Predchádzajúci minister ich neprijal, nový zatiaľ neodpovedal

Kysucké Nové Mesto je preťažené dopravou. Pomôcť by mal diaľničný privádzač. Vedenie mesta iniciovalo za posledné roky množstvo rokovaní, ktoré vyústili do prísľubov, že sa privádzač do priemyselnej zóny vybuduje. Mesto sa však obáva, že keďže sa D3 nestala prioritou novej vlády, tak skoro to nebude.

Kysucké Nové Mesto požaduje vybudovanie diaľničného privádzača do priemyselnej zóny. Kysucké Nové Mesto požaduje vybudovanie diaľničného privádzača do priemyselnej zóny. (Zdroj: VERONIKA TKÁČOVÁ)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Koľko budú musieť obyvatelia Kysuckého Nového Mesta čakať na zlepšenie dopravnej situácie, momentálne ťažko povedať. Zmenu k lepšiemu možno totiž očakávať až po vybudovaní diaľničného privádzača.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nadzemná estakáda by bola výhodná

Spomínaný privádzač spájajúci mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 mal byť v prevádzke skôr, ako dôjde k zrušeniu súčasného hlavného napojenia na cestu I/11 v Radoli. Vlani v lete sa stretli primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel, zástupcovia NDS, najväčších firiem v priemyselnej zóne mesta s predstaviteľmi združenia podnikateľov, starostami dotknutých obcí – Radole, Nesluše, Rudiny a Rudinskej. Hovorili o novej koncepcii technického riešenia vedenia diaľnice v katastroch Kysuckého Nového Mesta a Radole. Konkrétne, o náhrade tunelového variantu nadzemnou estakádou. Jej výhodou by boli podľa NDS nižšie náklady na zhotovenie – podľa odhadu približne 30 miliónov eur, plynulá bezpečná premávka bez nutnosti obmedzovania rýchlosti. Na stretnutí odznelo, že pokiaľ sa tieto stanoviská prijmú, dokončenie prípravy stavby vrátane prezentovaných úprav si vyžiada približne 2 roky. Zástupca NDS však vyjadril obavu z možných komplikácií zabezpečenia financovania privádzača zo zdrojov NDS až do priemyselnej zóny mesta a potrebu hľadať prípadný zdroj spolufinancovania.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o obrovskú záťaž pre mesto

Výstavba diaľnice D3 sa podľa primátora Hartela bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesta, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem, podnikajúcich na území mesta. Len do závodu INA, ktorý zamestnáva 4-tisíc ľudí, denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto. Pri budovaní tohto podniku sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.

Mesto iniciovalo už množstvo rokovaní o potrebe budovania diaľničného privádzača a diaľnice D3. „Očakávali sme, aký dopad na dianie okolo D3 budú mať voľby, aké miesto bude mať v programovom vyhlásení. Naše očakávania sa nenaplnili. Vláda v programovom vyhlásení síce spomenula D3, ale nezaradila ju medzi najvyššie priority. Preto sme sa rozhodli konať. Zaktivizovali sme samosprávu, podnikateľskú sféru, regionálne obchodné a priemyselné komory Slovenska, Česka a Poľska, pre vyvolanie väčšieho tlaku sme spojili regióny Severného Slovenska - Kysuce a Turiec,“ hovorí Hartel. V Kysuckom Novom Meste koncom júna zorganizovali konferenciu, kde účastníci vyjadrili nespokojnosť s nedostatočnou pozornosťou, akú v programovom vyhlásení venuje vláda D3 - jej dokončeniu, výstavbe R5, dokončeniu D1 v úseku Turany – Hubová a R3 v úseku Martin – Rakovo, Mošovce. Na konferencii prijali spoločné memorandum a delegovali zástupcov pre vyjednávanie s predstaviteľmi štátnej správy.

SkryťVypnúť reklamu

S ministrom chcú prerokovať závery memoranda

Podľa slov primátora delegovaní účastníci požiadali listom z 21. júla o stretnutie ministra dopravy, s ktorým chceli prediskutovať harmonogram výstavby uvedených stavieb. „Bohužiaľ, neprijal nás, medzičasom ho odvolali. Už sme požiadali o stretnutie nového ministra. List so žiadosťou dostalo ministerstvo 28. septembra. Zatiaľ stále čakáme na odpoveď,“ konštatuje Hartel. Ako vraví, s ministrom chcú prediskutovať závery memoranda. Ide o výstavbu D3 na Kysuciach a privádzač do priemyselnej zóny Kysuckého Nového Mesta. V prípade neuspokojivého stanoviska chcú zorganizovať petíciu. „Spoločne ju zorganizujú a podporia regionálne združenia ZMOS, podnikateľské zväzy, obchodno-priemyselné komory. Zároveň prestaneme odhovárať obyvateľov od prejavov občianskej nespokojnosti smerujúcich k blokovaniu cestnej premávky. Verím však, že sa nám podarí silou argumentov nadviazať na predchádzajúce úspešné rokovania a presadiť pre náš región a naše mesto dôležitú kontinuitu rozbehnutej výstavby D3 a privádzača,“ dodáva primátor.

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 280
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 877
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 201
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 027
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 790
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 861
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 992
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 628
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 425
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 076
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 435
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 360
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 222
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  4. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Gól Romana postavil celú WERK arénu na nohy.

Rozhodovalo sa až v poslednej tretine.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Reprezentanti Balošáková, Majerík a Vakula.

Reprezentácia klubu aj krajiny je pre nich cťou aj vo vyššom veku.


Redakcia MY Kysuce
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 992
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 628
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 425
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 076
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 435
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 360
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 222
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  4. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu