Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Smrteľné nehody na priecestiach neobišli ani Kysuce

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) evidovali za prvé tri mesiace tohto roka na železničných priecestiach až 16 nehôd. V porovnaní s vlaňajškom išlo o dvojnásobne vyšší počet.

Aj takéto bývajú následky nehôd na železničnom priecestí. Aj takéto bývajú následky nehôd na železničnom priecestí. (Zdroj: ŽSR)

ČADCA. Hrozivé zrážky s mnohotonovým vlakom si vyžiadali tri ľudské životy, piati ľudia sa zranili ťažko. V dvoch prípadoch prišli o život chodci, v jednom vodič auta. „ŽSR vyzývajú všetkých chodcov, cyklistov, vodičov aj motocyklistov, aby si pri prejazde cez železničné priecestia dávali veľký pozor, rešpektovali pravidlá cestnej premávky a zbytočne neriskovali,“ informuje hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Svoj podiel malo počasie

Všetky nehody sa podľa jej slov stali z viny vodičov či chodcov. Tí, bohužiaľ, vedome riskovali svoje životy, zbytočne sa ponáhľali, či podcenili nebezpečenstvo svojho nezodpovedného správania sa pri prejazde cez železničné priecestie. „K vysokému počtu nehôd v prvých týždňoch nového roka nepochybne prispelo aj pretrvávajúce studené počasie a s ním spojené nebezpečenstvo šmyku, či dlhšia brzdná dráha áut, hoci maximálna povolená rýchlosť pri prejazde cez priecestie je 30 km za hodinu,“ vraví. „Bezpečnosť železničných priecestí je dlhodobo jednou z priorít ŽSR. Robíme, čo môžeme, zvyšujeme stupeň ich zabezpečenia, úplne rušíme tie na modernizovaných tratiach pre rýchlosť vlakov do 160 km/hod. Je zarážajúce, že až v 12 prípadoch sa nehody stali na zabezpečených priecestiach, ktoré mali výstražnú zvukovú a svetelnú signalizáciu, alebo dokonca aj závory,“ argumentuje generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy. ŽSR sú, ako vraví, v tomto prípade bezmocné. Je to o správaní sa vodičov, o výchove a dodržiavaní pravidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Boli aj smrteľné zranenia

Okrem nehôd na priecestiach, došlo za prvé tri mesiace aj k 21 prípadom zrážky vlaku s osobou v koľajisku. V 18-tich išlo o smrteľné a v 3 prípadoch o ťažké zranenie.

Ak sa už stane na železničnom priecestí nehoda, alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v jeho blízkosti, či priamo na ňom, stačí okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ). „Tak môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu,“ vysvetľuje Pavliková. JIČ je pridelené ku každému priecestiu (zabezpečenému aj nezabezpečenému), ktoré je v správe ŽSR. Pod každým číslom sú v centrálnom systéme k dispozícii ďalšie dôležité údaje: telefónne číslo výpravcu a dispečera, názov traťového úseku, železničná aj cestná kilometrická poloha, údaje o elektrifikácii, triede a čísle cesty, miestny názov prejazdu, zemepisná dĺžka a šírka, nadmorská výška atď. Tieto údaje, ktoré majú k dispozícii tak Integrovaný záchranný systém ako aj polícia, sa každý týždeň aktualizujú.

SkryťVypnúť reklamu

Muž zrážku s vlakom neprežil

Na Kysuciach sa stali od začiatku roka dve nehody na priecestiach. Dňa 12. januára o 5.31 h došlo v ŽST Čadca k zrážke vlaku s cestným vozidlom. Celková škoda bola 4 187 eur. Pri nehode sa nikto nezranil. Počas jazdy osobného vlaku 23. januára o 6.14 h sa v Krásne nad Kysucou stala na železničnom priecestí tragická nehoda. Vlak tam zrazil chodca, ktorý zraneniam na mieste podľahol.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 171
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 089
  3. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 7 319
  4. Nechcete prísť o vozidlo do pár sekúnd? Vyhnite sa tejto chybe. 5 027
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 780
  6. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 4 199
  7. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 161
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 682

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: Aj žraloky sú tu od prvohôr
  2. Anton Kaiser: Klaňanie troch kráľov v umeleckej tvorbe Františka Horniaka
  3. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  4. Lucia Žárska: Medvedia nálada na trhu
  5. Věra Tepličková: Keď sa rodina postará o svoj najslabší článok
  6. Sabina Rehušová: Čakám Ťa v Budve.
  7. Marcel Horný: 1984 Košúty 2, časť prvá: Attilák
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Dobré spravovanie na Slovensku – nový projekt ÚVP v spolupráci s Radou Európy
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 815
  2. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 7 384
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 064
  4. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 712
  5. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 6 642
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 957
  7. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 793
  8. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 643
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Majstrovský pohár v správnych rukách.

Spomienky na bývalú baštu nikdy neožívali viac.


9 h
Kouč a mentor Martin Petrík

Porovnávanie je demotivujúce.


13 h
Svätá omša na Vartovke v roku 2021

Po roku sa veriaci opäť stretnú na Vartovke v kaplnke zasvätenej Božskému Srdcu Ježišovmu a Nepoškvrnenému Srdcu Panny Márie.


16 h
Sami (úplne vľavo), Slavo (v červenom) a Peter (v zelenom) stretli v Čadci aj manželov Rebrošovcov. Tí im uvarili skvelý jelení guláš.

„Za tvrdosťou človeka sa často skrýva rana osudu. Kysučania sú tvrdí zvonku, ale mäkkí vo vnútri. Dali nám svoje srdcia.“


23. jún

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: Aj žraloky sú tu od prvohôr
  2. Anton Kaiser: Klaňanie troch kráľov v umeleckej tvorbe Františka Horniaka
  3. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  4. Lucia Žárska: Medvedia nálada na trhu
  5. Věra Tepličková: Keď sa rodina postará o svoj najslabší článok
  6. Sabina Rehušová: Čakám Ťa v Budve.
  7. Marcel Horný: 1984 Košúty 2, časť prvá: Attilák
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Dobré spravovanie na Slovensku – nový projekt ÚVP v spolupráci s Radou Európy
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 815
  2. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 7 384
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 064
  4. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 712
  5. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 6 642
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 957
  7. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 793
  8. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 643
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu