Smrteľné nehody na priecestiach neobišli ani Kysuce

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) evidovali za prvé tri mesiace tohto roka na železničných priecestiach až 16 nehôd. V porovnaní s vlaňajškom išlo o dvojnásobne vyšší počet.

Aj takéto bývajú následky nehôd na železničnom priecestí. Aj takéto bývajú následky nehôd na železničnom priecestí. (Zdroj: ŽSR)

ČADCA. Hrozivé zrážky s mnohotonovým vlakom si vyžiadali tri ľudské životy, piati ľudia sa zranili ťažko. V dvoch prípadoch prišli o život chodci, v jednom vodič auta. „ŽSR vyzývajú všetkých chodcov, cyklistov, vodičov aj motocyklistov, aby si pri prejazde cez železničné priecestia dávali veľký pozor, rešpektovali pravidlá cestnej premávky a zbytočne neriskovali,“ informuje hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svoj podiel malo počasie

Všetky nehody sa podľa jej slov stali z viny vodičov či chodcov. Tí, bohužiaľ, vedome riskovali svoje životy, zbytočne sa ponáhľali, či podcenili nebezpečenstvo svojho nezodpovedného správania sa pri prejazde cez železničné priecestie. „K vysokému počtu nehôd v prvých týždňoch nového roka nepochybne prispelo aj pretrvávajúce studené počasie a s ním spojené nebezpečenstvo šmyku, či dlhšia brzdná dráha áut, hoci maximálna povolená rýchlosť pri prejazde cez priecestie je 30 km za hodinu,“ vraví. „Bezpečnosť železničných priecestí je dlhodobo jednou z priorít ŽSR. Robíme, čo môžeme, zvyšujeme stupeň ich zabezpečenia, úplne rušíme tie na modernizovaných tratiach pre rýchlosť vlakov do 160 km/hod. Je zarážajúce, že až v 12 prípadoch sa nehody stali na zabezpečených priecestiach, ktoré mali výstražnú zvukovú a svetelnú signalizáciu, alebo dokonca aj závory,“ argumentuje generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy. ŽSR sú, ako vraví, v tomto prípade bezmocné. Je to o správaní sa vodičov, o výchove a dodržiavaní pravidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Boli aj smrteľné zranenia

Okrem nehôd na priecestiach, došlo za prvé tri mesiace aj k 21 prípadom zrážky vlaku s osobou v koľajisku. V 18-tich išlo o smrteľné a v 3 prípadoch o ťažké zranenie.

Ak sa už stane na železničnom priecestí nehoda, alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v jeho blízkosti, či priamo na ňom, stačí okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ). „Tak môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu,“ vysvetľuje Pavliková. JIČ je pridelené ku každému priecestiu (zabezpečenému aj nezabezpečenému), ktoré je v správe ŽSR. Pod každým číslom sú v centrálnom systéme k dispozícii ďalšie dôležité údaje: telefónne číslo výpravcu a dispečera, názov traťového úseku, železničná aj cestná kilometrická poloha, údaje o elektrifikácii, triede a čísle cesty, miestny názov prejazdu, zemepisná dĺžka a šírka, nadmorská výška atď. Tieto údaje, ktoré majú k dispozícii tak Integrovaný záchranný systém ako aj polícia, sa každý týždeň aktualizujú.

SkryťVypnúť reklamu

Muž zrážku s vlakom neprežil

Na Kysuciach sa stali od začiatku roka dve nehody na priecestiach. Dňa 12. januára o 5.31 h došlo v ŽST Čadca k zrážke vlaku s cestným vozidlom. Celková škoda bola 4 187 eur. Pri nehode sa nikto nezranil. Počas jazdy osobného vlaku 23. januára o 6.14 h sa v Krásne nad Kysucou stala na železničnom priecestí tragická nehoda. Vlak tam zrazil chodca, ktorý zraneniam na mieste podľahol.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 431
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 134
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 173
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 798
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 450
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 156
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 905
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 189
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu