KRÁSNO NAD KYSUCOU. V listoch vyjadrili nespokojnosť s vývojom situácie okolo výstavby dopravnej infraštruktúry na Slovensku. Viackrát konštatovali, že sa rozhodujúca pozornosť a investičné prostriedky, projektové kapacity sústredili v posledných dvoch rokoch na prípravu a budovanie ciest na južnom Slovensku. Naproti tomu na severnom sa aj rozbehnuté prípravné práce pri nezačatých úsekoch zastavili. Následkom toho vypracovaná dokumentácia, vyvlastňovacie povolenia strácajú aktuálnosť a platnosť a bude nutné vynaložiť ďalšie nemalé investičné prostriedky na ich aktualizáciu. Nehovoriac o časovom oneskorení ich realizácie zapríčinenej takýmto postupom.
Majú k dispozícii harmonogram prác
„K posunu v prístupe k problému D3 došlo po stretnutí petičného výboru s predsedom vlády Róbertom Ficom za účasti štátneho tajomníka ministerstva dopravy Viktora Stromčeka vlani 6. novembra. Odznel verejný prísľub, že vláda poskytne cca 18 mil. € na zabezpečenie projektovej prípravy a výkupu pozemkov na nezačatých úsekoch diaľnice D3,“ hovorí člen petičného výboru Ján Hartel, primátor Kysuckého Nového Mesta.
Následne sa uskutočnilo ďalšie stretnutie so štátnym tajomníkom Viktorom Stromčekom a zástupcami NDS, kde sa odprezentovali harmonogramy prác. Aktuálne prebieha odborné hodnotenie na VÚD Žilina ohľadom riešenia cesty I/11 v k. ú. Krásno nad Kysucou. Jedna z variant uvažuje s výstavbou D3 mimo súčasnej cesty I/11 vedúcej ponad Krásno nad Kysucou. Druhá s využitím tejto cesty ako súčasti budúcej diaľnice D3 s tým, že pre regionálnu dopravu by sa využívali miestne komunikácie. Od konkrétneho riešenia bude závisieť nielen komfort regionálnej dopravy, ale aj čas potrebný pre prípravu D3 v tomto úseku.
„Bude to preto jeden z dôležitých bodov, ktorým sa bude zaoberať dnešné stretnutie petičného výboru. Dostali sme aktualizovaný harmonogram výstavby D3 a niektorých ďalších ciest, ktorý pripravila NDS pre prerokovanie v NR SR, na ministerstve financií a ministerstve dopravy. Termíny uvedené v tomto dokumente sú pre nás priaznivé. Jeho záväznosť však nastane až po prerokovaní, schválení a prijatí príslušných opatrení v spomínaných orgánoch,“ dodal Hartel.

Patrí k najvyťaženejším úsekom
Cesta I/11 medzi Čadcou a Žilinou je momentálne druhým najvyťaženejším úsekom na Slovensku, hneď po Strečne. Je tam najvyšší podiel nákladnej dopravy. Frekvencia osobných a najmä nákladných áut je už dávno za hranicou únosnosti, hlavným cestným ťahom prejde denne okolo 25-tisíc vozidiel a keď sa otvoril úsek D3 Svrčinovec – Skalité, ide o nárast zhruba 5-tisíc áut. Doposiaľ sa na podporu dostavby D3 uskutočnili tri protestné akcie, súčasťou je tiež vlaňajšia petícia s 20-tisíc podpismi. Kysučania žiadajú dobudovanie celej časti diaľnice D3 od Žiliny až po Poľsko. Vo výstavbe, ako argumentujú, treba pokračovať tam, kde je to rozostavané. K celkovému prepojeniu európskeho koridoru sever – juh chýba už len tento kysucký úsek. Ak sa kompletne dokončí diaľnica cez Kysuce, uľahčí to situáciu aj v Žiline.