Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

S petíciou chcú osloviť celé Kysuce

Kysuckí primátori, starostovia budú spoločne bojovať za neodkladné dobudovanie diaľnice D3. Pripravili petíciu, ktorou chcú osloviť obyvateľov celých Kysúc.

Diaľničný privádzač smerujúci do priemyselnej zóny má odbremeniť Kysucké Nové Mesto od dopravného preťaženia.Diaľničný privádzač smerujúci do priemyselnej zóny má odbremeniť Kysucké Nové Mesto od dopravného preťaženia. (Zdroj: VERONIKA TKÁČOVÁ)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO . Prípravný výbor zložený z primátorov, zástupcov združení zainteresovaných miest a obcí, zamestnávateľov, ale i ďalších organizácií sa naposledy stretol 21. januára. Dohodol sa na texte petície, s ktorou chce osloviť všetkých Kysučanov. „Ide o neodkladné riešenie dopravnej situácie na ceste I/11 Žilina - Kysucké Nové Mesto – Čadca /hranica PR, ČR, urýchlené pokračovanie vo výstavbe D3 v celom rozsahu, splnenie záväzkov investorom a obyvateľom v regióne a medzinárodných záväzkov súvisiacich s výstavbou diaľnice D3,“ priblížil text primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel.

SkryťVypnúť reklamu

Aj v tomto roku budú, ako vraví, venovať neustálu pozornosť vývoju situácie okolo výstavby diaľnice D3 a privádzača do priemyselnej zóny ich mesta. „Je to téma, ktorá nás spája, pretože ovplyvňuje kvalitu každodenného života nielen firiem a obyvateľov Kysuckého Nového Mesta, ale celého regiónu Kysúc, vrátane Žiliny. Diaľnicu D3 schválili ako súčasť Paneurópskeho koridoru č.6 už v roku 1995. Napriek prísľubom viacerých vlád jej výstavba stagnuje.“

Kolabujúcu dopravu medzi Žilinou a Čadcou to vraj nevyrieši

Primátor vysvetľuje, že minister dopravy síce podpísal zmluvu s dodávateľom stavby na úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec, no odstráni sa len jeden z dvoch kolabujúcich uzlov na tomto dopravnom ťahu a to v Čadci. „Nevyrieši to však situáciu medzi Čadcou a Žilinou a z toho plynúce dôsledky pre logistiku firiem, medzinárodnú dopravu, ako aj životné podmienky obyvateľov Kysúc využívajúcich túto dopravnú tepnu,“ vysvetľuje.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom je, že ostáva nedoriešený druhý, už v súčasnosti kolabujúci úsek v Kysuckom Novom Meste. Pričom úsek D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto je podľa materiálu NDS, ktorý vydala pre potreby VÚC Žilina, naplánovaný až na rok 2026. S týmto úsekom vraj súvisí aj kolabujúca doprava v samotnom Kysuckom Novom Meste. „Z dôvodu polohy priemyselnej zóny celá nákladná, ale aj osobná prechádza stredom mesta, uličkami postavenými v 50-tych rokoch minulého storočia. Prísľuby riešiť túto situáciu vybudovaním D3 a privádzača do priemyselnej zóny trvajú od roku 1999, kedy sa v meste etablovala firma INA, teraz Schaeffler Kysuce zamestnávajúca v súčasnosti už 5-tisíc ľudí, sú bez výsledku,“ konštatuje.

Diaľničný privádzač smerujúci do priemyselnej zóny má odbremeniť Kysucké Nové Mesto od dopravného preťaženia. Len do spomínaného závodu prichádza denne okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto. Spomínaný privádzač spájajúci Kysucké Nové Mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11, mal byť v prevádzke skôr, ako dôjde k zrušeniu súčasného hlavného napojenia na cestu I/11 v Radoli. Vedenie mesta iniciovalo množstvo rokovaní, ktoré vyústili do sľubov, že sa vybuduje.

SkryťVypnúť reklamu

Chýbajú finančné prostriedky

Teraz sa Kysučania obávajú toho, že to tak skoro nebude. Primátor dodáva, že bez výsledku ostali aj ich intervencie a ústretové kroky z rokovaní s predchádzajúcim vedením NDS. „Najnovšie sú argumentmi vyčerpané financie na iné cestné projekty. Pri poslednej návšteve NDS vlani v decembri nám naznačili, že sa uvažuje s návrhom zmeny zákona o dlhovej brzde pre získanie úveru na odsúhlasené investičné akcie. Myslíme si, že použitie takto získaných prostriedkov na presne určený účel s preukázanou naliehavosťou je dobré riešenie,“ myslí si primátor. Dodáva však, že sa obávajú toho, že takto získané prostriedky by sa opäť mohli použiť na menej naliehavé riešenia. A politické argumenty a záujmy by znova mohli prevážiť nad odbornými.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 597
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 521
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 3 962
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 3 874
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 972
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 223
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 005

Blogy SME

  1. Helena Michlíková: Taliansko- Slovensko
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Juraj Droppa: Šanca pre 486 učiteľov na lepšie platenú prácu, alebo...
  4. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  5. Monika Bošková: Ako mi ochoreli morské prasiatka (2. časť)
  6. Anna Miľanová: Potreba odluky cirkví od štatu.
  7. Marek Košík: Muži v jaskyni
  8. Štefan Vidlár: Igorúf advokát
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 11 893
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 206
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 878
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 916
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 039
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 903
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 112
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Čarovná lúka bude ďalšou z atraktivít v obci Oščadnica na Kysuciach.

Kvetinové koberce fialovej levandule, žltej horčice a červeného maku budú pastvou pre oči okoloidúcich turistov.


18 h
Drotár Róbert Hozák z Milošovej.

Kysucké múzeum, pripravilo v Múzeu kysuckej dediny vo Vychylovke na túto nedeľu podujatie venované drotárskemu remeslu.


20. máj
Na udeľovaní Novinárskej ceny v Bratislave sprevádzal Ľubicu Stančíkovú manžel.

Porota vyzdvihla kvalitu investigatívnej práce, ktorá poukazuje na nekalé praktiky v súvislosti s pozemkami v okolí Liptovskej Mary.


20. máj
Kysuce sú plné nádherných miest na prechádzky so psíkom

Prinášame tipy na spoločné výlety so psom.


20. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Helena Michlíková: Taliansko- Slovensko
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Juraj Droppa: Šanca pre 486 učiteľov na lepšie platenú prácu, alebo...
  4. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  5. Monika Bošková: Ako mi ochoreli morské prasiatka (2. časť)
  6. Anna Miľanová: Potreba odluky cirkví od štatu.
  7. Marek Košík: Muži v jaskyni
  8. Štefan Vidlár: Igorúf advokát
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 11 893
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 206
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 878
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 916
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 039
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 903
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 112
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu