Sobota, 26. september, 2020 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Dnes bude v Budatínskej Lehote ďalší protest

Ďalšia blokácia dopravy bude v Budatínskej Lehote dnes od 13. hodiny. Kým prvá trvala 15, ďalšia 30 minút, táto by sa mala predĺžiť až na hodinu.

Kysučania dnes opäť zablokujú hlavný cestný ťah I/11. Tentokrát v Budatínskej Lehote.Kysučania dnes opäť zablokujú hlavný cestný ťah I/11. Tentokrát v Budatínskej Lehote. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Aj keď Národná diaľničná spoločnosť informovala listom petičný výbor, že sa dostavba kritických úsekov diaľnice D3 skráti o tri roky, stanovisko jeho členov je také, že na splnenie takýchto záväzkov je nevyhnutná spolupráca s ministerstvom dopravy. A to informáciu oficiálne nepotvrdilo. Aj preto rozhodli o ďalšom prerušení dopravy na medzinárodnom cestnom ťahu I/11. Uskutoční sa v Budatínskej Lehote dnes od 13. hodiny. Ako informoval primátor Kysuckého Nového Mesta a člen petičného výboru Ján Hartel odznie aj stanovisko k listu NDS, poklepú kameň a odprezentujú hymnu „D3 pre Kysuce“.

Skryť Vypnúť reklamu

NDS vraj kysucký región nezanedbáva

„V žiadnom inom regióne na Slovensku sa dnes nebuduje toľko diaľnic a v takom finančnom objeme ako v Žilinskom kraji. Aktuálne sa tam stavia 5 diaľničných úsekov – Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka – Dubná Skala na diaľnici D1 a Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, Čadca, Bukov - Svrčinovec, a Svrčinovec - Skalité na diaľnici D3, v celkovej výške 1,66 miliardy eur,“ informuje hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Podľa jej slov NDS tento región nezanedbáva, venuje mu prioritnú pozornosť. „Aj pokiaľ ide o samotnú D3, rozostavané sú na nej tri úseky – Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, Čadca, Bukov - Svrčinovec, a Svrčinovec – Skalité, spolu za 825 miliónov eur. Dva z nich sa motoristom odovzdajú do užívania tento rok. Svrčinovec - Skalité začiatkom leta a Žilina, Strážov – Žilina, Brodno v jeseni,“ konštatuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Argumentuje, že príprava výstavby diaľnic a rýchlostných ciest je dlhodobý a niekoľkoročný proces, ktorý ovplyvňuje množstvo faktorov. Na viaceré z nich vraj nemá NDS vplyv, či už ide o rozhodnutia úradov v jednotlivých stupňoch prípravy, stanoviská samospráv, samotné terénne podmienky alebo otázku riešenia majetkových vzťahov.

„Najviac nepredvídateľným v praxi je proces posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), keďže do pripomienkovania sa môže zapojiť ktokoľvek, hociktorý občan alebo inštitúcia a úrady sa všetkými podnetmi musia zaoberať a vyhodnotiť ich,“ vysvetľuje.

Časovo náročný býva podľa jej slov aj proces majetkovoprávneho vysporiadania, ktorý sa môže predlžovať napríklad pre problematické vyhľadávanie neznámych vlastníkov alebo pre odvolávania sa účastníkov. „Na príprave výstavby úsekov D3 intenzívne pracujeme a postup koordinujeme aj s ministerstvom dopravy. Predpokladáme a robíme všetko pre to, aby sa obidva úseky D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto a D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica, zrealizovali a sprevádzkovali skôr ako v roku 2026,“ dodáva.

Skryť Vypnúť reklamu

Je to stále o „dlhovej brzde“

V súvislosti s protestnými akciami na Kysuciach, ktoré majú poukázať na neúnosný stav v súvislosti s dopravnou situáciou, rezort dopravy stále opakuje to isté. A síce, že pripravilo rokovania s opozíciou o otvorení dlhovej brzdy, kedy by si štát mohol výhodne požičať peniaze na urýchlenie výstavby ciest a financovať napríklad úseky v okolí Kysuckého Nového Mesta a Oščadnice.

„Konkrétne stav prípravy pri úseku D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica je vo fáze prípravy zabezpečenia aktualizovanej dokumentácie pre stavebné povolenie, pri D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto prebieha proces posudzovania vplyvov EIA na zmenu trasy úseku pri Kysuckom Novom Meste od km 16,880 po km 19,280. Na II. profil D3 Osčadnica - Čadca, Bukov sa spracováva dokumentácia pre stavebné povolenie,“ informuje hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká. Keďže konečný verdikt za termínmi dokončenia diaľnice D3 by mohol dať výsledok rokovaní, spýtali sme sa na ich priebeh a kedy vlastne skončia. „Rokovania s opozíciou o otvorení dlhovej brzdy prebiehajú. Ich cieľom je nájsť podporu na zavedenie investičnej výnimky do ústavného zákona o dlhovej brzde, aby si štát mohol výhodne požičať na pokračovanie výstavby infraštruktúry. Viac informácií o stave týchto rokovaní poskytne ministerstvo financií,“ povedala Ducká. S otázkou sme sa teda obrátili na spomínané ministerstvo, odkiaľ nám však odpoveď do uzávierky novín neprišla.

Prvá blokácia cesty sa uskutočnila 14. februára na prechode pre chodcov v Povine. Dôvodom bola informácia, že sa výstavba diaľnice zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta posúva až na rok 2026. Intenzita dopravy na ceste I/11 v Kysuckom Novom Meste dosahuje pritom 25-tisíc áut za 24 hodín. Je to druhá najvyťaženejšia cesta na Slovensku po komunikácii vedúcej popod Strečno. Petíciu za neodkladné dostavanie diaľnice D3/E75 v celom úseku od Žiliny po hranicu s Poľskom už podpísali tisícky ľudí.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 25 997
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 351
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 15 955
  4. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 11 161
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 528
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 081
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 032
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 543
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 360
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 7 312
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Kúpalisko v Čadci prilákalo tisícky návštevníkov

Prenájom stánkov sa vyplatil, prispel k plusovým číslam.

Túto sezónu navštívilo čadčianske kúpalisko takmer 30-tisíc ľudí.

Primátor Krásna nad Kysucou sa z priorít vlády teší

Vraví, že po dokončení diaľničných úsekov D3 si bude môcť konečne oholiť fúzy.

Práce na stavbe diaľničného úseku D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec finišujú.
Branislav Chromiak (v modrom) v reprezentačnom drese v útočnej akcii.
YOUNG BOOD

Kapelám sa ľudia vyzbierali na benzín, študent ,,premazal trúbky" amfiteátru na sídlisku

Takto by mohlo búchať Srdce pre Kýčerku. Marek Mazanec spravil za málo peňazí veľa muziky. Vymyslel festival, ktorému sa dalo načúvať z okien bytov.

Marek Mazanec, autor myšlienky festivalu Z okna von!

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na políciu volali desiatky ľudí kvôli konfliktu v Plaveckom Štvrtku

Situácia sa opakuje často. Pozrite si video zo zásahu.

FOTO: V Trenčíne búrajú ďalšiu starú vilku. Ktoré zaujímavé stavby zmizli počas poslednej dekády?

Prečítajte si, aké zaujímavé domy zbúrali v Trenčíne počas poslednej dekády.

Už ste čítali?