Protesty budú pokračovať

Kysučania sa dočkali reakcie na protesty. List od Národnej diaľničnej spoločnosti skracuje termíny dostavby kritických úsekov diaľnice D3 o tri roky.

Z druhého protestu v Kysuckom Lieskovci. Z druhého protestu v Kysuckom Lieskovci. (Zdroj: VT)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Petičný výbor na svojom zasadnutí vo štvrtok 23. marca v Krásne nad Kysucou prerokoval stanovisko, ktoré bolo zaslané Národnou diaľničnou spoločnosťou. Tá sa vyjadrila k prebiehajúcej petícii za neodkladné dostavanie diaľnice D3/E75.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Pôvodne bolo pri dvoch úsekoch diaľnice začatie výstavby v roku 2022 a dokončenie v roku 2026. Teraz sa podľa listu NDS posunula začiatok výstavby na rok 2019 a dokončenie na rok 2022,“ vysvetľuje Jozef Grapa, primátor Krásna nad Kysucou a člen petičného výboru D3 pre Kysuce.

SkryťVypnúť reklamu

List nie je záruka

Výbor sa zhodol na tom, že list od diaľničnej spoločnosti je povzbudením ohľadom skrátenia termínov výstavby diaľnice cez Kysuce, no pre obyvateľov táto správa nie je dostatočnou zárukou pokračujúcej výstavby.

„Na splnenie záväzkov je nevyhnutná spolupráca s Ministerstvom dopravy a regionálneho rozvoja SR,“ píše sa v stanovisku petičného výboru D3 pre Kysuce.

Chystajú ďalší protest

Na stretnutí členov petičného výboru v Krásne nad Kysucou bol odsúhlasený už skôr avizovaný ďalší protest.

Najbližšia akcia spojená s prerušením dopravy na medzinárodnej ceste I/11 bude v Budatínskej Lehote 4. apríla od 13.00 hod. Kysučania doposiaľ protestovali za dostavanie diaľnice D3 dvakrát. Prvý protest sa uskutočnil v Povine, druhýkrát to bolo v Kysuckom Lieskovci. Časy blokády boli najskôr 15 minút, pri druhom proteste to už bol dvojnásobne dlhý čas. Dá sa preto predpokladať, že nadchádzajúce prerušenie dopravy bude opäť dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu

Diaľnica je mimoriadne dôležitá

Po ceste I/11 prejde denne až 25 000 automobilov. Veľkú časť tvorí tranzitná doprava. Úsek cesty od Žiliny do Čadce je však aj dejiskom častých dopravných nehôd, aj tragických. Cestu denne využíva napríklad aj 900 Kysučanov, ktorí dochádzajú za prácou do automobilky Kia Motors.

„Pre Kysuce je dostavanie diaľnice D3 mimoriadne dôležité. Naším problémom je hlavne tranzitná doprava z Poľska, Českej republiky a iných krajín. Obyvatelia Kysúc majú potom problém dopraviť sa do zamestnania, do nemocníc, strpčuje im to život,“ hovorí Jozef Grapa.

Pre samotné Krásno by dostavba diaľnice znamenala aj prílev investorov a s nimi spojené nové pracovné miesta. Uľahčí sa aj doprave, a to nielen v Krásne, ale vo veľkej časti Kysúc.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 775
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 129
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 067
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 485
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 415
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 950
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 536
  1. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  2. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  3. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  4. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  5. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  7. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  8. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 894
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 195
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 423
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 045
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 843
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 546
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 353
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 081
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  2. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  3. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  4. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  5. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  7. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  8. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 894
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 195
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 423
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 045
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 843
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 546
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 353
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 081
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu