Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Ministerstvo: V súčasnosti stále prebieha vyhodnocovanie ponúk

Už predtým bola dopravná situácia v obci Svrčinovec kritická. Teraz po uzatvorení horelického mosta je to ešte horšie. Meškajú autobusy, autá sa posúvajú slimačím tempom, nehovoriac o kamiónoch, ktoré všetko ešte zhoršujú. O tom, že by sa mal začať budovať ďalší úsek D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec, nič nenasvedčuje.

Takto to vyzerá vo Svrčinovci a ceste I/11. Dopravné kolóny, stres pre vodičov i chodcov. Kedy sa problém konečne dorieši? Najhoršie na tom je, že odpoveď zatiaľ nevie nikto.Takto to vyzerá vo Svrčinovci a ceste I/11. Dopravné kolóny, stres pre vodičov i chodcov. Kedy sa problém konečne dorieši? Najhoršie na tom je, že odpoveď zatiaľ nevie nikto. (Zdroj: (AO))

SVRČINOVEC. Dopravné zápchy, meškajúce autobusy, podráždení vodiči či ohrozené deti, ktoré sa snažia prejsť na druhú stranu cesty. Toto všetko sprevádza súčasnú dopravnú situáciu v obci. Kolóny sa často vytvárajú až za hranicu do Česka a samozrejme aj z druhej strany. Starostka obce Renáta Majchraková hovorí, že dopravná situácia je neznesiteľná a obmedzuje normálny život obyvateľov.

O zlej situácii vedia kompetentní už dávno´

Vo Svrčinovci je takýto stav už celé roky a kompetentní o tom vedia, rovnako ako ministerstvo dopravy. Z priemerne 13-tisíc vozidiel denne, ktoré prejdú cez obec, tvoria vyše 40 percent nákladné. Kamionisti sú nedisciplinovaní, nedodržiavajú predpísané vzdialenosti, dochádza ku kolíziám. Stred obce pretína štátna cesta E I/11, ktorá vedie až po štátnu hranicu s Českou republikou. Keďže ide o medzinárodný ťah, obec veľmi zaťažuje. Komunikácia nikdy nebola na takúto záťaž pripravená. Parametre zďaleka nespĺňajú normy pre cestu 1. triedy. Napriek tomu, že prechádza intravilánom obce, nie sú pozdĺž celého úseku vybudované chodníky. Často preto dochádza ku kolíziám detí a starších obyvateľov s motorovými vozidlami. Pomôcť môže dobudovanie celého diaľničného úseku D3. V súčasnosti je rozostavaný ten zo Svrčinovca do Skalitého, ktorý by sa mal dokončiť v októbri.  S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku Čadca,Bukov – Svrčinovec sa malo začať už vlani. Je možné, že sa tak nestane ani do konca tohto roka.  

Skryť Vypnúť reklamu

Bude diaľničné prepojenie s Poľskom skutočne prioritou?

Už viac ako rok bežali  súťaže na výstavbu troch veľkých diaľničných úsekov na Slovensku za takmer 780 miliónov eur. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ich spustila ešte vlani na jar. Ponuku s cenami na výstavbu diaľnice D3 na Kysuciach NDS  stále nevyhodnotila, hoci tesne po otvorení obálok tvrdila, že súťaž ukončí do mája. „Ide o zložité a komplexné dielo, ktoré si vyžaduje dôsledné posúdenie. V súčasnosti stále prebieha vyhodnocovanie ponúk na výstavbu úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Vzhľadom k prebiehajúcemu procesu nie je možné poskytovať bližšie informácie,“ informoval najnovšie komunikačný odbor ministerstva dopravy. Rovnakú odpoveď dostávame už niekoľko týždňov, možno povedať mesiacov a tak nečudo, že vyvoláva množstvo otáznikov.

Skryť Vypnúť reklamu

Neukončilo to ani predchádzajúce ministerstvo

 „Súťaž na výstavbu úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec sa uzavrie v najbližších týždňoch. V súčasnosti prebieha vyhodnocovanie ponúk a komunikácia NDS s uchádzačmi. O výsledkoch verejného obstarávania a termíne začatia stavby budeme informovať po ukončení verejnej súťaže,“ informovala MY Kysucké noviny ešte v auguste hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká. Podľa jej slov budovanie úseku D3 ako diaľničného prepojenia s Poľskom je prioritou ministerstva. „Od jeho dobudovania očakáva rezort dopravy výrazné zlepšenie dopravnej situácie v tomto regióne a pozitívny vplyv na životné prostredie obyvateľov žijúcich v blízkosti súčasných dopravných ciest,“ povedala. Na margo sklzu a prieťahov pri vyhodnocovaní ponúk konštatovala, že v prípade užšej súťaže na projekt D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec nie je možné hovoriť o prieťahoch. „Ide o zložité a komplexné dielo, ktoré si vyžaduje dôsledné posúdenie.“  Medzičasom sa však vedenie ministerstva dopravy zmenilo a tak nevedno, či skutočne bude diaľničné prepojenie s Poľskom prioritou, lebo momentálne všetko nasvedčuje o opaku.

Skryť Vypnúť reklamu

  Úsek má prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a má prispieť  k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko Biala s priľahlým regiónom. Budovať sa má v dĺžke 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie. 

 

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  2. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  3. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  7. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  8. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  10. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 976
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 753
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 129
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 884
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 189
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 063
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 029
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 817

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Búranie Istropolisu na pokračovanie...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí...
  2. Marcel Horacek: Živoj je fajn - časť druhá
  3. Barbora Kujundžić: Na aké veci si treba dávať pri malých deťoch pozor
  4. Juraj Švarc: Vyhlásil som lockdown…ale mediálny!
  5. Matej Vagač: Stromy na Dunajskom nábreží sú nateraz zachránené
  6. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  7. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  8. INESS: Cena zamestnanca
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 680
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 416
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 247
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 743
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 447
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 168
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

František Mudrík, kapitán TJ Slovan Skalité.

Slovan Skalité trpel najmä v ofenzívnej fáze hry. Cez zimu chcú v tíme popracovať na mnohých veciach.


6 h

Raz vyrobila aj maturitné tablo z medovníkového cesta a fotografie na ňom ozdobila ornamentmi z polevy. No jej špecialitou sú šperkovnice rôznych tvarov, do ktorých ukladá malé medovníčky. Medovnikárka Alena Bistárová zo Žiliny.


7 h

Na území Žilinského kraja sú voľné len štyri umelé pľúcne ventilácie.


9 h
J. Bírová, víťazka Monika Mišúnová Šormanová, M. Grupač - predseda poroty

Celoslovenská literárna súťaž mladých prozaikov Jašíkove Kysuce 2021 bola slávnostne vyhodnotená a spojená s viacerými zaujímavými sprievodnými podujatiami.


Helena Pagáčová 10 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zatvoriť školy sa rozhodla okresná hygienička, pretože na dvoch infikovaných dospelých pripadá jedno dieťa do 18 rokov.


12 h

Peter sa z tohto sveta rozhodol odísť dobrovoľne.


27. nov

Výsledkom nerešpektovania opatrení je podľa Vidoviča viac chorých, viac práce, menej miesta v nemocnici.


17 h

Hudobná skupina satirickým spôsobom upozorňuje na problematický dopravný úsek.


12 h

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Búranie Istropolisu na pokračovanie...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí...
  2. Marcel Horacek: Živoj je fajn - časť druhá
  3. Barbora Kujundžić: Na aké veci si treba dávať pri malých deťoch pozor
  4. Juraj Švarc: Vyhlásil som lockdown…ale mediálny!
  5. Matej Vagač: Stromy na Dunajskom nábreží sú nateraz zachránené
  6. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  7. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  8. INESS: Cena zamestnanca
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 680
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 416
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 247
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 743
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 447
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 168
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu