Pondelok, 21. august, 2017 | Meniny má Jana
Pridajte si svoje mesto

Tunel bude širší, kedy sa začne s prácami NDS nevie

Horelický tunel bude v budúcnosti o dva pruhy širší. V súčasnosti sa spracováva dokumentácia potrebná pre získanie stavebného povolenia.

Horelický tunel funguje od októbra 2004. (Zdroj: JÁN KROŠLÁK)

ČADCA. Tunel v Čadci – Horelici sa rozšíri o druhú tunelovú rúru. Teraz môžu využívať vodiči len ľavú časť. Práce budú súčasťou rozšírenia diaľničného úseku D3 z Oščadnice po Čadcu – Bukov. Dĺžka druhej rúry bude 558 metrov.
„V súčasnosti sa vypracováva dokumentácia potrebná pre získanie stavebného povolenia. Po jej prevzatí začne proces majetkovoprávneho vysporiadania. Po alokovaní financií a úspešnom obstaraní zhotoviteľa stavebného diela, sa výstavba úseku predbežne plánuje na 3 roky,“ informuje hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Podľa jej slov keďže na posledné spomínané procesy nemá NDS vplyv a nie sú plne v kompetencii spoločnosti, bolo by predčasné vyjadrovať sa ku konkrétnym termínom.

Z dokumentácie dobudovania 2. profilu diaľnice D3 vyplýva, že bude zahŕňať aj druhú tunelovú rúru na Horelici. Súčasťou riešeného úseku je tiež pravostranné veľké odpočívadlo a Stredisko správy a údržby v Oščadnici.

Tunel funguje takmer trinásť rokov

Horelický tunel funguje od októbra 2004. Celý projekt si vyžiadal náklady 3,7 miliardy korún, pričom samotný tunel pohltil 1,2 miliardy Sk. Výstavba sa začala budovaním príjazdových ciest ešte v roku 1995.

Tunel je približne 600 metrov dlhý a 12 metrov široký. Z dôvodu bezpečného úniku osôb v prípade havárie tunelári vybudovali 405 metrov dlhú a 3,3 m širokú únikovú chodbu pre príjazd záchranného automobilu. Aj na Horelici má svoje čestné miesto svätá Barbora, ktorú dali v Banskej Štiavnici zhotoviť raziči.

Počas prác v auguste 2001 vznikol vovnútri zával.
Približne v strede podzemná statická voda uvoľnila nadložie, ktoré spadlo. Našťastie, nikomu sa nič nestalo. Havária však zapríčinila spomalenie prác. Tie boli náročné, keďže terén bol veľmi zložitý, išlo o ílovce s geologickými poruchami.

Na celom diele sa podieľalo viac ako dvesto ľudí

Stavebné práce zabezpečovalo v tuneli približne 60 ľudí vrátane technikov, geodetov a zabezpečovacieho kádra. Na celom diele sa podieľalo 200 až 250 pracovníkov. Čo sa týka technológie, tá sa skladá z dopravných a signalizačných premenlivých značiek, ventilátorov v hlavnom tuneli a únikovej chodbe, elektropožiarnej signalizácie, SOS kabín s telefónmi, z hlavného a požiarneho osvetlenia, bezdrôtového spojenia, kamerového systému, informačného systému diaľnic a požiarneho vodovodu. Všetky technologické zariadenia napojili na elektrickú energiu so záložnými zdrojmi a dieselagregátom pre prípad výpadku elektrickej energie.


  1. Opravy ciest sa dočkali aj na Kysuciach Foto 496
  2. ZMENÁREŇ: Zverila sa do rúk odborníkov opäť. Vyplatilo sa! Foto 408
  3. Regionálny futbal: Ján Pavlica strelil hetrik, Čierne na víťaznej vlne 208
  4. V Bytči sa po roku opäť radovali hokejbalisti z Krásna nad Kysucou 155
  5. Ženu už nedokázali zachániť 154
  6. III. liga SsFZ: Čadca si vezie z horúcej pôdy bod 112
  7. Bábätká z čadčianskej pôrodnice 15. 103
  8. Vytrvalci z Kysúc žiarili na Behu Gaderskou dolinou 100
  9. Cestu z Kysuckého Nového Mesta do Žiliny uzatvoria! 84
  10. Deťom z Turzovky spestrili prázdniny Foto 69

Najčítanejšie správy

Kysuce

Opravy ciest sa dočkali aj na Kysuciach

Cestári Žilinského samosprávneho kraja naplno využívajú letné dni a pracujú na rekonštrukciách župných ciest a mostov II. a III. triedy.

ZMENÁREŇ: Zverila sa do rúk odborníkov opäť. Vyplatilo sa!

Sympatickú Evu sme v rámci Zmenárne premenili už po druhýkrát. Keďže je vernou čitateľkou našich novín, zapojila sa do premeny po niekoľkých rokoch opäť a vyplatilo sa.

Regionálny futbal: Ján Pavlica strelil hetrik, Čierne na víťaznej vlne

Makov napriek tlaku neskóroval, Krásno nemalo šancu s Banskou Bystricou.

V Bytči sa po roku opäť radovali hokejbalisti z Krásna nad Kysucou

Hokejbalový klub z Krásna nad Kysucou ako prvý v krátkej histórii turnaja O pohár primátora Bytče obhájil titul.

Ženu už nedokázali zachániť

V stredu 16. augusta popoludní došlo na železničnom priecestí k zrážke cyklistky osobným motorovým vlakom.

Blízke regióny

Prečo tečie Považím Váh a nie Orava?

Všimli ste si niekedy sútok Oravy a Váhu? Prečo sa Orava vlieva do nepatrného Váhu a nie Váh do rozľahlej Oravy? Obe rieky majú veľa podobného.

Pre včelárov bol rok katastrofálny

Medu je menej. Včelárom padlo množstvo rodín. Včelstvá decimujú horúčavy, chemické postreky, klieštik. Mali tiež nedostatok potrebnej výživy pre skoré jarné mrazy.

Zošili plachty a premietli na ne film. Tipnite si, koľko ľudí prišlo

Téma znovuotvorenia kina je druhou najčastejšou, s ktorou sa Dolnokubínčania obracajú na poslancov. Viete, čo je prvou? Parkovanie.

Ukázal sklamané Slovensko, ktoré má blízko k extrémizmu

Mladý fotograf z Považia vyhral Slovak Press Photo v jednej z kategórii za sériu, kde hľadal príčiny narastajúcej podpory extrémizmu. Teraz chce ukázať svetu aj život v uliciach rodného mesta.

Plavecké rekordy v žilinskom bazéne neplatia. Bazén nemá 50 metrov

Štandardné rozmery dostane bazén po rekonštrukcii. Mestská plaváreň bude niekoľko týždňov zatvorená.

Všetky správy

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

Bratislavou prechádzal jedinečný polkilometrový vlak. Takto vyzeral

V osobnej železničnej doprave je taký dlhý vlak výnimočný, vypravila ho firma RegioJet na rumunský festival Banát.

Polovojenská organizácia pýta peniaze na domobranu, končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia. Slovenskí branci tvrdia, že ide o dobrovoľné dary

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

Predseda SNS vraj esemeskou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu. Matečná prísť ani neplánovala.

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Kam vyraziť