Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Stavbárov zastavilo mrazivé počasie

Mrazy zabrzdili práce na výstavbe diaľničného úseku D3 v Skalitom. Stavbári musia počkať, kým poľavia a oni budú môcť začať opäť pracovať v teréne.

Na nedostavanej diaľnici je momentálne pusto.Na nedostavanej diaľnici je momentálne pusto. (Zdroj: MICHAL TAKÁČ)

SKALITÉ. ČADCA. Zimné počasie obmedzilo stavebné práce na diaľničnom úseku D3, ale na harmonogram výstavby by to vraj nemalo mať vplyv. „Na stavbe je v súčasnosti 60 ľudí projektového tímu, ktorí pracujú na dokumentácii skutočného vyhotovenia stavby a iných podkladov potrebných ku preberaciemu konaniu,“ informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Potvrdila, že práce na stavbe sa priamo nevykonávajú a to práve pre pretrvávajúce mrazivé počasie.

Dodala, že v súvislosti s termínom dokončenia výstavby diaľničného úseku D3 Svrčinovec - Skalité zhotoviteľ požiadal o predĺženie výstavby. „Plánovaný termín odovzdania do užívania je do konca mája, následne budeme pripravovať všetko potrebné pre jeho oficiálne sprístupnenie pre motoristov, aby ho pred začiatkom leta mohli využívať,“ povedala.

SkryťVypnúť reklamu

Náročnosť prác vyplýva zo zložitosti morfológie územia, čo potvrdzuje, že 70 % dĺžky trasy D3 tvoria mosty a tunely.
Vybudovanie úseku D3 Svrčinovec – Skalité - štátna hranica SK/PL, ako i celého diaľničného ťahu D3, bude mať význam najmä z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy, ktorá smeruje z a do Poľska. Odľahčí sa hraničný priechod s Poľskom v Trstenej, ako aj s Českom vo Svrčinovci, kadiaľ prechádzajú vozidlá nad 7,5 ton, smerujúce z Kysúc nielen do Českej, ale aj Poľskej republiky.
V mieste novovybudovanej križovatky Svrčinovec sa vyrieši prepojenie diaľnice a cesty 1/11 vo všetkých dopravných smeroch, čím sa v tomto bode vytvorí možnosť prepojenia troch európskych štátov - Poľska, Česka a Slovenska.
Celý úsek skráti čas jazdy medzi Svrčinovcom a štátnou hranicou s Poľskom oproti existujúcej ceste 1/12 o takmer 10 minút. Diaľnica, ktorá povedie cez územie obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité, zásadným spôsobom zníži súčasné negatívne vplyvy dopravy a výrazne zlepší životné podmienky obyvateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Počasie sa podpísalo aj pod práce na výstavbe horelického mosta v Čadci. Od začiatku tohto roka sa tam zvárajú časti zavetrenia oceľovej konštrukcie mostovky. V minulých dňoch bolo na stavbe približne 20 ľudí. „Kruté mrazy komplikujú samotnú výstavbu,“ informovala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová. Na otázku či sa môže posunúť harmonogram prác odpovedala: „Pokiaľ bude veľmi mrazivé počasie, tak áno.“

Práce majú trvať do októbra 2017. Zhotoviteľom stavby je firma Firesta so sídlom v Brne, zmluvná cena (bez DPH) je 6 583 337 €. Aj keď by mala výstavba trvať sedemnásť mesiacov, zhotoviteľ chcel práce stihnúť do jedného roka. Či sa to podarí, je aj vzhľadom k súčasnému počasiu, otázne.

FAKTY 0 VÝSTAVBE ÚSEKU

Výstavba diaľničného úseku D3 Svrčinovec – Skalité sa začala 25. októbra 2013 odovzdaním staveniska zhotovitelovi -Združeniu D3 Svrčinovec – Skalité. Členmi sú štyri stavebné spoločnosti: Váhostav SK, Doprastav, Strabag a Metrostav. Zhotoviteľ sa zaviazal urobiť stavebné práce, vrátane dodania realizačnej projektovej dokumentácie, počas troch rokov za 329,88 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. S najlacnejšou ponukou na úrovni 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur uspel v tendri. Diaľničný úsek dlhý 12,3 kilometra plánovali pôvodne dokončiť v polovici roka 2016, neskôr to odhadli na vlaňajší október, najnovšie to má byť v máji tohto roka.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 756
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 695
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 925
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 398
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 111
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 471
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 413
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 015

Blogy SME

  1. Adam Sedláček: Únava a stres z odpočinku.
  2. Eva Gallova: Puškina ženy milovali
  3. Otilia Horrocks: Nulová daň na dámske hygienické sanitárne vložky a tampóny.
  4. Matúš Lazúr: Viac matematiky na vás, nie ďalšiu hodinu skákania cez kozu
  5. Věra Tepličková: Konečne poriadok alebo Ako sa bude krúžkovať po novom
  6. Anna Miľanová: Záchvevy kvetov Jari 1,2... 2022
  7. Soňa Bulbeck: Na Východe, kde nič nie je...
  8. Jaroslav Polaček: Investujeme do ciest, opravujeme zastávky MHD
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 267
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 465
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 938
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 636
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 769
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 445
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 037
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 084
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

O Zimkovi (vpravo v bielom) mohli písať aj svetové médiá!

"Ak z dvanástich bodov nezískame trinásť, nech sa mi hráči do septembra neukazujú na oči," smial sa Pavlík po výhre Makova.


20m
"Modrí" nevyhrali osem zápasov v rade a na jar i v sezóne len raz.

Tatran stavil karty na brejky a Ševčík ako zelený dolník.


2 h
Miesto určené pre vybudovanie nového železničného terminálu je za korytom rieky Kysuca.

Na ťahu je ministerstvo dopravy.


11 h
Čarovná lúka bude ďalšou z atraktivít v obci Oščadnica na Kysuciach.

Kvetinové koberce fialovej levandule, žltej horčice a červeného maku budú pastvou pre oči okoloidúcich turistov.


21. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pásový opar pripúta na nemocničné lôžko až 700 pacientov ročne.


14. máj

Kvetinové koberce fialovej levandule, žltej horčice a červeného maku budú pastvou pre oči okoloidúcich turistov.


21. máj

Prinášame tipy na výlety v Turci.


21. máj

Máme k dispozícii obžalobný návrh.


20. máj

Blogy SME

  1. Adam Sedláček: Únava a stres z odpočinku.
  2. Eva Gallova: Puškina ženy milovali
  3. Otilia Horrocks: Nulová daň na dámske hygienické sanitárne vložky a tampóny.
  4. Matúš Lazúr: Viac matematiky na vás, nie ďalšiu hodinu skákania cez kozu
  5. Věra Tepličková: Konečne poriadok alebo Ako sa bude krúžkovať po novom
  6. Anna Miľanová: Záchvevy kvetov Jari 1,2... 2022
  7. Soňa Bulbeck: Na Východe, kde nič nie je...
  8. Jaroslav Polaček: Investujeme do ciest, opravujeme zastávky MHD
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 267
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 465
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 938
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 636
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 769
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 445
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 037
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 084
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu