Utorok, 20. apríl, 2021 | Meniny má MarcelKrížovkyKrížovky

Aj vodiči na Kysuciach nerešpektujú zabezpečovacie zariadenie na železničnom priecestí

Vodiči osobných a nákladných áut napriek neustálemu apelovaniu zo strany železníc naďalej nerešpektujú spustenú výstražnú svetelnú a zvukovú signalizáciu na železničných priecestiach.

Typickým príkladom nezodpovednosti je aj  prípad kamionistu, ktorý  7. júla večer  zostal stáť na železničnom priecestí so závorou na kapote auta. Typickým príkladom nezodpovednosti je aj prípad kamionistu, ktorý 7. júla večer zostal stáť na železničnom priecestí so závorou na kapote auta. (Zdroj: ANDREA PAPŠOVÁ)

ČADCA. Železnice SR (ŽSR) evidujú 2103 železničných priecestí vo svojej správe, z čoho vyše polovica je zabezpečených výstražnou svetelnou a zvukovou signalizáciou. Od začiatku roka zaznamenali množstvo nehôd, výnimkou neboli ani smrteľné.

Vyzývajú všetkých účastníkov cestnej premávky, vodičov, cyklistov, motocyklistov aj chodcov, aby rešpektovali a dodržiavali pravidlá správneho prejazdu či prechodu cez železničné priecestia. „Aby predovšetkým vodiči zbytočne neriskovali, nechceli stihnúť prejsť na poslednú chvíľu, boli všímaví, nerozptyľovali sa inými podnetmi a brali do úvahy, že v jednom momente môžu zničiť život svoj, ako aj životy iných, úplne nevinných ľudí. Zároveň spôsobiť veľké škody a komplikácie v doprave,“ informuje hovorkyňa ŽRS Martina Pavliková.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: MY Kysucké noviny s pestrým obsahom a relaxom Čítajte 

Na Kysuciach došlo dokonca k vykoľajeniu vlaku

Aj na Kysuciach sa stali v tomto roku viaceré nehody na priecestiach. Vodič Peugeotu si to 6.júla nasmeroval po ceste III/2031 do obce Dlhá nad Kysucou. Na železničnom priecestí prehliadol svetelnú signalizáciu a prichádzajúci motorový rušeň od obce Makov. Došlo k zrážke, nehoda skončila našťastie bez zranení.

Obyvatelia žijúci v tesnej blízkosti hlavného cestného ťahu a priecestia vo Svrčinovci hovoria, že najhoršia situácia je z piatka na sobotu a z nedele na pondelok, keď sa kamióny snažia dobehnúť stratený čas. Cez víkend majú totiž zákaz jazdy a musia stáť na odstavných plochách. Po uplynutí povinnej odstávky sa ich rúti za sebou aj niekoľko desiatok. Jedným z príkladov nezodpovednosti je aj prípad kamionistu, ktorý 7. júla večer zostal stáť na železničnom priecestí so závorou na kapote auta. Zablokoval dopravu a na cestnom ťahu I/11 sa vytvorili niekoľkohodinové kolóny.

Skryť Vypnúť reklamu

O zázraku môže hovoriť 65-ročný muž z Bratislavy. Šoféroval dodávku, ktorá sa v Rakovej 25. apríla zrazila s vlakom. Nehodu odstraňovali až osem hodín. Najväčším problémom bolo dostať vlak späť na koľaje. Vodič tvrdil, že vlak, v ktorom sa viezlo okolo 50 cestujúcich, si nevšimol. Napriek tomu, že trúbil. Akoby zázrakom vyviazol bez zranení. Vlak tlačil auto niekoľko metrov a následne sa vykoľajil. Pre vyhlásenie mimoriadnej udalosti prišiel do Rakovej na pomoc aj evakuačný autobus zo Záchrannej brigády HaZZ zo Žiliny. Cestujúci však sedeli len v posledných troch vagónoch, a tak napokon jeho pomoc nepotrebovali.

Každé priecestie má jedinečné identifikačné číslo

V prípade, že sa už stane na priecestí nehoda alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v blízkosti či priamo na ňom, stačí okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ). Tak môžu záchranné zložky a železničiari zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu.
Ako informovala Pavlikova, JIČ sú pridelené ku každému priecestiu (zabezpečenému aj nezabezpečenému), ktoré je v správe ŽSR. K dispozícii je databáza údajov: telefónne číslo kancelárie výpravcu a dispečera, názov traťového úseku, železničná poloha priecestia v km, údaje o elektrifikácii, triede a čísle pozemnej komunikácie, cestná kilometrická poloha a cestné číslo križovania s traťou, miestny názov prejazdu, zemepisná dĺžka a šírka, nadmorská výška a iné poznámky.

Skryť Vypnúť reklamu

Tieto údaje poskytujú Integrovanému záchrannému systému a polícii a týždenne ich aktualizujú.

Základné pravidlá

Pri križovaní železničnej dráhy s pozemnou komunikáciou má železnica vždy prednosť. Pred železničným priecestím je vodič povinný počínať si mimoriadne opatrne a najmä presvedčiť sa, či môže cezeň bezpečne prejsť.

Vodič nesmie vojsť na priecestie, ak...

• sa dáva výstraha dvoma striedavo blikajúcimi červenými svetlami

• prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka

• spúšťajú sa, sú spustené alebo sa dvíhajú závory

• je už vidieť, alebo počuť prichádzajúci vlak, prípadne iné dráhové vozidlo

• zamestnanec dráhy dáva znamenie na zastavenie krúžením červenou, alebo žltou zástavkou či červeným svetlom

• situácia na železničnom priecestie nedovoľuje, aby ho vodič bezpečne prešiel

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investovanie sa tento rok oplatí
  2. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  3. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  4. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  5. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  6. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  7. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  8. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  9. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  10. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  1. BILLA rodičom radí, ako deťom pripraviť výživnú desiatu
  2. Investovanie sa tento rok oplatí
  3. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  4. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  5. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  6. DPDgroup zanalyzovala správanie zákazníkov počas pandémie
  7. Čo bude v 2021 inak pri stavebnom povolení pre domy
  8. Konečne! PLANEO Elektro opäť otvára predajne
  9. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  10. Obnoviteľné zdroje energie na FVT
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 23 881
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 23 244
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 12 455
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 483
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 8 224
  6. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 8 032
  7. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 978
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 733
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 722
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 586
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Najťažšie výjazdy sú pre lekárov k úmrtiam detí a mladých ľudí.

Záchranári sú aj intuitívni psychológovia, musia si poradiť v každej situácii.

3 h
Cirkevná základná škola Jána Palárika

Vyučovanie prebieha aj na Cirkevnej základnej škole Jána Palárika v Rakovej. Do ich školských lavíc pribudnú od pondelka 19. apríla aj žiaci ôsmeho a deviateho ročníka.

19. apr

Dvadsaťpäťročný Čadčan zažije premiéru v reprezentačnom drese.

19. apr
Ivan Hálek

Zaujímal sa aj o problematiku alkoholizmu

18. apr

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Africký mor ošípaných hlásia v Banskobystrickom kraji z Rimavskej Soboty, Veľkého Krtíša, Revúcej, Detvy aj Zvolena.

18 h

Martin Spano, rodák z Čaky.

16. apr

Výber ešte musia potvrdiť poslanci.

23 h

Staré železničné teleso medzi Považskou Bystricou a Púchovom prerábajú na cestu. Nosice sa bránia, narastie im počet áut. Projekt je však už rozbehnutý.

19. apr

Už ste čítali?