ČADCA. Mestský podnik služieb (MPS) spravuje komunikácie v meste približne v dĺžke 130 kilometrov a približne 25 kilometrov chodníkov. V posledných dňoch zasiahli nielen Kysuce nízke teploty, pri ktorých mali problémy aj pracovné stroje. „Problémy sme mali najmä s technikou. Nafta mrzla pri mínus 22 stupňoch Celzia a už teploty okolo mínus 20 stupňov Celzia robili problémy pri štartovaní. Často sme si preto museli pomáhať pri štartovaní teplovzdušnými fukármi,“ hovorí Peter Lariš, riaditeľ MPS Čadca.
Mesto Čadca by podľa riaditeľa MPS malo v blízkej dobe postupne obnoviť strojový park. „Niektoré vozidlá majú aj tridsať rokov. Tento rok by sme chceli zakúpiť všestranné vozidlo Multicar, ktoré bude počas zimnej údržby využívané na posyp chodníkov a úzkych priestranstiev,“ hovorí Lariš. V súčasnej dobe zabezpečujú údržbu mesta vozidlami Liaz, Reform, Bobcat, Caterpilar, Ladoc, Buceh, snežnou frézou a v prímestských častiach subdodávateľsky, kde je nasadených sedem traktorov a vozidlo Multicar.
Táto zima dáva zabrať počas údržby, aj čo sa týka množstva spotrebovaného posypového materiálu či soli. „Doteraz sme minuli 850 ton posypového materiálu a 80 ton soli,“ rozpráva Lariš. Podľa neho ide o klasickú kysuckú zimu. „Ak by som ju mal porovnať s tými predošlými, tak je odlišná pomerne dlhými a vysokými mrazmi, kedy prestáva účinkovať posypová soľ. Tiež sa zima začala pomerne skoro,“ myslí si Lariš. Zároveň predpokladá, že mesto bude stáť tohtoročná zimná údržba viac financií ako tomu bolo po minulé roky.