Kedy zmiznú z Kysúc kolóny?

K tradičnej upchatej ceste v smere do Čadce zo Svrčinovca sa v posledných dňoch pridali ďalšie pri Povine. Dôvodom je výmena asfaltu.

Kolóny v smere do Kysuckého Nového Mesta za Krásnom nad Kysucou. Kolóny v smere do Kysuckého Nového Mesta za Krásnom nad Kysucou. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

ČADCA. Komplexné riešenie dopravy na Kysuciach vyrieši iba ucelený úsek diaľnice D3. Ak by štát dodržal termíny výstavby zvyšných úsekov, tak z Brodna do Kysuckého Nového Mesta sa po diaľnici odvezú prvé automobily v apríli 2024, druhý profil úseku Oščadnica – Čadca, Bukov by mal byť dokončený v júli 2024 a úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica má byť dokončený v januári 2026.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Termíny (posledného úseku pozn. red.) sú reálne, dokonca neskoršie, ako sa dajú dosiahnuť pri dobre riadenej príprave. S ohľadom na vysokú intenzitu ťažkej dopravy na existujúcej ceste by mala NDS aj tomuto úseku priradiť vyššiu prioritu, aby sa kompletizácia diaľnice D3 už ďalej zbytočne neodsúvala,“ píše mimovládna organizácia Ineko, ktorá predstavila mapu diaľnic.

SkryťVypnúť reklamu

V nej ukázala, v akom stave je súčasná výstavba diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku.

Čadcu diaľnica odbremení ako prvú

V súčasnosti sa pracuje na úseku diaľnice Čadca, Bukov – Svrčinovec. Po takmer roku už sú vidieť prvé piliere a práce prebiehajú bez zdržania. Podľa priebehu výstavby sa predpokladá, že úsek bude dokončený v decembri 2020.

Čiastočne sa tak od preťaženej dopravy odbremení najmä Čadca. Práve tu sa v smere od Svrčinovca denne tvoria niekoľkokilometrové kolóny, ktoré znepríjemňujú život motoristom. Cez úsek prejde denne približne 15-tisíc vozidiel, z ktorých veľké množstvo tvorí nákladná doprava.

Prečítajte si tiež: Otvorili úsek D3, ktorý patrí medzi technicky najnáročnejší na Slovensku Čítajte 

Na niekoľko rokov to bude ale jediná pozitívna správa o uľahčení dopravy. Dá sa predpokladať ešte viac upchatá cesta v smere z Oščadnice do Kysuckého Nového Mesta do Žiliny a, samozrejme, aj späť. V úseku Brodno – Kysucké Nové Mesto prejde denne takmer 19-tisíc automobilov denne. Opäť je tu množstvo kamiónov a ďalších nákladných vozidiel, ktoré úsek ešte viac zahltia. Práve vyššie spomínaný úsek „kraľuje“ v intenzite dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Pravidelný kolaps dopravy

Medzinárodná cesta I/11 je pritom skúšaná pravidelne. Stačí dopravná nehoda, ako 21. novembra v obci Svrčinovec, keď sa mimo cestu prevrátil kamión, a hrozí jej uzatvorenie, následné kolóny a kolaps je na svete. Alebo sa cestári rozhodnú opravovať železničné priecestie v čase najväčšej dopravnej špičky, ako tomu bolo nedávno. Cesta zo Žiliny do Čadce (35 km) alebo opačne trvala niektorým aj štyri hodiny.

Najnovšie sa opravuje približne 800-metrový úsek cesty v Povine. Motoristi si tak až do polovice decembra „užívajú“ zbytočne strávené hodiny v kolónach. Úplne všetko však netreba hádzať iba na štát, cestárov a podobne.

Najmä vodiči kamiónov si zvykli nechávať v kolónach veľké rozostupy medzi vozidlami. A ak sa nájde práve v takom úseku takýchto „zodpovedných“ vodičov viac, je to ešte „veselšie“.

SkryťVypnúť reklamu

Chceli by sme aj týmto apelovať na vodičov, aby sa správali zodpovedne a vyvarovali sa podobného správania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Prvý mobil: míľnik dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  2. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  3. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  6. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  7. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  8. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 6 629
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 168
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 6 002
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 5 384
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 860
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 479
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 591
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 997
  1. Martin Balajty: Cherry picking v článku na portály Closer.
  2. Simona Šramová: Hodnoty v AI: Technológia s dušou svojich tvorcov
  3. Štefan Šturdzík: Vtip roka - štát na sebe ušetrí 1,3 miliardy eur. Pre socialistov fikcia.
  4. Ján Valchár: Cui bono Kirk? Cui bono poľské drony?
  5. Marek Tocimák: Zrkadlo Stáda
  6. Jozef Černek: Muž s fotoaparátom v detskom parku
  7. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné právo. Časť 2.
  8. Ivan R. V. Rumánek: Kréťania
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 64 982
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 253
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 447
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 245
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 238
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 211
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 5 009
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 363
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Poklepali základný kameň plavárne v Kysuckom Novom Meste (vľavo hore), ale aj Palárikovho domu v Čadci (vpravo), pred podpisom zmlúv sú chýbajúce úseky diaľnice D3 (vľavo dole).

Z regiónu miznú ruiny.


LinkedIn konferencia sa bude konať 18. septembra 2025.

Od LinkedIn špičiek sa dozviete ako predávať a budovať svoju značku.


Do 40-ročného skeletu sa zahryzli stavebné stroje.

Starý skelet hyzdiaci mesto mizne.


Festival zvedavosti je generálkou pred rokom 2026, kedy sa Trenčín naplno predstaví ako Európske hlavné mesto kultúry. Ste tiež zvedaví?


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu