Ak sa „neúspešní“ neozvú, môže sa s úsekom D3 začať!

Úrad pre verejné obstarávanie už vybral úspešného uchádzača, ktorý by mal postaviť diaľničný úsek D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec. Ide o združenie firiem Strabag, Porr a Hochtief, ktoré prišli s cenou 239 112 849 eur. V súčasnosti plynie lehota na definitívne ukončenie tendra.

V súčasnej dobe je verejné obstarávanie na úsek D3 Čadca Bukov – Svrčinovec v záverečnom štádiu.V súčasnej dobe je verejné obstarávanie na úsek D3 Čadca Bukov – Svrčinovec v záverečnom štádiu. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ - JÁN KROŠLÁK)

ČADCA. Je možné, že Kysučania sa dočkajú po mnohých peripetiách pokračovania výstavby diaľnice D3. „V súčasnej dobe je verejné obstarávanie na úsek D3 Čadca Bukov – Svrčinovec v záverečnom štádiu, pričom komisia už vybrala úspešného uchádzača a plynie lehota na definitívne ukončenie tendra. Ministerstvo dopravy ako riadiaci orgán pre Operačný program Integrovaná infraštruktúra v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) podniká všetky nevyhnutné kroky na urýchlené začatie výstavby a zabezpečenie financovania úseku. Aby sme urobili maximum pre čo najrýchlejšiu realizáciu tohto projektu, zabezpečili sme aj financovanie z finančného nástroja Connecting Europe Facility (CEF), ktorý bude pokrývať časť investičných nákladov,“ informovalo MY Kysucké noviny ministerstvo dopravy. Žiadosť o peniaze z tohto fondu chcú podpísať najneskôr 17. novembra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Exšéfovi NDS sa nepozdávala cena

Paradoxom je, že zhotoviteľ stavby mal byť známy už v máji, teda celé mesiace. Bývalému vedeniu NDS sa však nepozdávalo, že spoločnosti Strabag, Porr, Hochtief navrhli vybudovať úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec za najnižšiu sumu – 239,11 miliónov eur, čo bolo však o 40 miliónov eur viac ako odhadované náklady (199,12 mil. eur). Bývalý generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt, ktorého odvolal súčasný minister, povedal, že pri stavbe D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec je problém, keďže aj tá najnižšia ponuka je relatívne výrazne nad predpokladanou hodnotou zákazky. „Na to sa sústredíme trochu viac, aby sme prišli na to, kde sa udiala chyba, prípadne pristúpime k ďalším rokovaniam so zhotoviteľským konzorciom,“ povedal. K rokovaniam zrejme už nedošlo, keďže navrhnutá cena sa nijako nezmenila.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, kedy sa začne so samotnou výstavbou úseku hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková odpovedala, že proces verejného obstarávania zhotoviteľa sa ešte neukončil a s výstavbou sa začne po podpise zmluvy s úspešným uchádzačom. Môže sa totiž stať, že neúspešní záujemcovia o zákazku Diaľnica D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec sa môžu ešte proti rozhodnutiu Úradu pre verejné obstarávanie odvolať.

Začiatok výstavby bol naplánovaný už vlani

S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku sa malo začať už vlani. Bude prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12- tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50-percentný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselným Ostravskom a poľským mestom Bielsko Biala s priľahlým regiónom. Budovať sa bude v dĺžke 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie. Pri trasovaní diaľnice sa napriek mimoriadne zložitým podmienkam pre výstavbu vraj vyhovelo požiadavkám dotknutých obcí. Trasa na začiatku prechádza strmými ľavostrannými svahmi rieky Kysuca, vedie do údolnej nivy Kysuce a náplavového kužeľa Bukovského potoka, pokračuje najkomplikovanejším úsekom diaľnice v súbehu so železničnou stanicou Čadca, cez zastavané časti mesta svahmi miestnych častí U Manči, U Špindli, ktoré sú poznačené veľkými svahovými poruchami. Po preklenutí miestnej časti Podzávoz prechádza údolím rieky Čierňanka, pokračuje úpätím Furmanca až do katastra obce Svrčinovec. V koridore diaľnice sú umiestnené výrazné územné líniové prvky, ako rieka Kysuca, rieka Čierňanka, cesta 1. triedy I/11, železničná trať Čadca – Zwardoň a Čadca – Bohumín.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 872
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 845
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 238
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 5 091
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 608
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 836
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi 1 752
  8. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 1 476
  1. Dušan Piršel: Zdravotníctvo by malo byť barometrom ľudskosti celého systému
  2. Vladimír Krátky: Pomrzneme ?!
  3. Martin Fronk: Oslava stáročnej tradície na hrade
  4. Irena Šimuneková: Studený hrad, ktorý už nie je hradom
  5. Petra Machová: Večná dilema - first minute alebo last minute?
  6. Zdravotní Klauni: Byť zdravotným klaunom pre seniorov znamená viac než len rozosmievať
  7. Martin Fronk: Dva Dni Po Oslave, Ktorá Vám Pripomenie Staré Dobré Časy: Zastavil sa Čas v Litave?
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Ivanka pri Dunaji
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 26 310
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 427
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 8 003
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 6 300
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 174
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 6 075
  7. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 5 823
  8. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 212
  1. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  2. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  3. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  4. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  5. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  6. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  7. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  8. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Nakupovať výhodne sa dá každý deň – dôležité je vedieť, kde.


Zomrel lekár Marián Rusnák.

Posledná rozlúčka sa uskutoční 30. októbra.


Ilustračné foto - autobus SAD Žilina.

Spoje „X10“ nepôjdu, v sobotu platí sviatočný režim.


Primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa.

INEKO zverejnilo rebríček hospodárenia meiest a obcí.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu