce Renáta Majchraková hovorí, že dopravná situácia je neznesiteľná a obmedzuje normálny život obyvateľov.

O zlej situácii vedia kompetentní už dávno´

Vo Svrčinovci je takýto stav už celé roky a kompetentní o tom vedia, rovnako ako ministerstvo dopravy. Z priemerne 13-tisíc vozidiel denne, ktoré prejdú cez obec, tvoria vyše 40 percent nákladné. Kamionisti sú nedisciplinovaní, nedodržiavajú predpísané vzdialenosti, dochádza ku kolíziám. Stred obce pretína štátna cesta E I/11, ktorá vedie až po štátnu hranicu s Českou republikou. Keďže ide o medzinárodný ťah, obec veľmi zaťažuje. Komunikácia nikdy nebola na takúto záťaž pripravená. Parametre zďaleka nespĺňajú normy pre cestu 1. triedy. Napriek tomu, že prechádza intravilánom obce, nie sú pozdĺž celého úseku vybudované chodníky. Často preto dochádza ku kolíziám detí a starších obyvateľov s motorovými vozidlami. Pomôcť môže dobudovanie celého diaľničného úseku D3. V súčasnosti je rozostavaný ten zo Svrčinovca do Skalitého, ktorý by sa mal dokončiť v októbri.  S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku Čadca,Bukov – Svrčinovec sa malo začať už vlani. Je možné, že sa tak nestane ani do konca tohto roka.  

Skryť Vypnúť reklamu

Bude diaľničné prepojenie s Poľskom skutočne prioritou?

Už viac ako rok bežali  súťaže na výstavbu troch veľkých diaľničných úsekov na Slovensku za takmer 780 miliónov eur. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ich spustila ešte vlani na jar. Ponuku s cenami na výstavbu diaľnice D3 na Kysuciach NDS  stále nevyhodnotila, hoci tesne po otvorení obálok tvrdila, že súťaž ukončí do mája. „Ide o zložité a komplexné dielo, ktoré si vyžaduje dôsledné posúdenie. V súčasnosti stále prebieha vyhodnocovanie ponúk na výstavbu úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Vzhľadom k prebiehajúcemu procesu nie je možné poskytovať bližšie informácie,“ informoval najnovšie komunikačný odbor ministerstva dopravy. Rovnakú odpoveď dostávame už niekoľko týždňov, možno povedať mesiacov a tak nečudo, že vyvoláva množstvo otáznikov.

Skryť Vypnúť reklamu

Neukončilo to ani predchádzajúce ministerstvo

 „Súťaž na výstavbu úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec sa uzavrie v najbližších týždňoch. V súčasnosti prebieha vyhodnocovanie ponúk a komunikácia NDS s uchádzačmi. O výsledkoch verejného obstarávania a termíne začatia stavby budeme informovať po ukončení verejnej súťaže,“ informovala MY Kysucké noviny ešte v auguste hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká. Podľa jej slov budovanie úseku D3 ako diaľničného prepojenia s Poľskom je prioritou ministerstva. „Od jeho dobudovania očakáva rezort dopravy výrazné zlepšenie dopravnej situácie v tomto regióne a pozitívny vplyv na životné prostredie obyvateľov žijúcich v blízkosti súčasných dopravných ciest,“ povedala. Na margo sklzu a prieťahov pri vyhodnocovaní ponúk konštatovala, že v prípade užšej súťaže na projekt D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec nie je možné hovoriť o prieťahoch. „Ide o zložité a komplexné dielo, ktoré si vyžaduje dôsledné posúdenie.“  Medzičasom sa však vedenie ministerstva dopravy zmenilo a tak nevedno, či skutočne bude diaľničné prepojenie s Poľskom prioritou, lebo momentálne všetko nasvedčuje o opaku.

Skryť Vypnúť reklamu

  Úsek má prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a má prispieť  k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko Biala s priľahlým regiónom. Budovať sa má v dĺžke 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie. 

 

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investovanie sa tento rok oplatí
  2. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  3. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  4. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  5. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  6. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  7. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  8. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  9. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  10. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  1. Snažíte sa o ekologickú domácnosť?
  2. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  3. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  4. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  5. BILLA rodičom radí, ako deťom pripraviť výživnú desiatu
  6. Investovanie sa tento rok oplatí
  7. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  8. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  9. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  10. DPDgroup zanalyzovala správanie zákazníkov počas pandémie
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 24 667
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 20 657
  3. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 8 993
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 353
  5. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 8 175
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 640
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 638
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 563
  9. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 519
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 7 066
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Servisný technik Ľuboš Židek pri kontrole brzdového systému.

Servisný technik radí: zverte auto do rúk odborníkom, o všetky potrebné úkony sa postarajú.

21m
Rozhľadňa Bobovec - prvá galéria v rozhľadni

Stanislav Mikovčák: Nápad na vytvorenie galérie vznikol zámenou polomeru a priemeru.

2 h
Horskí záchranári poskytli pomoc 48-ročnému mužovi

Pri nehode zasahovali chlapi z Horkej záchrannej služby Kysuce.

3 h
Peter Poláček pred banerom, ktorý mali organizátori pripravený už minulý rok.

Odchovanec krasňanskej vzpieračskej školy úspešne reprezentoval Slovensko na Majstrovstvách Európy.

15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Africký mor ošípaných hlásia v Banskobystrickom kraji z Rimavskej Soboty, Veľkého Krtíša, Revúcej, Detvy aj Zvolena.

19. apr

Polícia auto sprevádzala až do nemocnice.

20. apr

Divá zver prichádza k ľudským obydliam kvôli potrave.

20 h

Martin Spano, rodák z Čaky.

16. apr

Už ste čítali?