Dnes o púšťaní kamiónov z Oravy cez Kysuce rokoval krízový štáb (AKTUALIZOVANÉ)

Na dnešnom zasadnutí krízového štábu v Žiline sa kompetentní dohodli, že počas mimoriadnej situácie bude môcť cesta II/520 vedúca z Novej Bystrice do Oravskej Lesnej slúžiť pre kamiónovú dopravu.

Cesta druhej triedy dlhá 9,5 kilometra je v prevádzke od roku 2008. Vozidlám dlhším ako 12 metrov zakazuje prejazd dopravné značenie. Cesta druhej triedy dlhá 9,5 kilometra je v prevádzke od roku 2008. Vozidlám dlhším ako 12 metrov zakazuje prejazd dopravné značenie. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ - JK)

NOVÁ BYSTRICA. V súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie a živelnej pohromy – zosuvu skál v Strečne zasadal dnes krízový štáb Okresného úradu v Žiline. Za účasti správcu cesty II/520, zástupcov krajského DI PZ Žilina, odboru dopravy a pozemných komunikácií OÚ Žilina rokovali kompetentní o tejto komunikácii ako obchádzkovej trase pre nákladnú dopravu počas mimoriadnej situácie a úplnej uzávierky cesty I/18 v Strečnianskej úžine.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už dlhý čas bojujú autodopravcovia z Oravy o spustenie užívania cesty II/520 pre kamiónovú dopravu. Súčasná situácia v súvislosti s obchádzkovými trasami pre uzavreté Strečno vyhrotila situáciu natoľko, že dokonca uvažovali o zablokovaní tejto spojnice medzi Oravou a Kysucami.

SkryťVypnúť reklamu

Kamionisti z Oravy si sťažujú, že sú odkázaní na 350 km obchádzku cez Trenčín, čo podľa nich dospelo do kritickej fázy. Žilinský krajský dopravný inšpektorát aj na základe situácie súvisiacej so Strečnom rozhodol o spustení kamiónovej dopravy z Oravy cez Kysuce od 18. júla 16. hodiny, čo sa však nestalo. Ako informoval starosta obce Stará Bystrica a poslanec NR SR Ján Podmanický na základe protestov kysuckých starostov sa rozhodnutie odložilo. Podľa správ, ktoré zverejnila SITA už v pondelok 17. júla večer prechádzali kamióny cez Bystrickú dolinu, keďže sa začali hromadiť pri Oravskej Lesnej. Podmanický argumentoval, že ak raz niekto oficiálne povolí prejazd kamiónov cez kysucké obce, už to nikto nikdy nezruší. Navyše znalecký posudok Ústavu súdneho inžinierstva v Žiline neumožňuje zo statického a smerového hľadiska prechod kamiónov cez spojnicu Oravská Lesná – Nová Bystrica. Jeho kolega, parlamentný poslanec Igor Janckulík (Most-Híd) zasa konštatoval, že tých pár dní, kým sa nespustí Strečno, by obyvatelia Kysúc vydržali. „Sú obce na Slovensku, kde dennodenne jazdia stovky kamiónov,“ povedal pre SITU. Do Námestova zvolali zástupcov autodopravy z Oravy a zástupcov podnikov, ktoré napríklad vyrábajú diely pre automobilku Kia a majú obchádzku 350 km. „Nevidím dôvod, aby sa k tomu vyjadrovali obce, ide o cesty, ktoré patria pod vyšší územný celok a Slovenskú správu ciest,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Cesta prvej triedy I/18 v smere od Žiliny pred parkoviskom pod hradom Strečno a v smere od Vrútok za Dubnou skalou je uzavretá od nedele 16. júla. Predpokladá sa, že uzávierka by mohla trvať do 30. júla. Zákaz využívať cestu platí aj pre chodcov a cyklistov.

Prečítajte si tiež: Vodiči už môžu využívať most na Horelici Čítajte 

Na dnešnom stretnutí v Žiline dospeli účastníci k dohode. Verdikt je taký, že počas mimoriadnej situácie vydá Okresný úrad v Žiline, tamojší odbor dopravy a pozemných komunikácií súhlas na zvláštne užívanie cesty II/520 z Novej Bystrice do Oravskej Lesnej na prejazd kamiónovej dopravy firmám, ktoré tam sídlia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 89 261
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 699
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 406
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 451
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 047
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 491
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 239
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 534
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Stavba železnice na Kysuciach rastie ako z vody.

Modernizácia trate napreduje rýchlo.


Juraj Steiniger trénuje mladých atlétov a zároveň sa zúčastňuje veteránskych súťaží.

Vyhodená guľa sa mu zapáčila.


Najlepším strojárom sa stal Matej Mrmus (tretí zľava).

Matej Mrmus vyhral súťaž Zenit Skills.


Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu