​​​​​​​Kysučania zažili kolaps dopravy!

Posledný augustový deň si vodiči prešli ozajstnou skúškou nervov. Príčinou kolapsu dopravy bola oprava železničného priecestia v Čadci.

Kolóny sa tvorili takmer zo všetkých smerov. Kolóny sa tvorili takmer zo všetkých smerov. (Zdroj: MAREK CABADAJ)

Článok bol aktualizovaný o vyjadrenie odboru CD a PK Okresného úradu Žilina 8. septembra 2017 o 13:28 hod.

ČADCA. Deň pred prvým septembrom si zažila Čadca kolaps dopravy, aký si dávno nepamätá. Vodiči sú na Kysuciach pravidelne skúšaní. Najmä tí, idúci zo Svrčinovca, problémy sú však aj pred Kysuckým Novým Mestom. No 31. augusta zažili niečo „špeciálne“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Zablokujú hlavné ťahy z Poľska a Českej republiky? Čítajte 

Slovenská správa ciest (SSC) spoločne so Železnicami SR (ŽSR) si pripravili počas týždňa opravu železničného priecestia na hlavnom ťahu I/11 pri hlavnej stanici v Čadci.

SkryťVypnúť reklamu

Očakávali menej automobilov

Výsledkom opravy železničného priecestia však bola paralyzovaná doprava takmer zo všetkých smerov. Vodiči cestujúci zo Žiliny do Čadce čakali v kolónach neuveriteľné štyri hodiny!

„Termín prác bol naplánovaný na základe požiadavky policajného zboru. V tomto termíne bol predpoklad, že bude doprava menej intenzívna,“ hovorí Martina Pavlíková, hovorkyňa ŽSR. Tu sa však nielen železničiari prerátali. Doprava bola vďaka dvom sviatkom ešte intenzívnejšia.

Vodiči vraj mali na výber

"Do 30. augusta neboli žiadne problémy s prejazdnosťou tohto úseku. S presmerovaním dopravy na opačnú stranu nastali problémy s kanalizačným poklopom na chodníku, ktorý musel byt prekrytý železnou platňou, kde sa znížila rýchlosť," hovorí Marián Vranka, vedúci odboru cestnej dopravy Okresného úradu v Žiline, ktorý vydal povolenie na povolenie opravy priecestia.

SkryťVypnúť reklamu

"Informácie o problémoch s prejazdnosťou v uvedenom úseku išli v dopravných správach a bolo len na rozhodnutí vodičov akú trasu si zvolia," dodáva Vranka.

Pýtali sme sa kompetentných, prečo sa podobné opravy nerobia počas víkendu, alebo v nočných hodinách. Otázku prečo sa takéto povolenia nevydávajú iba na nočné hodiny na Odbore cestnej dopravy nekomentovali.

"Niektoré práce sa nedajú rozdeliť na polovicu, sú naväzné," dodáva Vranka prečo sa na priecestí nepracovalo iba počas víkendu.

Opraviť treba ďalšie úseky

To, že železničné priecestie potrebovalo výmenu, je úplne jasné každému, kto cez staré prahy prešiel. „Práce trvali od 28. augusta 7. hod. do 2. septembra 10. hod.,“ dodáva Pavlíková s tým, že vykonali komplexnú výmenu koľajového roštu s podkladnými vrstvami, s úpravou geometrickej polohy koľaje v priecestí a nadväzujúcich úsekoch.

SkryťVypnúť reklamu

Tiež urobili novú konštrukciu povrchu vozovky asfaltovaním s výstužnou geomrežovinou, ktorá bola potrebná vzhľadom na enormnú záťaž priecestia.

Na ceste I/11 v smere z Čadce do obce Svrčinovec, ale aj z opačného smeru však treba ďalšie opravy. Vyjazdené koľaje už teraz ohrozujú vodičov. Čo má vodič ak si na takejto ceste poškodí vozidlo robiť? „O náhradu škody je možné požiadať správcu ciest I. triedy, v tomto prípade SSC IVSC Žilina,“ hovorí Lucia Karelová, hovorkyňa SSC.

ŽSR ešte pripravujú rekonštrukciu železničného priecestia v meste Turzovka v km 17,298 na trati Čadca – Makov na ceste do miestnej časti Turkov. Realizácia je plánovaná na mesiac október 2017.

Kolóny sú čoraz častejšie

V súčasnosti si každodenné kolóny zažívajú Kysučania čoraz častejšie. Nie je to však zatiaľ v takej podobe, ako tomu bolo 31. augusta. A snáď ani nebude. Na Kysuciach by si už po dlhých rokoch čakania obyvatelia zaslúžili cesty s dobrým prístupom a najmä bez pravidelných kolón.

V najbližších rokoch však zázraky nečakajme. Aktuálne sa pracuje najmä na diaľničnom úseku D3-ky Čadca, Bukov – Svrčinovec. Ak pôjde všetko podľa plánu, zhruba o tri roky si aspoň Čadčania a ľudia zo smeru Svrčinovec, Čierne, Skalité čiastočne vydýchnu. Ďalšie nadväzujúce úseky diaľnice však stále stavať nezačali.

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 740
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 069
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 617
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 675
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 104
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 099
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Gól Romana postavil celú WERK arénu na nohy.

Rozhodovalo sa až v poslednej tretine.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Reprezentanti Balošáková, Majerík a Vakula.

Reprezentácia klubu aj krajiny je pre nich cťou aj vo vyššom veku.


Redakcia MY Kysuce
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu