Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Železničné priecestia si vyžiadali menej obetí

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zaznamenali vlani historicky najnižšie číslo v počte nehôd, ako aj v počte obetí, ktoré si vyžiadali.

Vlani 2016 sa stalo na priecestiach 38 nehôd, pri ktorých zahynulo 6 ľudí a 10 sa ťažko zranilo. Vlani 2016 sa stalo na priecestiach 38 nehôd, pri ktorých zahynulo 6 ľudí a 10 sa ťažko zranilo. (Zdroj: ŽSR)

Vlani 2016 sa stalo na priecestiach 38 nehôd, pri ktorých zahynulo 6 ľudí a 10 sa ťažko zranilo. Pre porovnanie, oproti roku 2015 bolo o 17 nehôd menej, počet usmrtených klesol zo 14 na 6 osôb a počet ťažko zranených z 12 na 10 osôb. „Je to najnižší počet za posledných 16 rokov. V porovnaní s uplynulými rokmi klesol počet nehôd zhruba o 30 %, počet obetí až o 57%. Medzi obeťami boli 2 vodiči, 2 chodci, 1 cyklista, 1 rušňovodič,“ informovala Martina Pavliková, hovorkyňa ŽSR.

„Tieto čísla nás nesmierne tešia. Sú výsledkom systematickej práce ŽSR v oblasti prevencie bezpečnosti, a to nielen z pohľadu samotných železničných priecestí, ale najmä výchovy a vzdelávania už od najmenších detí, a predovšetkým neustáleho prízvukovania verejnosti, ako správne prechádzať cez železničné priecestia. Čísla sú potešujúce, dôležité je ich však udržať na tejto, alebo aj nižšej úrovni aj do budúcnosti. Aj napriek zníženému počtu nehôd neustále apelujeme na všetkých účastníkov cestnej premávky, aby pri prejazde cez priecestia boli mimoriadne pozorní, ohľaduplní, nepodceňovali možné nebezpečenstvo a dôrazne dodržiavali zákon o premávke na pozemných komunikáciách, pretože zrážky s mnohotonovým kolosom, ktorého brzdná dráha môže byť niekoľko sto metrov, mávajú fatálne následky“, povedal generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Skryť Vypnúť reklamu

Obrovským paradoxom podľa Pavlikovej stále ostáva fakt, že na zabezpečených železničných priecestiach (tie, ktoré sú vybavené výstražnou svetelnou a zvukovou signalizáciou, alebo okrem svetelnej výstrahy aj závorami) stále dochádza k väčšiemu počtu nehôd ako na nezabezpečených priecestiach (tie, ktoré sú označené výstražnými krížami, prípadne doplnené dopravnou značkou Stoj, daj prednosť v jazde!). Konkrétne na zabezpečených priecestiach došlo k 28 nehodám, čo je takmer 74% zo všetkých. V prípade, že sa už stane na priecestí nehoda, alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v blízkosti či priamo na ňom, stačí okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ). Tak môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako informovala JIČ sú pridelené ku každému železničnému priecestiu (zabezpečenému aj nezabezpečenému), ktoré je v správe ŽSR. Ku každému je priradená databáza údajov: telefónne číslo kancelárie výpravcu a dispečera, názov traťového úseku, železničná poloha priecestia v km, údaje o elektrifikácii, triede a čísle pozemnej komunikácie, cestná kilometrická poloha a cestné číslo križovania s traťou, miestny názov prejazdu, zemepisná dĺžka a šírka, nadmorská výška, a iné poznámky. Tieto údaje poskytujú Integrovanému záchrannému systému a polícii a týždenne ich aktualizujú.

„Jedinečné identifikačné číslo je vyhotovené zo samolepiacej fólie z retroreflexného materiálu, takže je dobre viditeľné aj v noci. Táto sa prednostne nalepuje na zadnú stranu (t.j. stranu od železničnej trate) výstražného kríža (dopravné značky A 30a, A 30b). V prípade poškodenej značky je možné fóliu nalepiť na skriňu výstražníka zo strany od železničnej trate,“ dodala Pavliková.

Skryť Vypnúť reklamu

Základné pravidlá pri prejazde priecestím

Pri križovaní železničnej dráhy s pozemnou komunikáciou má železnica vždy prednosť. Pred železničným priecestím je vodič povinný počínať si mimoriadne opatrne a najmä presvedčiť sa, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 750
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 981
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 106
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 485
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 137
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 794
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 456
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 288
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 160
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 6 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Patrí medzi najlepšie stredné odborné školy s najmenším počtom nezamestnaných absolventov v Žilinskom kraji. Viac ako 70 % jej absolventov úspešne pokračuje v štúdiu na vysokej škole. Má tie najmodernejšie technológie, ktoré čakajú na šikovných študentov. Staň sa jedným z nich!

2 h

Stredná odborná škola strojnícka na Športovej ulici v Kysuckom Novom Meste už dlhodobo patrí medzi najkvalitnejšie a najprogresívnejšie školy svojho druhu v Žilinskom kraji so zameraním na strojárstvo, elektrotechniku, ekonomiku a poľnohospodárstvo.

2 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

18 h
Turnaj vo Vysokej nad Kysucou v roku 2015. Zľava Miroslav Petrák ml., Jakub Kolesnáč, Krenželák a Miroslav Petrák st.

Pred svojím prvým zápasom zahviezdil.

21 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Po páchateľoch polícia intenzívne pátra.

21 h

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

18 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

18 h

Naše obce a mestá sa testovania zhostili na jednotku, hoci na prípravu mali len pár dní.

26. jan

Už ste čítali?