​​​​​​​Kysučania zažili kolaps dopravy!

Posledný augustový deň si vodiči prešli ozajstnou skúškou nervov. Príčinou kolapsu dopravy bola oprava železničného priecestia v Čadci.

Kolóny sa tvorili takmer zo všetkých smerov. Kolóny sa tvorili takmer zo všetkých smerov. (Zdroj: MAREK CABADAJ)

Článok bol aktualizovaný o vyjadrenie odboru CD a PK Okresného úradu Žilina 8. septembra 2017 o 13:28 hod.

ČADCA. Deň pred prvým septembrom si zažila Čadca kolaps dopravy, aký si dávno nepamätá. Vodiči sú na Kysuciach pravidelne skúšaní. Najmä tí, idúci zo Svrčinovca, problémy sú však aj pred Kysuckým Novým Mestom. No 31. augusta zažili niečo „špeciálne“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Zablokujú hlavné ťahy z Poľska a Českej republiky? Čítajte 

Slovenská správa ciest (SSC) spoločne so Železnicami SR (ŽSR) si pripravili počas týždňa opravu železničného priecestia na hlavnom ťahu I/11 pri hlavnej stanici v Čadci.

SkryťVypnúť reklamu

Očakávali menej automobilov

Výsledkom opravy železničného priecestia však bola paralyzovaná doprava takmer zo všetkých smerov. Vodiči cestujúci zo Žiliny do Čadce čakali v kolónach neuveriteľné štyri hodiny!

„Termín prác bol naplánovaný na základe požiadavky policajného zboru. V tomto termíne bol predpoklad, že bude doprava menej intenzívna,“ hovorí Martina Pavlíková, hovorkyňa ŽSR. Tu sa však nielen železničiari prerátali. Doprava bola vďaka dvom sviatkom ešte intenzívnejšia.

Vodiči vraj mali na výber

"Do 30. augusta neboli žiadne problémy s prejazdnosťou tohto úseku. S presmerovaním dopravy na opačnú stranu nastali problémy s kanalizačným poklopom na chodníku, ktorý musel byt prekrytý železnou platňou, kde sa znížila rýchlosť," hovorí Marián Vranka, vedúci odboru cestnej dopravy Okresného úradu v Žiline, ktorý vydal povolenie na povolenie opravy priecestia.

SkryťVypnúť reklamu

"Informácie o problémoch s prejazdnosťou v uvedenom úseku išli v dopravných správach a bolo len na rozhodnutí vodičov akú trasu si zvolia," dodáva Vranka.

Pýtali sme sa kompetentných, prečo sa podobné opravy nerobia počas víkendu, alebo v nočných hodinách. Otázku prečo sa takéto povolenia nevydávajú iba na nočné hodiny na Odbore cestnej dopravy nekomentovali.

"Niektoré práce sa nedajú rozdeliť na polovicu, sú naväzné," dodáva Vranka prečo sa na priecestí nepracovalo iba počas víkendu.

Opraviť treba ďalšie úseky

To, že železničné priecestie potrebovalo výmenu, je úplne jasné každému, kto cez staré prahy prešiel. „Práce trvali od 28. augusta 7. hod. do 2. septembra 10. hod.,“ dodáva Pavlíková s tým, že vykonali komplexnú výmenu koľajového roštu s podkladnými vrstvami, s úpravou geometrickej polohy koľaje v priecestí a nadväzujúcich úsekoch.

SkryťVypnúť reklamu

Tiež urobili novú konštrukciu povrchu vozovky asfaltovaním s výstužnou geomrežovinou, ktorá bola potrebná vzhľadom na enormnú záťaž priecestia.

Na ceste I/11 v smere z Čadce do obce Svrčinovec, ale aj z opačného smeru však treba ďalšie opravy. Vyjazdené koľaje už teraz ohrozujú vodičov. Čo má vodič ak si na takejto ceste poškodí vozidlo robiť? „O náhradu škody je možné požiadať správcu ciest I. triedy, v tomto prípade SSC IVSC Žilina,“ hovorí Lucia Karelová, hovorkyňa SSC.

ŽSR ešte pripravujú rekonštrukciu železničného priecestia v meste Turzovka v km 17,298 na trati Čadca – Makov na ceste do miestnej časti Turkov. Realizácia je plánovaná na mesiac október 2017.

Kolóny sú čoraz častejšie

V súčasnosti si každodenné kolóny zažívajú Kysučania čoraz častejšie. Nie je to však zatiaľ v takej podobe, ako tomu bolo 31. augusta. A snáď ani nebude. Na Kysuciach by si už po dlhých rokoch čakania obyvatelia zaslúžili cesty s dobrým prístupom a najmä bez pravidelných kolón.

V najbližších rokoch však zázraky nečakajme. Aktuálne sa pracuje najmä na diaľničnom úseku D3-ky Čadca, Bukov – Svrčinovec. Ak pôjde všetko podľa plánu, zhruba o tri roky si aspoň Čadčania a ľudia zo smeru Svrčinovec, Čierne, Skalité čiastočne vydýchnu. Ďalšie nadväzujúce úseky diaľnice však stále stavať nezačali.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 346
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 041
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 171
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 195
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 187
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 241
  1. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  4. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  5. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  6. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  7. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  8. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 535
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 543
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 58 618
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 689
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 318
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 935
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 556
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Najlepším strojárom sa stal Matej Mrmus (tretí zľava).

Matej Mrmus vyhral súťaž Zenit Skills.


Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


Vizualizácia úseku D3 s tunelom Horelica.

Úsek bude stavať združenie okolo Váhostavu.


3
  1. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  4. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  5. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  6. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  7. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  8. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 535
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 543
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 58 618
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 689
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 318
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 935
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 556
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu