S prácami na horelickom moste skončili

Cestári spustili v júli do predčasného užívania novovybudovaný horelický most, no posledné práce na ňom dokončili až v uplynulých dňoch.

Horelický most spustili do predčasného užívania 13. júla. Práce na ňom však ešte pokračovali. Horelický most spustili do predčasného užívania 13. júla. Práce na ňom však ešte pokračovali. (Zdroj: RADOSLAV BLAŽEK)

ČADCA. Most na Horelici Slovenská správa ciest (SSC) spustila do predčasného užívania v júli. „Práce na stavbe „I/11 Čadca – most 208“ sa ukončili. Ostáva len dobudovanie protihlukových opatrení. Celkové náklady predstavujú 8 273 700 eur s DPH,“ informovala hovorkyňa SSC Lucia Karelová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zhotoviteľom stavby bola firma Firesta so sídlom v Brne, ktorá vyhrala s cenou 6 583 337 € (bez DPH). Aj keď mala výstavba trvať sedemnásť mesiacov, zhotoviteľ už na začiatku avizoval, že práce stihne do jedného roka.
V súčasnosti je situácia s dopravou na Kysuciach viac než kritická. Dôvodom sú dennodenné kolóny, ktoré boli ešte zdĺhavejšie po tom, ako v Čadci uzatvorili pre rekonštrukciu tzv. bukovský most. Ako informovalo mesto, ten mali skolaudovať 16. novembra.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Bukovský most už je prejazdný Čítajte 

Nový most na Horelici síce otvorili, situáciu to však zlepšilo len čiastočne, potrebné je totiž dokončenie všetkých úsekov D3. Krízu v doprave nevyriešila ani sprístupnenie diaľničného úseku Svrčinovec - Skalité.
Päťdesiatročný horelický most dočasne uzatvorili 20. marca 2013, premávku na ňom obnovili 7. júna toho istého roka. Ako vtedy informovala SSC, starý betón už dobre nedržal na pilieroch a došlo k takému opadávaniu, že odkrylo výstuž. Hrozil dokonca pád celej mostnej konštrukcie. Najskôr uvažovali, že ju podoprú a budú pokračovať v plánovanej rekonštrukcii podľa pôvodného projektu. Situácia si však vyžiadala urýchlené riešenie, došlo teda k zmene operačného programu i financovania. Nanovo sa musela urobiť projektová dokumentácia, aby sa mohli čerpať peniaze z eurofondov.
Cestári museli zatiaľ dočasne podoprieť mostnú konštrukciu. Most fungoval pre dopravu obojsmerne v polovičnom profile s obmedzenou záťažou do 20 ton. Starému mostu skončila „životnosť", bolo jasné, že zo statického hľadiska treba jeho stav urgentne riešiť. Podľa vyjadrenia SSC držal už len na podpornej konštrukcii. Mesto Čadca na ňom 12. decembra 2015 vyhlásilo mimoriadnu situáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 6 217
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 633
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 251
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 943
  5. Keď sa z brigády stane kariéra 1 784
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 782
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 1 770
  8. Bez nich by elektrina netiekla. 1 727
  1. Jozef Mačo: A kde je tá alternatíva?
  2. Marek Mačuha: Zmena ústavy - nič prekvapivé
  3. Jozef Kurty: Keď väčšina rozhoduje, menšina trpí. To je demokracia
  4. Človek v ohrození: Libanon: každodennosť v krajine polykrízy
  5. Jozef Varga: Protestami máme šancu oslabiť FicoSMER natoľko...
  6. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám
  7. Adam Austera: Ako môže bežný investor profitovať z miliardových výnosov Ligy majstrov?
  8. Peter Vernarec: Kedy má zamestnanec nárok na odstupné a odchodné?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 858
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 14 445
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 668
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 250
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 127
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 975
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 300
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 8 346
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Ženu prepravili záchranári na nosidlách.

Zranenú ženu niesli na nosidlách.


S jeden a pol promile prekročil rýchlosť.

Muža obvinili za prečin ohrozenia pod vplyvom návykovej látky.


Zbúrajú aj kľúčový most na ceste I/11 v Krásne nad Kysucou.

D3 má byť hotová do roku 2029.


1
Čaká na vás lahodný tekvicový krém s karamelizovanými semiačkami.

Vysoký štandard, ktorý poznáte z dobrých reštaurácií, je bežný aj v reštauračných vozňoch Železničnej spoločnosti Slovensko.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu