Streda, 15. august, 2018 | Meniny má Marcela

Dnes bude v Budatínskej Lehote ďalší protest

Ďalšia blokácia dopravy bude v Budatínskej Lehote dnes od 13. hodiny. Kým prvá trvala 15, ďalšia 30 minút, táto by sa mala predĺžiť až na hodinu.

Kysučania dnes opäť zablokujú hlavný cestný ťah I/11. Tentokrát v Budatínskej Lehote.(Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Aj keď Národná diaľničná spoločnosť informovala listom petičný výbor, že sa dostavba kritických úsekov diaľnice D3 skráti o tri roky, stanovisko jeho členov je také, že na splnenie takýchto záväzkov je nevyhnutná spolupráca s ministerstvom dopravy. A to informáciu oficiálne nepotvrdilo. Aj preto rozhodli o ďalšom prerušení dopravy na medzinárodnom cestnom ťahu I/11. Uskutoční sa v Budatínskej Lehote dnes od 13. hodiny. Ako informoval primátor Kysuckého Nového Mesta a člen petičného výboru Ján Hartel odznie aj stanovisko k listu NDS, poklepú kameň a odprezentujú hymnu „D3 pre Kysuce“.

Článok pokračuje pod video reklamou

NDS vraj kysucký región nezanedbáva

„V žiadnom inom regióne na Slovensku sa dnes nebuduje toľko diaľnic a v takom finančnom objeme ako v Žilinskom kraji. Aktuálne sa tam stavia 5 diaľničných úsekov – Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka – Dubná Skala na diaľnici D1 a Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, Čadca, Bukov - Svrčinovec, a Svrčinovec - Skalité na diaľnici D3, v celkovej výške 1,66 miliardy eur,“ informuje hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Podľa jej slov NDS tento región nezanedbáva, venuje mu prioritnú pozornosť. „Aj pokiaľ ide o samotnú D3, rozostavané sú na nej tri úseky – Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, Čadca, Bukov - Svrčinovec, a Svrčinovec – Skalité, spolu za 825 miliónov eur. Dva z nich sa motoristom odovzdajú do užívania tento rok. Svrčinovec - Skalité začiatkom leta a Žilina, Strážov – Žilina, Brodno v jeseni,“ konštatuje.

Argumentuje, že príprava výstavby diaľnic a rýchlostných ciest je dlhodobý a niekoľkoročný proces, ktorý ovplyvňuje množstvo faktorov. Na viaceré z nich vraj nemá NDS vplyv, či už ide o rozhodnutia úradov v jednotlivých stupňoch prípravy, stanoviská samospráv, samotné terénne podmienky alebo otázku riešenia majetkových vzťahov.

„Najviac nepredvídateľným v praxi je proces posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), keďže do pripomienkovania sa môže zapojiť ktokoľvek, hociktorý občan alebo inštitúcia a úrady sa všetkými podnetmi musia zaoberať a vyhodnotiť ich,“ vysvetľuje.

Časovo náročný býva podľa jej slov aj proces majetkovoprávneho vysporiadania, ktorý sa môže predlžovať napríklad pre problematické vyhľadávanie neznámych vlastníkov alebo pre odvolávania sa účastníkov. „Na príprave výstavby úsekov D3 intenzívne pracujeme a postup koordinujeme aj s ministerstvom dopravy. Predpokladáme a robíme všetko pre to, aby sa obidva úseky D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto a D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica, zrealizovali a sprevádzkovali skôr ako v roku 2026,“ dodáva.

Je to stále o „dlhovej brzde“

V súvislosti s protestnými akciami na Kysuciach, ktoré majú poukázať na neúnosný stav v súvislosti s dopravnou situáciou, rezort dopravy stále opakuje to isté. A síce, že pripravilo rokovania s opozíciou o otvorení dlhovej brzdy, kedy by si štát mohol výhodne požičať peniaze na urýchlenie výstavby ciest a financovať napríklad úseky v okolí Kysuckého Nového Mesta a Oščadnice.

„Konkrétne stav prípravy pri úseku D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica je vo fáze prípravy zabezpečenia aktualizovanej dokumentácie pre stavebné povolenie, pri D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto prebieha proces posudzovania vplyvov EIA na zmenu trasy úseku pri Kysuckom Novom Meste od km 16,880 po km 19,280. Na II. profil D3 Osčadnica - Čadca, Bukov sa spracováva dokumentácia pre stavebné povolenie,“ informuje hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká. Keďže konečný verdikt za termínmi dokončenia diaľnice D3 by mohol dať výsledok rokovaní, spýtali sme sa na ich priebeh a kedy vlastne skončia. „Rokovania s opozíciou o otvorení dlhovej brzdy prebiehajú. Ich cieľom je nájsť podporu na zavedenie investičnej výnimky do ústavného zákona o dlhovej brzde, aby si štát mohol výhodne požičať na pokračovanie výstavby infraštruktúry. Viac informácií o stave týchto rokovaní poskytne ministerstvo financií,“ povedala Ducká. S otázkou sme sa teda obrátili na spomínané ministerstvo, odkiaľ nám však odpoveď do uzávierky novín neprišla.

Prvá blokácia cesty sa uskutočnila 14. februára na prechode pre chodcov v Povine. Dôvodom bola informácia, že sa výstavba diaľnice zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta posúva až na rok 2026. Intenzita dopravy na ceste I/11 v Kysuckom Novom Meste dosahuje pritom 25-tisíc áut za 24 hodín. Je to druhá najvyťaženejšia cesta na Slovensku po komunikácii vedúcej popod Strečno. Petíciu za neodkladné dostavanie diaľnice D3/E75 v celom úseku od Žiliny po hranicu s Poľskom už podpísali tisícky ľudí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 045
  2. Vizuálny smog je problém 9 878
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 7 339
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 273
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 379
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 908
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 589
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 405
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 128
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 911

Hlavné správy z My Kysuce

Proti Šošonom hral v roku 2006, teraz ich vyzve ako tréner

Naposledy hrali Šošoni v Čadci pred 3-tisícovou návštevou.

Šéf klubu má zaujímavý koníček, hráči sa vďaka nemu cítia ako profíci

Ján Michalíček z Korne nemá rád, keď sa mu do jeho koníčka niekto „kafre“.

Gončár: Druhý polčas bol v našej réžii (HLASY TRÉNEROV)

Prečítajte si reakcie trénerov kysuckých mužstiev.

V Restaurant Sissi nájdete kráľovskú gastronómiu

​​​​​​​Keď sa povie kráľovská kuchyňa, väčšina z nás si predstaví honosnú kráľovskú hostinu, urodzené dámy a pánov v dobových kostýmoch, zvuk čembala...  Zjednodušene - časy romantické a zároveň dávno minulé. Čo by ste povedali na to, keby sa história opakovala?

Industriálne je pekné

Výstava je sprístupnená v Dome kultúry v Čadci do 20. augusta.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Čelná zrážka kamiónov zablokovala hlavný ťah Oravou

Dopravné nehody sa tam stávajú často.

Šéf klubu má zaujímavý koníček, hráči sa vďaka nemu cítia ako profíci

Ján Michalíček z Korne nemá rád, keď sa mu do jeho koníčka niekto „kafre“.

Súkromník podchod v Trenčíne za desaťtisíc neopravil. Čo s ním bude?

Investor za niekoľko mesiacov odstránil iba niektoré z priečok bývalých stánkov, mesto teraz žiada svoj majetok späť.

Ostrá Lúka znova vyhlásila súťaž na predaj kaštieľa

Pôvodnú cenu, ktorá vychádzala zo znaleckého posudka, znížili o takmer 90-tisíc eur.

Vybrali SME

Už ste čítali?