Petičný výbor sa dnes stretne, bude žiadať splnenie sľubov

Dnes bude opäť rokovať petičný výbor za urýchlenú dostavbu diaľnice D3. Členovia už nespočetnekrát informovali kompetentné orgány o žalostnej dopravnej situácii na Kysuciach. Zatiaľ sa „ľady“ príliš nepohli.

Vodiči si už zvykli na každodenné kolóny na cestách. Samozrejme, že takáto situácia je  neúnosná.  Vodiči si už zvykli na každodenné kolóny na cestách. Samozrejme, že takáto situácia je neúnosná. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. V listoch vyjadrili nespokojnosť s vývojom situácie okolo výstavby dopravnej infraštruktúry na Slovensku. Viackrát konštatovali, že sa rozhodujúca pozornosť a investičné prostriedky, projektové kapacity sústredili v posledných dvoch rokoch na prípravu a budovanie ciest na južnom Slovensku. Naproti tomu na severnom sa aj rozbehnuté prípravné práce pri nezačatých úsekoch zastavili. Následkom toho vypracovaná dokumentácia, vyvlastňovacie povolenia strácajú aktuálnosť a platnosť a bude nutné vynaložiť ďalšie nemalé investičné prostriedky na ich aktualizáciu. Nehovoriac o časovom oneskorení ich realizácie zapríčinenej takýmto postupom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Majú k dispozícii harmonogram prác

„K posunu v prístupe k problému D3 došlo po stretnutí petičného výboru s predsedom vlády Róbertom Ficom za účasti štátneho tajomníka ministerstva dopravy Viktora Stromčeka vlani 6. novembra. Odznel verejný prísľub, že vláda poskytne cca 18 mil. € na zabezpečenie projektovej prípravy a výkupu pozemkov na nezačatých úsekoch diaľnice D3,“ hovorí člen petičného výboru Ján Hartel, primátor Kysuckého Nového Mesta.

Následne sa uskutočnilo ďalšie stretnutie so štátnym tajomníkom Viktorom Stromčekom a zástupcami NDS, kde sa odprezentovali harmonogramy prác. Aktuálne prebieha odborné hodnotenie na VÚD Žilina ohľadom riešenia cesty I/11 v k. ú. Krásno nad Kysucou. Jedna z variant uvažuje s výstavbou D3 mimo súčasnej cesty I/11 vedúcej ponad Krásno nad Kysucou. Druhá s využitím tejto cesty ako súčasti budúcej diaľnice D3 s tým, že pre regionálnu dopravu by sa využívali miestne komunikácie. Od konkrétneho riešenia bude závisieť nielen komfort regionálnej dopravy, ale aj čas potrebný pre prípravu D3 v tomto úseku.

SkryťVypnúť reklamu

„Bude to preto jeden z dôležitých bodov, ktorým sa bude zaoberať dnešné stretnutie petičného výboru. Dostali sme aktualizovaný harmonogram výstavby D3 a niektorých ďalších ciest, ktorý pripravila NDS pre prerokovanie v NR SR, na ministerstve financií a ministerstve dopravy. Termíny uvedené v tomto dokumente sú pre nás priaznivé. Jeho záväznosť však nastane až po prerokovaní, schválení a prijatí príslušných opatrení v spomínaných orgánoch,“ dodal Hartel.

Prečítajte si tiež: Diaľničný úsek plánujú dokončiť za tri roky Čítajte 

Patrí k najvyťaženejším úsekom

Cesta I/11 medzi Čadcou a Žilinou je momentálne druhým najvyťaženejším úsekom na Slovensku, hneď po Strečne. Je tam najvyšší podiel nákladnej dopravy. Frekvencia osobných a najmä nákladných áut je už dávno za hranicou únosnosti, hlavným cestným ťahom prejde denne okolo 25-tisíc vozidiel a keď sa otvoril úsek D3 Svrčinovec – Skalité, ide o nárast zhruba 5-tisíc áut. Doposiaľ sa na podporu dostavby D3 uskutočnili tri protestné akcie, súčasťou je tiež vlaňajšia petícia s 20-tisíc podpismi. Kysučania žiadajú dobudovanie celej časti diaľnice D3 od Žiliny až po Poľsko. Vo výstavbe, ako argumentujú, treba pokračovať tam, kde je to rozostavané. K celkovému prepojeniu európskeho koridoru sever – juh chýba už len tento kysucký úsek. Ak sa kompletne dokončí diaľnica cez Kysuce, uľahčí to situáciu aj v Žiline.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 351
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 14 555
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 750
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 750
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 397
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 150
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 463
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 430
  1. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  2. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  3. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  8. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 858
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 370
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 139
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 732
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 172
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 526
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 755
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 732
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  2. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  3. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  8. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 858
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 370
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 139
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 732
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 172
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 526
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 755
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 732
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu