V Kysuckom Novom Meste je problém s bytmi

Kysucké Nové Mesto v súčasnosti neuvažuje o výstavbe bytov vo vlastnej réžii. Dôvodom je, že nemá zatiaľ k dispozícii potrebné pozemky.

Mesto už viac rokov trápi pretrvávajúci problém týkajúci sa nedostatku bytov. Spôsobil ho zablokovaný územný rozvoj mesta z dôvodu plánovanej vodnej cesty. Mesto už viac rokov trápi pretrvávajúci problém týkajúci sa nedostatku bytov. Spôsobil ho zablokovaný územný rozvoj mesta z dôvodu plánovanej vodnej cesty. (Zdroj: AM)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Mesto už viac rokov trápi pretrvávajúci problém týkajúci sa nedostatku bytov. Spôsobil ho zablokovaný územný rozvoj mesta z dôvodu plánovanej vodnej cesty. V roku 2014 sa podarilo dosiahnuť v rokovaní s vládou zmenu trasy, a tým aj odblokovanie väčšej časti územia pre výstavbu.
Problém vyriešilo Kysucké Nové Mesto po dohovore s ministerstvom dopravy. Ide o zmenu trasy vodného kanála, ktorý pôvodne uhlopriečne pretínal dotknuté územie, určené pre hromadnú bytovú výstavbu. Dosiahlo sa tak uvoľnenie približne 80 % dotknutého územia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Byt pridelia vtedy, keď ho niekto uvoľní

„Mesto v súčasnosti neuvažuje s výstavbou bytov vo vlastnej réžii z dôvodu, že nemá k dispozícii potrebné pozemky. Podporujeme však ich výstavbu formou nadstavieb jestvujúcich bytových domov, tiež prestavby nevyužitých objektov, medzi ktoré patrila napríklad bývalá budova okresného úradu. Tieto byty však stavajú súkromní investori,“ informuje primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel.

V súčasnosti mesto eviduje 27 žiadostí. „Domnievame sa, že toto číslo nezodpovedá skutočnej potrebe. Je to skôr dôsledok toho, že nemôžeme uspokojiť žiadateľov. Prideliť byt môžeme len vtedy, keď sa nejaký uvoľní, o čom ich pri predkladaní žiadostí informujeme,“ vysvetľuje primátor. V meste sú podľa jeho slov v rámci vlastného územného plánu možnosti ďalšej hromadnej bytovej výstavby v severovýchodnej časti oproti jestvujúcemu sídlisku Kamence. Jej spustenie však obmedzuje potrebná príprava majetkovo-právneho vysporiadania pozemkov pre tento účel.

SkryťVypnúť reklamu

Obidve strany zostali nemilo prekvapené

Kysucké Nové Mesto neustále žiadalo prehodnotiť zámer budovania koridoru, prepájajúceho Vážsku s Oderskou vodnou cestou. Podľa pôvodného zámeru by sa totiž musela zbúrať v meste minimálne tretina jestvujúcej zástavby vrátane dvoch veľkých škôl.

Mesto malo na rozvoj bytovej výstavby a príslušnej infraštruktúry jedinú rezervu – nezastavané územie v severozápadnej časti mesta. V roku 2009 vyhlásilo na jej zástavbu verejnú súťaž a mestské zastupiteľstvo schválilo víťaznú štúdiu, ktorá uvažovala s výstavbou približne 600 bytov a potrebnou infraštruktúrou, vrátane veľkej obchodnej jednotky a parkoviska. Víťazná developerská firma začala vykupovať pozemky a pripravovať potrebnú dokumentáciu pre výstavbu prvých 120 bytov. Po čase však zistila, že v dokumentácii pripravovanej diaľnice D3 je zakreslený aj návrh vodného kanála, ktorý by mal prepájať Vážsku a Oderskú vodnú cestu. V zmysle tohto návrhu kanál naprieč pretínal dotknuté územie, určené na bytovú výstavbu. Táto skutočnosť zaskočila nielen developera a zároveň investora, ale aj mesto.
Na základe opakujúcich sa interpelácií mesto až v roku 2014 dosiahlo, že ministerstvo výstavby zadalo Hydropojektu Bratislava vypracovať štúdiu pre trasovanie kanála, ktorá vymedzuje jeho trasu tak, aby čo najmenej obmedzovala územný rozvoj mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  2. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  6. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  7. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 611
  2. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 11 444
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 580
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 298
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 161
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 435
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 444
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 1 520
  1. Miroslav Sabol: Dane a smrť, mesto Košice "Štát v Štáte".
  2. Ida Tittelová: Od Bad Ischlu po Gosausee
  3. Martin Štuller: Najúspešnejšie dynastie v histórii NHL
  4. Diana Fatiková: Waymo od Google dominuje v segmente autonómnych vozidiel, Apple sa definitívne vzdal
  5. Dávid Polák: Ideológia sa nedá odzbrojiť
  6. Táňa Šufliarská: 1,89 milióna za opätovné prekrytie skládky vo Veternej Porube: Bola to nutnosť alebo vyhodené peniaze?
  7. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (10)
  8. Milan Buno: Adela Vinczeová: Príbeh o výnimočnej žene, ktorá išla proti tradičnému a posúvala veci dopredu | 7 knižných tipov
  1. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 11 133
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 10 767
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 10 666
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 563
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 376
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 6 130
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 849
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 083
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Požiar v Budatínskej Lehote.

Na mieste bol aj DHZ Kysucké Nové Mesto.


Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky

Slovensko sa v čase, keď sa snaží konsolidovať verejné financie, chystá prijať zákon, ktorý štát pripraví o desiatky miliónov eur ročne.


Skupina AURES Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA AUTO a Mototechna, dosiahla v prvých troch štvrťrokoch 2025 historicky najlepšie výsledky.


Skalité natiahlo šnúru bez prehry na jedenásť zápasov.

Šiesta liga skupina A pokračovala 12. kolom.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu