Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Kedy zmiznú z Kysúc kolóny?

K tradičnej upchatej ceste v smere do Čadce zo Svrčinovca sa v posledných dňoch pridali ďalšie pri Povine. Dôvodom je výmena asfaltu.

Kolóny v smere do Kysuckého Nového Mesta za Krásnom nad Kysucou. Kolóny v smere do Kysuckého Nového Mesta za Krásnom nad Kysucou. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

ČADCA. Komplexné riešenie dopravy na Kysuciach vyrieši iba ucelený úsek diaľnice D3. Ak by štát dodržal termíny výstavby zvyšných úsekov, tak z Brodna do Kysuckého Nového Mesta sa po diaľnici odvezú prvé automobily v apríli 2024, druhý profil úseku Oščadnica – Čadca, Bukov by mal byť dokončený v júli 2024 a úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica má byť dokončený v januári 2026.

„Termíny (posledného úseku pozn. red.) sú reálne, dokonca neskoršie, ako sa dajú dosiahnuť pri dobre riadenej príprave. S ohľadom na vysokú intenzitu ťažkej dopravy na existujúcej ceste by mala NDS aj tomuto úseku priradiť vyššiu prioritu, aby sa kompletizácia diaľnice D3 už ďalej zbytočne neodsúvala,“ píše mimovládna organizácia Ineko, ktorá predstavila mapu diaľnic.

SkryťVypnúť reklamu

V nej ukázala, v akom stave je súčasná výstavba diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku.

Čadcu diaľnica odbremení ako prvú

V súčasnosti sa pracuje na úseku diaľnice Čadca, Bukov – Svrčinovec. Po takmer roku už sú vidieť prvé piliere a práce prebiehajú bez zdržania. Podľa priebehu výstavby sa predpokladá, že úsek bude dokončený v decembri 2020.

Čiastočne sa tak od preťaženej dopravy odbremení najmä Čadca. Práve tu sa v smere od Svrčinovca denne tvoria niekoľkokilometrové kolóny, ktoré znepríjemňujú život motoristom. Cez úsek prejde denne približne 15-tisíc vozidiel, z ktorých veľké množstvo tvorí nákladná doprava.

Prečítajte si tiež: Otvorili úsek D3, ktorý patrí medzi technicky najnáročnejší na Slovensku Čítajte 

Na niekoľko rokov to bude ale jediná pozitívna správa o uľahčení dopravy. Dá sa predpokladať ešte viac upchatá cesta v smere z Oščadnice do Kysuckého Nového Mesta do Žiliny a, samozrejme, aj späť. V úseku Brodno – Kysucké Nové Mesto prejde denne takmer 19-tisíc automobilov denne. Opäť je tu množstvo kamiónov a ďalších nákladných vozidiel, ktoré úsek ešte viac zahltia. Práve vyššie spomínaný úsek „kraľuje“ v intenzite dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Pravidelný kolaps dopravy

Medzinárodná cesta I/11 je pritom skúšaná pravidelne. Stačí dopravná nehoda, ako 21. novembra v obci Svrčinovec, keď sa mimo cestu prevrátil kamión, a hrozí jej uzatvorenie, následné kolóny a kolaps je na svete. Alebo sa cestári rozhodnú opravovať železničné priecestie v čase najväčšej dopravnej špičky, ako tomu bolo nedávno. Cesta zo Žiliny do Čadce (35 km) alebo opačne trvala niektorým aj štyri hodiny.

Najnovšie sa opravuje približne 800-metrový úsek cesty v Povine. Motoristi si tak až do polovice decembra „užívajú“ zbytočne strávené hodiny v kolónach. Úplne všetko však netreba hádzať iba na štát, cestárov a podobne.

Najmä vodiči kamiónov si zvykli nechávať v kolónach veľké rozostupy medzi vozidlami. A ak sa nájde práve v takom úseku takýchto „zodpovedných“ vodičov viac, je to ešte „veselšie“.

SkryťVypnúť reklamu

Chceli by sme aj týmto apelovať na vodičov, aby sa správali zodpovedne a vyvarovali sa podobného správania.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 988
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 784
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 164
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 257
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 884
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 633
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 913

Blogy SME

  1. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  2. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  3. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  4. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  5. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  6. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  7. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 367
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 397
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 294
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 553
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 910
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 484
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 286
  8. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma 1 966
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

V devätnástich majstrákoch sa desaťkrát radoval z víťazstva Tatran, FK len päť.

Vyzliekol by Jarabica pri oslave gólu dres?


47m
O víťazstve Čierneho na pôde Radôstky rozhodol Peter Puček (vpravo v čiernom).

Zmaže ešte Vysoká päťbodovú stratu?


2 h
Jitka Konáriková, riaditeľka Obchodnej akadémie Dušana Metoda Janotu.

Dištančné vyučovanie bolo náročné pre žiakov aj učiteľov.


7 h
Slovan vyhral rozdielom troch tried.

Olešná a Radoľa pokračujú vo výbornej jari.


Ema Materanková 9 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

KHL nie, vyjde NHL? Ani s AHL by vraj nestratil.


23 h

Namiesto futbalu išli kamarátovi na pohreb.


7 h

Pásový opar pripúta na nemocničné lôžko až 700 pacientov ročne.


14. máj

Stĺpy začali montovať v piatok. Dôvodom je arogancia vodičov.


7 h

Blogy SME

  1. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  2. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  3. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  4. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  5. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  6. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  7. Vladimír Krátky: Neužitoční idioti ?
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 367
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 397
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 294
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 553
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 910
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 484
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 286
  8. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma 1 966
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu