Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Na ďalšiu modernizáciu trate momentálne nie sú peniaze

S modernizáciou železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR sa malo začať už vlani. Ministerstvo dopravy najnovšie informovalo, že je problém s financiami.

Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu. Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu. (Zdroj: MARCEL BALTIAR)

ČADCA. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej a poľskej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, potom sa hovorilo o roku 2016.

„Modernizáciu železničného koridoru z Krásna nad Kysucou do Čadce a následne k štátnej hranici s ČR plánujú ŽSR robiť po častiach. Úsek Čadca – štátna hranica SR/ČR sa bude spolufinancovať z prostriedkov európskeho fondu CEF (Nástroj na prepájanie Európy), ktorý sa prioritne zameriava na projekty spájajúce štáty EÚ,“ informovalo ešte vlani ministerstvo dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt modernizácie neschválila Európska komisia

ŽSR podali vlani vo februári žiadosť o financovanie, lehota začatia prác mala byť do 18 mesiacov od podania žiadosti CEF a ukončenie do 31. decembra 2020. Teraz je opäť situácia iná.

„Projekt modernizácie trate Čadca – štátna hranica s ČR neschválila EK na financovanie z Nástroja na prepájanie Európy,“ povedala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Podľa jej slov ho zaradili medzi náhradné projekty Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Momentálne je pre túto stavbu hotová dokumentácia a prebieha výkup pozemkov.

Projekt modernizácie nasledujúceho úseku Krásno nad Kysucou – Čadca nemá zabezpečené financovanie. „Zatiaľ sa vyňal z projektov OPII, keďže v rámci prioritnej osi č. 1 nie je dostatočná alokácia na jeho realizáciu,“ povedala Ducká. Dodala, že v rámci úseku sa bude musieť ešte aktualizovať štúdia uskutočniteľnosti. Na základe jej výsledkov a podľa dostupnosti voľných zdrojov na financovanie sa následne rozhodne o ďalšom postupe.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci projektu sa v minulosti uvažovalo napríklad s lávkou pre peších na zastávke Svrčinovec, nadchode pre zver, vybudovaní zabezpečovacieho systému ETCS, mal sa vybudovať nový železničný most a cestný most na prístupovej komunikácii cez rieku Čiernanka.

Súčasťou mal byť jeden z najdlhších tunelov na Slovensku

Ešte v auguste 2012 sa dokonca začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu železničného tunela, ktorý mal byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánovali viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá mala slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

SkryťVypnúť reklamu

Vybudovali ju pred vyše sto rokmi

Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košicko-bohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia.
Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 780
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 752
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 861
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 272
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 132
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 494
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 414
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 015

Blogy SME

  1. Michal Pavlík: Ako ovplyvní vysoká miera inflácie a následné zvyšovanie úrokových sadzieb náš život?
  2. Dana Janebová: Modlitba do nádoby
  3. Eva Gallova: Puškina ženy milovali
  4. Otilia Horrocks: Nulová daň na dámske hygienické sanitárne vložky a tampóny.
  5. Adam Sedláček: Únava a stres z odpočinku.
  6. Věra Tepličková: Konečne poriadok alebo Ako sa bude krúžkovať po novom
  7. Anna Miľanová: Záchvevy kvetov Jari 1,2... 2022
  8. Matúš Lazúr: Viac matematiky na vás, nie ďalšiu hodinu skákania cez kozu
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 273
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 306
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 880
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 695
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 765
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 393
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 041
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 079
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

O Zimkovi (vpravo v bielom) mohli písať aj svetové médiá!

"Ak z dvanástich bodov nezískame trinásť, nech sa mi hráči do septembra neukazujú na oči," smial sa Pavlík po výhre Makova.


2 h
"Modrí" nevyhrali osem zápasov v rade a na jar i v sezóne len raz.

Tatran stavil karty na brejky a Ševčík ako zelený dolník.


3 h
Miesto určené pre vybudovanie nového železničného terminálu je za korytom rieky Kysuca.

Na ťahu je ministerstvo dopravy.


12 h
Čarovná lúka bude ďalšou z atraktivít v obci Oščadnica na Kysuciach.

Kvetinové koberce fialovej levandule, žltej horčice a červeného maku budú pastvou pre oči okoloidúcich turistov.


21. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Kvetinové koberce fialovej levandule, žltej horčice a červeného maku budú pastvou pre oči okoloidúcich turistov.


21. máj

Pásový opar pripúta na nemocničné lôžko až 700 pacientov ročne.


14. máj

Prinášame tipy na výlety v Turci.


21. máj

Máme k dispozícii obžalobný návrh.


20. máj

Blogy SME

  1. Michal Pavlík: Ako ovplyvní vysoká miera inflácie a následné zvyšovanie úrokových sadzieb náš život?
  2. Dana Janebová: Modlitba do nádoby
  3. Eva Gallova: Puškina ženy milovali
  4. Otilia Horrocks: Nulová daň na dámske hygienické sanitárne vložky a tampóny.
  5. Adam Sedláček: Únava a stres z odpočinku.
  6. Věra Tepličková: Konečne poriadok alebo Ako sa bude krúžkovať po novom
  7. Anna Miľanová: Záchvevy kvetov Jari 1,2... 2022
  8. Matúš Lazúr: Viac matematiky na vás, nie ďalšiu hodinu skákania cez kozu
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 273
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 306
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 880
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 695
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 765
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 393
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 041
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 079
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu