Jeden úsek chcú odovzdať už v júni, ďalší o štyri roky

Diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité chcú sprevádzkovať v júni. Napriek tomu, že sa s prácami zhotoviteľ oneskoril, podľa diaľničiarov sa stavba nepredražila.

Motoristom by mal začať slúžiť diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité už o pár týždňov. Motoristom by mal začať slúžiť diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité už o pár týždňov. (Zdroj: FKI)

ČADCA. Motoristom by mal začať slúžiť diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité už o pár týždňov. „Stavebne prace sú pred dokončením. Momentálne sa pracovníci venujú dopravnému značeniu a osádzajú záchytné bezpečnostné zariadenia. Sprejazdnenie úseku sa plánuje na začiatok júna,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako ďalej povedala na stavbe momentálne pracuje približne 220 ľudí. Výstavba tohto úseku začala 25. októbra 2013 odovzdaním staveniska zhotoviteľovi – Združeniu D3 Svrčinovec – Skalité. Členmi sú štyri stavebné spoločnosti: Váhostav SK, Doprastav, Strabag a Metrostav.

SkryťVypnúť reklamu

Zhotoviteľ sa zaviazal urobiť stavebné práce počas troch rokov za 329,88 milióna eur bez DPH. S najlacnejšou ponukou na úrovni 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur uspel v tendri. Diaľničný úsek dlhý 12,3 kilometra plánovala NDS pôvodne dokončiť v polovici roka 2016, neskôr to odhadla na vlaňajší október, najnovšie to má byť 10. júna. Podľa slov Michalovej napriek predĺženiu termínu sa náklady na stavbu nezvýšia. „Akceptovaná zmluvná hodnota sa nenavýšila,“ dodala Michalová.

V súčasnosti sa pracuje aj na úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Na projekt sa vyčlenilo takmer 87,5 milióna € z finančného nástroja CEF. Konzorcium spoločností Strabag, PORR a Hochtief má úsek postaviť za vyše 239 miliónov eur. Ak sa dodrží harmonogram prác, motoristom začne slúžiť už o štyri roky. Úsek je dlhý 5,673 km, ide o zložitú a náročnú stavbu. Do veľkej miery prechádza mimoriadne komplikovaným terénom. Časť povedie estakádou ponad obývané územie.

SkryťVypnúť reklamu

Dnes prejde Čadcou viac ako 18 700 áut denne, z toho väčšina je tranzit, smerujúci ďalej na sever do Poľska a Českej republiky. Situáciu komplikuje aj takmer 5-tisíc ťažkých nákladných vozidiel. Nová diaľnica odvedie tranzitnú dopravu mimo mestských komunikácií, navyše prinesie úsporu paliva aj času.

Dobudovanie dvoch diaľničných úsekov D3 Svrčinovec – Skalité i Čadca, Bukov – Svrčinovec bude však stále iba čiastočným riešením, keďže sa kolóny presunú na hlavný cestný ťah smerujúci do Kysuckého Nového Mesta a Žiliny.

Diaľnice

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 863
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 028
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 233
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 268
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 110
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 107
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 487
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 318
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 797
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 921
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 831
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 719
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 432
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 329
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 318
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 797
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 921
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 831
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 719
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 432
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 329
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu