VYCHYLOVKA. Pracovníci kysuckého skanzenu prežívajú túto zimu v náročných podmienkach. Obrovská snehová nádielka a teploty pod dvadsať stupňov im dávajú poriadne zabrať.
V areáli presahuje hrúbka snehovej pokrývky aj jeden meter, čo predstavuje obrovské riziko predovšetkým pre krovy historických dreveníc. V týchto dňoch sú teda vyzbrojení lopatami, s ktorými sa snažia odľahčiť strechy od veľkej záťaže. Pomáhajú si aj reťazami. „Aj keď to možno na fotografiách vyzerá romanticky a túto robotu berieme vcelku zvesela, stále ide o tvrdú drinu.
V rámci múzea organizujeme niečo ako snehovú brigádu, aby sme ten nápor zvládli, najviac by nám však pomohlo, keby sneženie skončilo. Podobnú situáciu zažívame síce každý rok, ale tentoraz sa zima pripomenula naozaj rozhodným spôsobom,“ hovorí riaditeľ Kysuckého múzea Miloš Jesenský.
Ako ďalej informuje za náročných snehových podmienok sa v uplynulých dňoch podarilo zamestnancom Kysuckého múzea pripraviť odvoz dieselhydraulickej lokomotívy DH 120 na opravu do vrútockého depa.
Rušeň, ktorý vyrobili Švermove železiarne v Kladne v roku 1982, už viac ako dve desaťročia premáva na trati historickej lesnej úvraťovej železnice vo Vychylovke. „Opravy, ktoré sa sústredia predovšetkým na podvozok, prevodovky, výmenu ložiska a opotrebovaných ozubených kolies, umožnia prevádzku stroja v tohtoročnej sezóne," vysvetľuje riaditeľ.
Vzhľadom ku krutým podmienkam tohtoročnej zimy sa pri príprave šestnásťtonovej lokomotívy síce ocitli v neľahkej situácii, ale nakoniec sa všetko podarilo. Podľa slov riaditeľa sezóna na železničke začne 1. mája a DH 120 pri slávnostnom defilé historických rušňov rozhodne nesmie chýbať.






