Piatok, 27. máj, 2022 | Meniny má Iveta

Aj vodiči na Kysuciach nerešpektujú zabezpečovacie zariadenie na železničnom priecestí

Vodiči osobných a nákladných áut napriek neustálemu apelovaniu zo strany železníc naďalej nerešpektujú spustenú výstražnú svetelnú a zvukovú signalizáciu na železničných priecestiach.

Typickým príkladom nezodpovednosti je aj  prípad kamionistu, ktorý  7. júla večer  zostal stáť na železničnom priecestí so závorou na kapote auta. Typickým príkladom nezodpovednosti je aj prípad kamionistu, ktorý 7. júla večer zostal stáť na železničnom priecestí so závorou na kapote auta. (Zdroj: ANDREA PAPŠOVÁ)

ČADCA. Železnice SR (ŽSR) evidujú 2103 železničných priecestí vo svojej správe, z čoho vyše polovica je zabezpečených výstražnou svetelnou a zvukovou signalizáciou. Od začiatku roka zaznamenali množstvo nehôd, výnimkou neboli ani smrteľné.

Vyzývajú všetkých účastníkov cestnej premávky, vodičov, cyklistov, motocyklistov aj chodcov, aby rešpektovali a dodržiavali pravidlá správneho prejazdu či prechodu cez železničné priecestia. „Aby predovšetkým vodiči zbytočne neriskovali, nechceli stihnúť prejsť na poslednú chvíľu, boli všímaví, nerozptyľovali sa inými podnetmi a brali do úvahy, že v jednom momente môžu zničiť život svoj, ako aj životy iných, úplne nevinných ľudí. Zároveň spôsobiť veľké škody a komplikácie v doprave,“ informuje hovorkyňa ŽRS Martina Pavliková.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: MY Kysucké noviny s pestrým obsahom a relaxom Čítajte 

Na Kysuciach došlo dokonca k vykoľajeniu vlaku

Aj na Kysuciach sa stali v tomto roku viaceré nehody na priecestiach. Vodič Peugeotu si to 6.júla nasmeroval po ceste III/2031 do obce Dlhá nad Kysucou. Na železničnom priecestí prehliadol svetelnú signalizáciu a prichádzajúci motorový rušeň od obce Makov. Došlo k zrážke, nehoda skončila našťastie bez zranení.

Obyvatelia žijúci v tesnej blízkosti hlavného cestného ťahu a priecestia vo Svrčinovci hovoria, že najhoršia situácia je z piatka na sobotu a z nedele na pondelok, keď sa kamióny snažia dobehnúť stratený čas. Cez víkend majú totiž zákaz jazdy a musia stáť na odstavných plochách. Po uplynutí povinnej odstávky sa ich rúti za sebou aj niekoľko desiatok. Jedným z príkladov nezodpovednosti je aj prípad kamionistu, ktorý 7. júla večer zostal stáť na železničnom priecestí so závorou na kapote auta. Zablokoval dopravu a na cestnom ťahu I/11 sa vytvorili niekoľkohodinové kolóny.

SkryťVypnúť reklamu

O zázraku môže hovoriť 65-ročný muž z Bratislavy. Šoféroval dodávku, ktorá sa v Rakovej 25. apríla zrazila s vlakom. Nehodu odstraňovali až osem hodín. Najväčším problémom bolo dostať vlak späť na koľaje. Vodič tvrdil, že vlak, v ktorom sa viezlo okolo 50 cestujúcich, si nevšimol. Napriek tomu, že trúbil. Akoby zázrakom vyviazol bez zranení. Vlak tlačil auto niekoľko metrov a následne sa vykoľajil. Pre vyhlásenie mimoriadnej udalosti prišiel do Rakovej na pomoc aj evakuačný autobus zo Záchrannej brigády HaZZ zo Žiliny. Cestujúci však sedeli len v posledných troch vagónoch, a tak napokon jeho pomoc nepotrebovali.

Každé priecestie má jedinečné identifikačné číslo

V prípade, že sa už stane na priecestí nehoda alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v blízkosti či priamo na ňom, stačí okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ). Tak môžu záchranné zložky a železničiari zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu.
Ako informovala Pavlikova, JIČ sú pridelené ku každému priecestiu (zabezpečenému aj nezabezpečenému), ktoré je v správe ŽSR. K dispozícii je databáza údajov: telefónne číslo kancelárie výpravcu a dispečera, názov traťového úseku, železničná poloha priecestia v km, údaje o elektrifikácii, triede a čísle pozemnej komunikácie, cestná kilometrická poloha a cestné číslo križovania s traťou, miestny názov prejazdu, zemepisná dĺžka a šírka, nadmorská výška a iné poznámky.

SkryťVypnúť reklamu

Tieto údaje poskytujú Integrovanému záchrannému systému a polícii a týždenne ich aktualizujú.

Základné pravidlá

Pri križovaní železničnej dráhy s pozemnou komunikáciou má železnica vždy prednosť. Pred železničným priecestím je vodič povinný počínať si mimoriadne opatrne a najmä presvedčiť sa, či môže cezeň bezpečne prejsť.

Vodič nesmie vojsť na priecestie, ak...

• sa dáva výstraha dvoma striedavo blikajúcimi červenými svetlami

• prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka

• spúšťajú sa, sú spustené alebo sa dvíhajú závory

• je už vidieť, alebo počuť prichádzajúci vlak, prípadne iné dráhové vozidlo

• zamestnanec dráhy dáva znamenie na zastavenie krúžením červenou, alebo žltou zástavkou či červeným svetlom

• situácia na železničnom priecestie nedovoľuje, aby ho vodič bezpečne prešiel

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  2. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  3. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  4. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  5. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  7. Pozor na úrazy na trampolíne, najčastejšie sú poranenia končatín
  8. Prvé slovenské diela vo forme NFT sprístupňuje 365.bank
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 13 612
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 069
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 356
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 3 751
  5. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 2 916
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 1 997
  7. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 780
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 301

Blogy SME

  1. Viktor Pamula: Rekonštrukcie v meste Spišská Nová Ves II.
  2. Patrik Zimáni: Ako (ne)minúť štátne peniaze...
  3. Martin Pilnik: Excelentnosť sa nebude doprosovať moci analfabetov, len ticho odchádza zo Slovenska
  4. Eva Gallova: Jar cvála, máj sa míňa a kvety na strome odkvitli
  5. INESS: Gig ekonomika v zdravotníctve
  6. Věra Tepličková: Ja na to mám alebo Daň z hriechu v dobe postmodernej
  7. Martin Ribár: Za 5 vrážd – trest 12 rokov. Za úkladnú vraždu - beztrestnosť. Spravodlivosť po slovensky
  8. Tupou Ceruzou: Björn Kollarson
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 249
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 776
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 746
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 055
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 977
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 955
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 877
  8. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 2 791
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

V kuchyni žiaci pod dozorom skúsených majsteriek pripravovali tradičné portugalské jedlá.

Skúsenosti z trojtýždňovej zahraničnej praxe pretavili žiaci hotelovej akadémie do Dňa portugalskej kuchyne.


2 h
Vajčovskí junáčkovia

Najmenší speváci boli úspešní v krajskej súťaži.


Erika Šuranská 3 h
Dopravná nehoda v Rudine.

Obvineniu z trestného činu ohrozenia pod vplyvom návykovej látky čelí 40-ročný vodič, ktorý s autom Chevrolet vrazil do muža stojaceho na odstavnej ploche autobusovej zastávky v Rudine.


SITA 5 h
Eugen Maurský

Muž naposledy 15. apríla telefonicky kontaktoval príbuzných, odvtedy sa už neozval.


7 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Štát sa podľa sudcu dostatočne nestará o bezpečnosť ľudí v prírode.


25. máj

Ide o jeden z najväčších finančných balíkov, ktoré do nemocnice za posledné obdobie smerujú.


(JÁ) 25. máj

Mesto Trnava a spoločnosť Billa sa konečne dohodli na spoplatnení parkoviska pred obchodom na Spatakovskej ulici.


26. máj

Drogy predával v Ilave. Hrozí mu až 15 rokov väzenia.


25. máj

Blogy SME

  1. Viktor Pamula: Rekonštrukcie v meste Spišská Nová Ves II.
  2. Patrik Zimáni: Ako (ne)minúť štátne peniaze...
  3. Martin Pilnik: Excelentnosť sa nebude doprosovať moci analfabetov, len ticho odchádza zo Slovenska
  4. Eva Gallova: Jar cvála, máj sa míňa a kvety na strome odkvitli
  5. INESS: Gig ekonomika v zdravotníctve
  6. Věra Tepličková: Ja na to mám alebo Daň z hriechu v dobe postmodernej
  7. Martin Ribár: Za 5 vrážd – trest 12 rokov. Za úkladnú vraždu - beztrestnosť. Spravodlivosť po slovensky
  8. Tupou Ceruzou: Björn Kollarson
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 249
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 776
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 746
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 055
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 977
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 955
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 877
  8. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 2 791
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu