Streda, 30. september, 2020 | Meniny má JarolímKrížovkyKrížovky

Predchádzajúci minister ich neprijal, nový zatiaľ neodpovedal

Kysucké Nové Mesto je preťažené dopravou. Pomôcť by mal diaľničný privádzač. Vedenie mesta iniciovalo za posledné roky množstvo rokovaní, ktoré vyústili do prísľubov, že sa privádzač do priemyselnej zóny vybuduje. Mesto sa však obáva, že keďže sa D3 nestala prioritou novej vlády, tak skoro to nebude.

Kysucké Nové Mesto požaduje vybudovanie diaľničného privádzača do priemyselnej zóny. Kysucké Nové Mesto požaduje vybudovanie diaľničného privádzača do priemyselnej zóny. (Zdroj: VERONIKA TKÁČOVÁ)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Koľko budú musieť obyvatelia Kysuckého Nového Mesta čakať na zlepšenie dopravnej situácie, momentálne ťažko povedať. Zmenu k lepšiemu možno totiž očakávať až po vybudovaní diaľničného privádzača.

Nadzemná estakáda by bola výhodná

Spomínaný privádzač spájajúci mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 mal byť v prevádzke skôr, ako dôjde k zrušeniu súčasného hlavného napojenia na cestu I/11 v Radoli. Vlani v lete sa stretli primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel, zástupcovia NDS, najväčších firiem v priemyselnej zóne mesta s predstaviteľmi združenia podnikateľov, starostami dotknutých obcí – Radole, Nesluše, Rudiny a Rudinskej. Hovorili o novej koncepcii technického riešenia vedenia diaľnice v katastroch Kysuckého Nového Mesta a Radole. Konkrétne, o náhrade tunelového variantu nadzemnou estakádou. Jej výhodou by boli podľa NDS nižšie náklady na zhotovenie – podľa odhadu približne 30 miliónov eur, plynulá bezpečná premávka bez nutnosti obmedzovania rýchlosti. Na stretnutí odznelo, že pokiaľ sa tieto stanoviská prijmú, dokončenie prípravy stavby vrátane prezentovaných úprav si vyžiada približne 2 roky. Zástupca NDS však vyjadril obavu z možných komplikácií zabezpečenia financovania privádzača zo zdrojov NDS až do priemyselnej zóny mesta a potrebu hľadať prípadný zdroj spolufinancovania.

Skryť Vypnúť reklamu

Ide o obrovskú záťaž pre mesto

Výstavba diaľnice D3 sa podľa primátora Hartela bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesta, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem, podnikajúcich na území mesta. Len do závodu INA, ktorý zamestnáva 4-tisíc ľudí, denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto. Pri budovaní tohto podniku sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.

Mesto iniciovalo už množstvo rokovaní o potrebe budovania diaľničného privádzača a diaľnice D3. „Očakávali sme, aký dopad na dianie okolo D3 budú mať voľby, aké miesto bude mať v programovom vyhlásení. Naše očakávania sa nenaplnili. Vláda v programovom vyhlásení síce spomenula D3, ale nezaradila ju medzi najvyššie priority. Preto sme sa rozhodli konať. Zaktivizovali sme samosprávu, podnikateľskú sféru, regionálne obchodné a priemyselné komory Slovenska, Česka a Poľska, pre vyvolanie väčšieho tlaku sme spojili regióny Severného Slovenska - Kysuce a Turiec,“ hovorí Hartel. V Kysuckom Novom Meste koncom júna zorganizovali konferenciu, kde účastníci vyjadrili nespokojnosť s nedostatočnou pozornosťou, akú v programovom vyhlásení venuje vláda D3 - jej dokončeniu, výstavbe R5, dokončeniu D1 v úseku Turany – Hubová a R3 v úseku Martin – Rakovo, Mošovce. Na konferencii prijali spoločné memorandum a delegovali zástupcov pre vyjednávanie s predstaviteľmi štátnej správy.

Skryť Vypnúť reklamu

S ministrom chcú prerokovať závery memoranda

Podľa slov primátora delegovaní účastníci požiadali listom z 21. júla o stretnutie ministra dopravy, s ktorým chceli prediskutovať harmonogram výstavby uvedených stavieb. „Bohužiaľ, neprijal nás, medzičasom ho odvolali. Už sme požiadali o stretnutie nového ministra. List so žiadosťou dostalo ministerstvo 28. septembra. Zatiaľ stále čakáme na odpoveď,“ konštatuje Hartel. Ako vraví, s ministrom chcú prediskutovať závery memoranda. Ide o výstavbu D3 na Kysuciach a privádzač do priemyselnej zóny Kysuckého Nového Mesta. V prípade neuspokojivého stanoviska chcú zorganizovať petíciu. „Spoločne ju zorganizujú a podporia regionálne združenia ZMOS, podnikateľské zväzy, obchodno-priemyselné komory. Zároveň prestaneme odhovárať obyvateľov od prejavov občianskej nespokojnosti smerujúcich k blokovaniu cestnej premávky. Verím však, že sa nám podarí silou argumentov nadviazať na predchádzajúce úspešné rokovania a presadiť pre náš región a naše mesto dôležitú kontinuitu rozbehnutej výstavby D3 a privádzača,“ dodáva primátor.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  2. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  3. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  4. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  5. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  6. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  7. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  8. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  9. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  10. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  1. Brick Award 2020: Pocta kvalitnej tehlovej architektúre
  2. Union prepláca doplatky za lieky do 18 rokov neobmedzene
  3. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  4. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  5. Tu sú najčastejšie signály nesprávneho zateplenia. Vyhnite sa im
  6. Digitalizácia prinesie zmeny v doručovaní dobierok
  7. Silnú imunitu bez týchto troch látok nedosiahnete
  8. Každý komín potrebuje svoj domov!
  9. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  10. Jeseň je ideálny čas pre začatie diéty
  1. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 20 453
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 19 408
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 18 540
  4. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 12 545
  5. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 11 651
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 11 460
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 564
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 453
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 370
  10. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 328
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Vodohospodári upravujú v Makove tok rieky Kysuca

Dokončenie stavby brzdia prieťahy s prekládkou elektrického vedenia.

V Makove pracujú vodohospodári na úprave toku rieky Kysuca.

Futbal mladých: Kysuca nadelila súperovi v celoslovenskej lige tenisového kanára

Dorastenci z Kysuckého Nového Mesta úradovali v Lučenci.

Ilustračné:

MY Kysucké noviny s obsahom, ktorý inde nenájdete

Aj najnovšie číslo MY Kysuckých novín prináša množstvo zaujímavostí z regiónu. Súčasťou je príloha venovaná zdraviu. Nechýba aktuálny šport a novinky zo športového života.

Dnešná nehoda zablokovala hlavný cestný ťah

Na ceste I/11 došlo ráno k dopravnej nehode, pri ktorej sa zrazili kamión s osobným motorovým vozidlom.

Dnes ráno došlo k dopravnej nehode na ceste I/11.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Dnešná nehoda zablokovala hlavný cestný ťah

Na ceste I/11 došlo ráno k dopravnej nehode, pri ktorej sa zrazili kamión s osobným motorovým vozidlom.

FOTO: Protestným pochodom ľudia v Trenčíne bojovali za práva všetkých zamestnancov

Protestný pochod za práva všetkých zamestnancov usporiadala v Trenčíne Konfederácia odborových zväzov Slovenskej republiky.

Už ste čítali?