Kysučania sú pobúrení, je či nie je D3 prioritou?

Nespokojnosť s dopravnou situáciou na Kysuciach vrcholí, keďže urýchlenie dostavby diaľnice D3 je zatiaľ v nedohľadne. Petičný výbor pripravuje ďalší otvorený list predstaviteľom vlády a koaličných strán.

Je viac než pravdepodobné, že budú nasledovať ďalšie protestné akcie.Je viac než pravdepodobné, že budú nasledovať ďalšie protestné akcie. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. V stredu 4. októbra sa stretli členovia petičného výboru. Zaujali stanovisko k vyhláseniu ministra dopravy o prioritných dopravných stavbách, ktoré sa majú vybudovať do konca tohto volebného obdobia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dohodli sa na otvorenom liste, ktorý zašlú premiérovi a predsedovi NR SR, ako najvyšším predstaviteľom verejnej moci, tiež predsedom koaličných strán. V liste vyjadria nespokojnosť s vývojom situácie okolo výstavby dopravnej infraštruktúry na Slovensku. „Chceme poukázať na to, akú pozornosť venuje súčasná vláda príprave nezačatých úsekov diaľnice D3. Ani jeden z nich sa totiž nespomenul medzi vyhlásenými prioritami, aj keď podľa všetkých objektívnych a medzinárodne uznávaných kritérií je naliehavosť ich výstavby ďaleko vyššia ako väčšina tých „prioritných“ na južnom Slovensku, obsiahnutých v spomenutom vyhlásení ministra dopravy,“ informoval člen petičného výboru Ján Hartel.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Diaľničiari podpísali zmluvu o financovaní D3 Svrčinovec - Skalité Čítajte 

„Sever“ sa podľa nich dostal na chvost záujmu

Členovia na zasadnutí konštatovali, že sa rozhodujúca pozornosť a investičné prostriedky, projektové kapacity sústredili v posledných dvoch rokoch na prípravu a budovanie ciest na južnom Slovensku. Naproti tomu na severnom sa aj rozbehnuté prípravné práce pri nezačatých úsekoch zastavili. „Následkom toho vypracovaná dokumentácia, vyvlastňovacie povolenia strácajú aktuálnosť a platnosť a bude nutné vynaložiť ďalšie nemalé investičné prostriedky na ich aktualizáciu. Nehovoriac o časovom oneskorení ich realizácie zapríčinenej takýmto postupom,“ povedali. Žiadajú dostavbu D3 do roku 2020.

Petíciu s necelými 20-tisíc podpismi odovzdali na ministerstve dopravy ešte v júli, kedy sa stretli aj s ministrom Arpádom Érsekom. Poukázali na súčasný neúnosný stav na ceste I/11. Žiadali, aby sa opätovne, v čo najkratšej dobe, naštartoval proces prípravy nezačatých úsekov.

SkryťVypnúť reklamu

Majú pripraviť podklady pre uvoľnenie dlhovej brzdy

Ako informovalo ministerstvo dopravy diskusia o otvorení dlhovej brzdy, ktorá by umožnila urýchliť dostavbu diaľnic a rýchlostných ciest, pokračuje. „Parlament prijal uznesenie, na základe ktorého požiadal rezorty dopravy a financií, aby v termíne do 15. októbra pripravili pre výbor pre financie a rozpočet podklady potrebné pre uvoľnenie dlhovej brzdy,“ povedala hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká. Podľa jej slov stále predpokladajú, že toto je príležitosť, prostredníctvom ktorej sa im podarí presvedčiť poslancov, aby zvážili potrebu dostavby diaľnic. „V prípade, ak návrh na uvoľnenie dlhovej brzdy neprejde, výstavba ciest bude musieť súťažiť o peniaze v štátom rozpočte so zvyšnými prioritami vlády, alebo bude treba hľadať alternatívne formy financovania, napríklad cez PPP,“ konštatovala.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa tvrdenia ministerstva úseky D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto - Oščadnica naďalej patria medzi tie s najvyššou prioritou. „Začiatok výstavby je podmienený stavom technickej prípravy, pričom kľúčovým je zabezpečenie ich finančného krytia,“ dodala Ducká.

Záťaž sa ešte zvýšila

Cesta I/11 medzi Čadcou a Žilinou je momentálne druhým najvyťaženejším úsekom na Slovensku, hneď po Strečne. Je tam najvyšší podiel nákladnej dopravy. Frekvencia osobných a najmä nákladných áut je už dávno za hranicou únosnosti, hlavným cestným ťahom prejde denne okolo 25-tisíc vozidiel a keď sa otvoril úsek D3 Svrčinovec – Skalité, predpokladajú nárast o 5-tisíc áut. Doposiaľ sa na podporu dostavby D3 uskutočnili tri protestné akcie, súčasťou je spomínaná petícia s 20-tisíc podpismi. Kysučania žiadajú dobudovanie celej časti diaľnice D3 od Žiliny až po Poľsko. Vo výstavbe, ako argumentujú, treba pokračovať tam, kde je to rozostavané. K celkovému prepojeniu európskeho koridoru sever – juh chýba už len tento kysucký úsek. Ak sa kompletne dokončí diaľnica cez Kysuce, uľahčí to situáciu aj v Žiline.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  2. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  3. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  4. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  6. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  7. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  8. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  1. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  2. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  3. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  4. V Malackách vybudovali čajové impérium
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  6. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  7. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 13 669
  2. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 12 793
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 9 627
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 5 497
  5. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 461
  6. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 302
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 991
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 773
  1. Ivan Čáni: Matúškov ďalší gól do vlastnej siete.
  2. Jaroslav Furman: Dotácie na medvede v Turci
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIII.
  4. Lukáš Čelinák: Smerácka facka domácnostiam a podnikateľom: Konsolidačný balíček 2026
  5. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  6. Irena Šimuneková: Hrad Červený Kameň
  7. Jaroslav Karahuta: Zákon o " Registri užívacích vzťahov k pozemkom " je veľmi zlý a nemá obdobu v histórii slovenského pozemkového práva.
  8. Monika Albertiová: Keď Fica naštvem, je to pre mňa dobrý deň. Demokrati miešajú karty
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 50 231
  2. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 22 458
  3. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 10 165
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 546
  5. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 8 382
  6. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 8 239
  7. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 262
  8. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 7 229
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  2. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  3. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  4. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  5. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  6. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
  7. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
  8. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu