Žilinský župan sa podpísal pod petíciu za dostavbu diaľnice na Kysuciach

Za urýchlenú výstavbu D3 sa podpísalo viac ako 20-tisíc občanov. Organizátori blokád nevylučujú, že v nátlakových akciách budú pokračovať.

Žilinský župan Juraj Blanár (vľavo) a poslanec NR SR Ján Podmanický (v strede) pri podpise petície.  Žilinský župan Juraj Blanár (vľavo) a poslanec NR SR Ján Podmanický (v strede) pri podpise petície. (Zdroj: BRANISLAV KOSCELNÍK)

ŽILINA. Tri blokády na mimoriadne preťaženej ceste I/11 priniesli Kysučanom prvý významnejší úspech. Po vlažných reakciách úradov na protesty na „ceste smrti“ sa iniciatívy chopili regionálni politici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Župan Juraj Blanár spolu s ďalším poslancom Národnej rady Jánom Podmanickým (obaja SMER-SD) dnes podporili snahu petičného výboru a podpísali sa pod petíciu za neodkladné dostavanie súvislej diaľnice D3 od Žiliny až po hranicu s Poľskom.

„Hlásim sa k tejto petícii osobne, pretože pre kraj je nevyhnutné, aby boli tieto úseky čím skôr dostavané, pretože toto územie je historicky dopravným uzlom Európy. Intenzita dopravy dosahuje 25-tisíc vozidiel za 24 hodín a to hovorí o tom, že sme pred hodinou dvanástou,“ povedal Blanár po stretnutí so zástupcami petičného výboru.

SkryťVypnúť reklamu

Juraj Blanár priznal, že problémom sú aj v tomto prípade financie. „Operačný program doprava v tomto programovom období už má svojich konkrétnych prijímateľov. Pre mnohé úseky, bohužiaľ, nezostávajú finančné prostriedky, medzi nimi aj úseky okolo Kysuckého Nového Mesta,“ povedal.

Situáciu chce riešiť v parlamente uvoľnením takzvanej dlhovej brzdy. Na to je potrebná absolútna väčšina poslancov.

„Ak chceme finančné prostriedky získať, je potrebné, aby boli zo štátneho rozpočtu. Dnes to nie je možné, lebo zákon o dlhovej brzde to neumožňuje. Chceme prísť s aktivitou. Predložíme uznesenie, ktoré bude zaväzovať vládu a ministerstva, aby boli presne vyšpecifikované úseky diaľnic a rýchlostných komunikácií, ktoré je potrebné dofinancovať práve z uvoľnenia dlhovej brzdy,“ naznačil plány na zmenu ústavného zákona rozpočtovej zodpovednosti žilinský župan.

SkryťVypnúť reklamu

„Neviem si predstaviť, žeby opozícia nepodporila toto uznesenie. Bola by to pre nich politická samovražda. Uznesenie je kľúčom k tomu, ako naštartovať proces výstavby diaľnic,“ doplnil poslanec Ján Podmanický, ktorý je starostom kysuckej obce Stará Bystrica.

Národná diaľničná spoločnosť doposiaľ skloňovala rok 2026 ako termín kompletného ukončenia všetkých úsekov na diaľnici D3. Diaľničiari čiastočne prehodnotili svoje plány.

„V zmysle súčasných platných harmonogramov NDS je predpokladaný termín začatia výstavby diaľničných úsekov D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica v 12/2019 s termínom ukončenia 12/2022. Pre diaľničný úsek D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, druhý profil, je predpokladaný termín začatia výstavby 08/2020 s termínom ukončenia 08/2023,“ píše sa v liste od vedenia diaľničiarov. Dodržanie termínov však podmieňujú hladkým prísunom finančných zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu

Na úseku medzi Žilinou a Čadcou za posledných takmer osem rokov stalo 807 dopravných nehôd. „Je to určite najviac na Slovensku na takúto dĺžku trasy. Štyridsaťštyri nehôd sa skončilo tragicky. Denne prejde po úseku 25-tisíc vozidiel. Momentálne je druhým najvyťaženejším úsekom cesty prvej triedy na Slovensku, hneď po Strečne. Je tu najvyšší podiel nákladnej dopravy. Navyše sa očakáva nárast o 5-tisíc áut potom, ako otvoria úsek diaľnice pri Svrčinovci,“ povedal pred nedávnom v Kysuckom Lieskovci člen petičného výboru D3 pre Kysuce Matej Fabšík.

Primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa oznámil, že na podpisových hárkoch majú viac ako 20-tisíc podpisov. Potvrdil, že s nátlakovými akciami nechcú skončiť. „Zosumarizujeme petičné hárky, chceme ich kultúrne odovzdať a budeme čakať. Určite nevylučujme, že budeme pokračovať v nátlakových akciách a možno vo väčšej miere,“ podotkol Grapa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 688
  2. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 6 238
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 220
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 290
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 190
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 980
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 769
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 094
  1. Robert Štepaník: diel 128 - pod čiarou / Drogy na najvyšších poschodiach politiky - fenomén, ktorý nás môže dostať do veľkých problémov
  2. Jakub Cipko: Robert Fico sa topí vo vodách extrému.
  3. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  4. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  5. Ľubomír Maretta: Die Bank
  6. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  7. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  8. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 561
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 11 361
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 926
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 7 080
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 5 492
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 001
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 012
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 966
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Goralské slávnosti v Skalitom.

Podujatie spája generácie i národy.


Drevári predstavili aj miniatúry inteligentných domov.

Témou bola aj ochrana vodných zdrojov.


Objavte zákutia, ktoré možno ešte nepoznáte – no po tejto ceste si ich zamilujete.


1
  1. Robert Štepaník: diel 128 - pod čiarou / Drogy na najvyšších poschodiach politiky - fenomén, ktorý nás môže dostať do veľkých problémov
  2. Jakub Cipko: Robert Fico sa topí vo vodách extrému.
  3. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  4. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  5. Ľubomír Maretta: Die Bank
  6. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  7. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  8. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 561
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 11 361
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 926
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 7 080
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 5 492
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 001
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 012
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 966
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu