Nedeľa, 18. apríl, 2021 | Meniny má ValérKrížovkyKrížovky

Kanála sa už báť nemusia

S výstavbou Vážskej vodnej cesty sa malo podľa pôvodného zámeru začať v roku 2025. Ministerstvo informuje, že to bude po etapách. Celková dĺžka od Komárna po Žilinu predstavuje 250 km.

Či sa už v dotknutej oblasti v budúcnosti bude kanál budovať, alebo nie, na Kysucké Nové Mesto to už nebude mať taký veľký dopad. Či sa už v dotknutej oblasti v budúcnosti bude kanál budovať, alebo nie, na Kysucké Nové Mesto to už nebude mať taký veľký dopad. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - ZILINA-GALLERY.SK)

ČADCA. Podľa pôvodného zámeru výstavby Vážskej vodnej cesty by bolo nútené Kysucké Nové Mesto zbúrať minimálne tretinu jestvujúcej zástavby vrátane dvoch veľkých škôl. V roku 2014 sa však mestu podarilo dosiahnuť v rokovaní s vládou zmenu trasy, a tým aj odblokovanie väčšej časti územia pre ďalšiu výstavbu.

Pôvodné plány hovorili aj o tom, že v Rakovej by sa vybudovalo lodné zdvíhadlo, v Čiernom zasa vodná nádrž pre dopĺňanie vodného kanála. V súvislosti s touto stavbou ide o dlhodobú koncepčnú záležitosť, ktorá vyplýva okrem iného z príslušných medzinárodných dohovorov (AGN), ako aj koncepčných dokumentov týkajúcich sa rozvoja vodnej dopravy a vodných ciest na Slovensku.

Skryť Vypnúť reklamu

„Vážska vodná cesta je dlhodobá investícia, termín začatia výstavby závisí od stavu pripravenosti, štúdií realizovateľnosti a výsledkov EIA,“ informuje hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Podľa jej slov sa výstavba predpokladá po etapách. Celková dĺžka od Komárna po Žilinu predstavuje 250 km. „Etapy sa vzájomne prelínajú, čo je dané tým, že sa počíta s postupným riešením plavebných podmienok od možnosti obmedzenej plavby až po plavbu podľa medzinárodných gabaritov,“ vysvetľuje. Projekt je významnou alternatívou prepojenia integrovanej siete európskych vodných ciest v koridore Balt-Odra-Dunaj, umožňuje priame prepojenie sever – juh.

Na vybudovaní vodného koridoru D-O-L má záujem aj česká strana, v snahe napojiť svoju sieť vodných ciest na vodnú cestu Dunaj. „České ministerstvo dopravy uzavrelo s uchádzačom „Združenie D-O-L“ dňa 12. júla 2016 zmluvu o dielo vo veci spracovania Štúdie uskutočniteľnosti vodného koridoru Dunaj – Odra – Labe, ktorej cieľom je komplexné preverenie tohto koridoru,“ hovorí Ducká.

Skryť Vypnúť reklamu

Česká strana predpokladá, že zo štúdie uskutočniteľnosti vyplynie pre vodný koridor D-O-L jeho opodstatnenosť a potreba dosiahnuť najmenej IV. triedu klasifikácie vodných ciest. „O výsledkoch štúdie budú Česi informovať aj slovenskú stranu. Na základe výsledkov sa rozhodne o ďalšom postupe. Dokončenie predmetnej štúdie sa predpokladá do konca tohto roka,“ dodáva.

PROJEKT VVC

Je založený na princípe:

- plavebného využitia vybudovaním plavebnej dráhy,

- energetického využitia výstavbou a inováciou vodných elektrární,

- využitia v oblasti rozvoja cestovného ruchu,

- ekologizácie a revitalizácie územia pozdĺž Váhu,

- možnosti vybudovania obchodných a priemyselných zón.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  4. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  5. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  6. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  7. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  8. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  9. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Zase pozeráte do obrazovky? Radí fyzioterapeut aj očný lekár
  2. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  3. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  4. AURES Holdings sa vydáva na západ
  5. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  6. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  7. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  8. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  9. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  10. Reverzné inžinierstvo na FVT
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 52 059
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 19 590
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 587
  4. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 9 641
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 9 390
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 807
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 952
  8. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 834
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 7 801
  10. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 6 532
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Ivan Hálek

Zaujímal sa aj o problematiku alkoholizmu

10 h

Otestovali takmer tisíc ľudí.

17. apr

Nezvestná odišla na neznáme miesta.

17. apr
Hasenie požiaru v roku 1904.

Požiar si vyžiadal obete aj na ľudských životoch.

17. apr

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Martin Spano, rodák z Čaky.

16. apr

Martinčanka úprimne o tom, aké tienisté stránky prináša život s peknou tvárou.

9 h

Svadbu mladomanželov z Turca sprevádzali aj lavíny.

15. apr

Horčica sa stala pevnou súčasťou slovenskej kuchyne. Každý národ má tu svoju, Francúzi dijonskú, Nemci svoju žltú a Slováci majú liptovskomikulášsku.

15. apr

Už ste čítali?