Pondelok, 20. august, 2018 | Meniny má Anabela
KOMERČNÝ ČLÁNOK

Radoslav Valko: Podpora verejného korčuľovania má zmysel

Úspešná spoločnosť SOPHISTIC Pro finance a. s. má dnes skvelé renomé. Jej spolumajiteľ Radoslav Valko urobil nielen pre svojich klientov aj niečo navyše. Čo, sa dozviete v rozhovore.

Kysučania majú o korčuľovanie záujem.

Vo finančnom biznise sa pohybuje už do roku 2003. V roku 2013 sa stal spoluzakladateľom finančno-sprostredkovateľskej spoločnosti SOPHISTIC Pro finance a. s. ktorá ma hodnoty postavene na férovosti, transparentnosti a etike. Úspešná spoločnosť má dnes skvelé renomé. Spolumajiteľ spoločnosti Radoslav Valko nielen pre svojich klientov urobil aj niečo navyše. Viac nám prezradil v rozhovore.

Zo súkromných zdrojov ste sa rozhodli zasponzorovať verejne korčuľovanie v novopostavenej MM Aréne. Máte vzťah k športu, alebo čo bolo vašou pohnútkou, keďže o vás nebolo dlhšie počuť?

- Máte pravdu, v období, keď som sa stiahol z verejného života, som všetku svoju energiu a čas presmeroval do budovania kariéry, čo v 2013 prinieslo aj vznik spoločnosti SOPHISTIC Pro finance a. s. V tom čase si novozaložená spoločnosť vyžadovala veľa môjho času. Chválabohu, dnes už ten čas môžem venovať aj iným činnostiam, ako je len práca. Mám rád šport, a najmä, môj čas si pýtajú aj moje ratolesti, ktoré si ho určite zaslúžia.

Vráťme sa ale k podpore verejného korčuľovania. Zaplatili ste prenájom novopostavenej hokejovej haly. Čo vás k tomu viedlo?

- Motívov bolo samozrejme viacero a rád ich aj pomenujem. V prvom rade, tým, že mám viac času, snažím sa ho tráviť efektívne s deťmi. Ako každý rodič, aj ja chcem urobiť maximum pre to, aby moje deti mohli športovať. Na druhej strane však v mestách a obciach nie sú práve ideálne podmienky na šport. Spomínam si na svoje detstvo, fungovali rôzne športové kluby, na školách zasa záujmové krúžky. Dnes je všetko pozatvárané, haly a telocvične pre verejnosť nedostupné a potom sa čudujeme, že mladá generácia sedí doma pri počítačoch, tabletoch a športu sa nevenuje. Myslím si, že mnoho detí by sa mu aj venovalo, ale nemajú kde. Vďaka súkromným investorom, akým je práve ten z Krásna nad Kysucou, tu máme po rokoch jedinečnú príležitosť, aby decká viac športovali. Môjmu synovi Kubovi sa korčuľovanie veľmi páči, preto som sa rozhodol, že dám rovnakú možnosť aj iným deťom. Druhým dôvodom je, že naša spoločnosť sa zaoberá finančnými službami a keďže sa poistenie objektu sprostredkovalo cez našu firmu, videl som v tom marketingovú a reklamnú príležitosť pre nás, najmä v začiatkoch, keď sa o tomto projekte veľa hovorí. Po službách našej spoločnosti je čím ďalej väčší záujem, o čom svedčia aj naše výsledky, ale mat trošku pozornosti navyše je vždy prospešné. Posledným dôvodom sú samozrejme aj občania. Chcel som, aby mali priestor vyskúšať si niečo, čo je na Kysuciach nové.

Takže, okrem podpory vlastných detí ste teda chceli pomôcť aj širokej verejnosti?

- Dnes je doba facebooku a rôznych iných elektronických možností, ako posúvať informácie k ľuďom. Už dlhšie obdobie sledujem, ako facebook zneužívajú rôzni novodobí záchrancovia mesta a regiónu. Sľubujú ľuďom rôzne benefity a nemožné veci, len aby ich zvolili vo voľbách. Potom sa ukazujú na rôznych fotkách, pri udalostiach, ako otvorenie cesty alebo opravené schody či nové parkovisko a pritom s reálnou prácou pre tieto projekty nemajú nič spoločné. Častokrát sa chvália cudzím perím a snažia sa získať popularitu. Tak som si povedal, že by bolo možno dobré, ľuďom ukázať, že sa pre nich reálne dá urobiť aj niečo užitočné. Samozrejme, toto nie je jediný marketingový projekt nasej firmy, ktorým sme sa snažili ľuďom pomôcť.

Spomeniete aj ďalšie projekty, v ktorých vám skôr ako o marketing, išlo o pomoc tým, ktorí to naozaj potrebujú?

- Čím je firma väčšia, tým viac zdrojov môžeme vyčleniť aj na marketing, ktorý je v našom ponímaní úzko spojený s pomocou iným ľuďom. Spomeniem napríklad podporu dobrovoľného hasičského zboru z Radôstky v lete minulého roka, za čo nám zorganizovali skvelú teambildingovú akciu s dobrým jedlom a zábavou. Pri tejto príležitosti sme si navyše mohli vyskúšať toto náročné povolanie.

Je dosť pravdepodobné, že sa z tejto akcie stane tradícia. Keď nám vtedy porozprávali, aké ťažké to hasičské zbory majú s financovaním, bolo mi až do plaču, ako sa štát stará o našich občanov. Ďalším projektom je charitatívny ples, ktorý nás čaká 3. februára v Chetau Gbeľany. Výťažok venujeme veľmi ťažko chorým detičkám, ktoré žiaľ nemali také šťastie, ako my, zdraví ľudia. Rozpracovaný mám ešte jeden projekt, v ktorom by sme chceli zorganizovať hromadné darovanie krvi a využiť na to našich spolupracovníkov. Vítaní budú samozrejme aj ďalší, ktorí sa budú chcieť zapojiť a urobiť niečo prospešné.

Vyzerá to, že sa snažíte pomáhať tam, kde štát zlyháva?

- Je to presne, ako hovoríte. Dostali sme pri narodení dar zdravia a možnosť nadobúdať vedomosti a skúsenosti. Najskôr sme ich využili pre seba a zabezpečenie našich blízkych, teraz sa snažíme pomáhať našimi vedomosťami, láskou a aj finančne okoliu. Bohužiaľ, sú ľudia, ktorí tak isto dostali do vienka rovnaké dary ako my, ale zneužívajú ich vo svoj prospech a na úkor celého obyvateľstva. Najviac ich vidíme práve v rôznych verejných funkciách. Áno, hovorím o politikoch, poslancoch, primátoroch a starostoch. Miesto toho, aby pomáhali ľuďom, im skôr ubližujú. Aj preto sa snažíme ukazovať opačnú stranu mince, že sú medzi nami aj dobrí ľudia a podotýkam, je ich väčšina, len sa o nich nevie.

Myslíte si, že takýto krok, ako je verejné korčuľovanie, ľudia ocenia?

- Verím, že áno. Kysučania počas sviatkov ukázali, že náš zámer bol dobrou investíciou. Počas dní, kedy bolo verejné korčuľovanie zdarma, zažívala hala hotové šialenstvo. Veľa ľudí sa o tom rozpráva a našu myšlienku šíria ďalej. Čím viac sa bude poukazovať na to dobré, tým viac ľudí bude ochotných aj dobro konať a naopak, nebudú sa báť napádať to, čo je zlé. Apropo, práve tento rok sú komunálne voľby a mali by sme sa zamýšľať nad tým, kto niečo pre občanov reálne robí, a kto len stále niečo sľubuje, alebo sa chváli len cudzou prácou.

Je za vami kus práce, úspešná profesionálna kariéra a tiež rodina. Čo by ste chceli odkázať ľuďom na Kysuciach?

- Podnikateľom, aby boli trpezliví a snažili sa tvoriť pre ľudí služby, ktoré budú kvalitné a bude o ne záujem. Občanom silu a odhodlanie, aby si žiadali to, čo si zaslúžia. Deťom, aby mali toľko radosti zo športu, že nebudú potrebovať sociálne siete, aby spolu komunikovali a politikom to, aby si vážili hlas ľudu a znova v ďalších voľbách si ho zaslúžili.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 14 708
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 169
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 947
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 450
  5. Vizuálny smog je problém 3 006
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 935
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 761
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 650
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 377
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 205

Hlavné správy z My Kysuce

MY Kysucké noviny majú opäť čím zaujať

Aj v tomto čísle na vás čaká bohatý obsah a súťaže, ktoré sme pre vás pripravili. Stále môžete získať 20 eurovú bankovku. Beží aj obľúbená tipovačka.

Učiteľa Slovenska vyberá aj hlavná školská inšpektorka

Nabrali odvahu a dali o sebe a o svojej práci vedieť! 100 pedagógov sa zapojilo do 1. ročníka súťaže Učiteľ Slovenska, ktorú organizuje Komenského inštitút a Živica.

Na kurty sa viezli člnom. Kysučanky bojovali na prestížnom podujatí

Janka Šimanicová a Magdaléna Kováčiková sa chystajú aj na svoj prvý svetový turnaj.

Kamionistovi namerali vyše dve promile

Policajti zadržali na cestách Žilinského kraja 30 vodičov „pod parou“.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vybrali SME

Už ste čítali?