Kanála sa už báť nemusia

S výstavbou Vážskej vodnej cesty sa malo podľa pôvodného zámeru začať v roku 2025. Ministerstvo informuje, že to bude po etapách. Celková dĺžka od Komárna po Žilinu predstavuje 250 km.

Či sa už v dotknutej oblasti v budúcnosti bude kanál budovať, alebo nie, na Kysucké Nové Mesto to už nebude mať taký veľký dopad. Či sa už v dotknutej oblasti v budúcnosti bude kanál budovať, alebo nie, na Kysucké Nové Mesto to už nebude mať taký veľký dopad. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - ZILINA-GALLERY.SK)

ČADCA. Podľa pôvodného zámeru výstavby Vážskej vodnej cesty by bolo nútené Kysucké Nové Mesto zbúrať minimálne tretinu jestvujúcej zástavby vrátane dvoch veľkých škôl. V roku 2014 sa však mestu podarilo dosiahnuť v rokovaní s vládou zmenu trasy, a tým aj odblokovanie väčšej časti územia pre ďalšiu výstavbu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôvodné plány hovorili aj o tom, že v Rakovej by sa vybudovalo lodné zdvíhadlo, v Čiernom zasa vodná nádrž pre dopĺňanie vodného kanála. V súvislosti s touto stavbou ide o dlhodobú koncepčnú záležitosť, ktorá vyplýva okrem iného z príslušných medzinárodných dohovorov (AGN), ako aj koncepčných dokumentov týkajúcich sa rozvoja vodnej dopravy a vodných ciest na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

„Vážska vodná cesta je dlhodobá investícia, termín začatia výstavby závisí od stavu pripravenosti, štúdií realizovateľnosti a výsledkov EIA,“ informuje hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Podľa jej slov sa výstavba predpokladá po etapách. Celková dĺžka od Komárna po Žilinu predstavuje 250 km. „Etapy sa vzájomne prelínajú, čo je dané tým, že sa počíta s postupným riešením plavebných podmienok od možnosti obmedzenej plavby až po plavbu podľa medzinárodných gabaritov,“ vysvetľuje. Projekt je významnou alternatívou prepojenia integrovanej siete európskych vodných ciest v koridore Balt-Odra-Dunaj, umožňuje priame prepojenie sever – juh.

Na vybudovaní vodného koridoru D-O-L má záujem aj česká strana, v snahe napojiť svoju sieť vodných ciest na vodnú cestu Dunaj. „České ministerstvo dopravy uzavrelo s uchádzačom „Združenie D-O-L“ dňa 12. júla 2016 zmluvu o dielo vo veci spracovania Štúdie uskutočniteľnosti vodného koridoru Dunaj – Odra – Labe, ktorej cieľom je komplexné preverenie tohto koridoru,“ hovorí Ducká.

SkryťVypnúť reklamu

Česká strana predpokladá, že zo štúdie uskutočniteľnosti vyplynie pre vodný koridor D-O-L jeho opodstatnenosť a potreba dosiahnuť najmenej IV. triedu klasifikácie vodných ciest. „O výsledkoch štúdie budú Česi informovať aj slovenskú stranu. Na základe výsledkov sa rozhodne o ďalšom postupe. Dokončenie predmetnej štúdie sa predpokladá do konca tohto roka,“ dodáva.

PROJEKT VVC

Je založený na princípe:

- plavebného využitia vybudovaním plavebnej dráhy,

- energetického využitia výstavbou a inováciou vodných elektrární,

- využitia v oblasti rozvoja cestovného ruchu,

- ekologizácie a revitalizácie územia pozdĺž Váhu,

- možnosti vybudovania obchodných a priemyselných zón.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 278
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 420
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 829
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 8 756
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 387
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 079
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 361
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 269
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  5. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  6. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  7. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  8. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 826
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 361
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 613
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 717
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 628
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 935
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 507
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 684
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  5. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  6. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  7. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  8. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 826
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 361
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 613
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 717
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 628
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 935
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 507
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 684
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu