Diaľničiari budú robiť v tuneloch jarnú údržbu, uzatvoria ich

Jarná údržba čaká aj kysucké tunely Čadca – Horelica, Svrčinovec a Poľana.

Diaľničiari uzatvoria počas jarnej údržby viacero tunelov na Slovensku. Diaľničiari uzatvoria počas jarnej údržby viacero tunelov na Slovensku. (Zdroj: NDS)

ČADCA. Počas mesiacov apríl a máj budú robiť diaľničiari v tuneloch pravidelný servis a kontroly. Dopravu presmerujú na súbežné cestné komunikácie. Horelický tunel odstavia v apríli od 13. (22. h) do 15. (22.h). Vodiči sa musia pripraviť aj na zatvorenie ďalších dvoch – Svrčinovec a Poľana v máji od 5. (8. h) do 8. (22. h).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vodiči sú s takýmto riešením nespokojní

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) má na Slovensku v správe viacero jedno a dvojrúrových diaľničných tunelov, ktoré sa nachádzajú v intraviláne aj extraviláne obce. Vodiči si často kladú otázku, prečo nedokáže riešiť odstávky postupne. Čiže najprv uzavrieť jednu rúru, kde sa vykoná údržba pričom v druhej pôjde premávka a po dokončení prác sa jednoducho tento postup vymení.

SkryťVypnúť reklamu

Mohli by vraj ohroziť bezpečnosť ľudí

„Údržba si vyžaduje aj zásahy do technológie, ktoré ovplyvňujú premávku v dočasne obojsmernej tunelovej rúre, napr. výmenu technologických celkov po životnosti,“ hovorí o dôvodoch hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Vysvetľuje, že v prípade mimoriadnej udalosti v tunelovej rúre by verejnosť unikala cez tú, ktorá by bola v údržbe.

„Počas prác sa okrem umývania stavebných častí servisujú aj nestavebné technológie, ktoré sa nachádzajú v šachtách pod chodníkmi, hrozí teda pád unikajúcich osôb do šácht,“ argumentuje. Jedným z dôvodov, prečo neotvoriť jednu rúru je podľa nej presmerovanie dopravy a následne opätovné uzatvorenie pri odstraňovaní dopravného značenia, čo by vyvolalo neprimerané časové zdržanie a aj náklady. „Všetky plánované uzávery robíme v čase najnižšej intenzity, t.j. v noci alebo počas víkendov a sviatkov.“

SkryťVypnúť reklamu

Prečo inde áno a u nás nie?

Na otázku prečo to ide v západnej Európe a u nás nie odpovedá, že to záleží od rozhodnutia krajiny, či bude financovať údržbu tunela so zvýšenými nákladmi na jeho technologické vybavenie.

Prečítajte si tiež: NDS potvrdila, že problém s domom môže ohroziť práce na diaľnici Čítajte 

„To znamená, že niektoré technológie v našom jednosmernom dvojrúrovom tuneli by sme museli inštalovať dvakrát. Platí to nielen pri vybavení v etape výstavby, ale aj pri pravidelnej kompletnej obnove technológii s ohľadom na životnosť jednotlivých technologických celkov,“ vraví. Podľa jej slov to podmieňuje aj dĺžka obchádzkových trás pri uzatvorenom tuneli.

„V prípade Slovenska sú obchádzkové trasy len zopár kilometrov, preto je z ekonomického hľadiska nerentabilné, riešiť to spôsobom obojsmernej premávky. A to z dôvodu nielen vstupných, ale aj omnoho vyšších mesačných nákladov na prevádzku,“ dodáva.

SkryťVypnúť reklamu

SÚ JEDNORÚROVÉ

Tunel Horelica jednorúrový. Takisto aj Svrčinovec aj Poľana, čo znamená, že doprava v nich je obojsmerná. Dlhším z dvojice je Poľana s 893 m, Svrčinovec má dĺžku 409 m.

UZATVORIA TIETO TUNELY:

D2 - Tunel SITINA

6. 4. (od 22. h) – 7.4. (do 10. h)

7.4. (od 21. h) – 8.4. (do 9. h)

8.4. (od 22. h) – 9.4. (do 4.h) – REZERVA

13.4. (od 22. h) – 14.4. (do 10. h)

14.4. (od 22. h) – 15.4. (do 10. h) – REZERVA

D3 - Tunel HORELICA

13.4. (od 22. h) – 15.4. (do 22. h)

D1 - Tunel ŠIBENIK

21.4. (od 8. h) – 23.4. (do 17.h) - ľavá tunelová rúra, smer Žilina

21.4. (od 9. h) – 23.4. (do 18.h) - pravá tunelová rúra, smer Prešov

D1 - Tunel BÔRIK

27.4. (od 22. h) – 1.5. (do 12. h) - ľavá tunelová rúra, smer Žilina

27.4. (od 22. h) – 1.5. (do 15. h) - pravá tunelová rúra, smer Prešov

D3 - Tunely SVRČINOVEC, POĽANA

5.5. (od 8. h) – 8.5. (do 22. h)

D1 - Tunel BRANISKO

12.5. (od 8. h) – 15.5. (do 18. h)

D3 - Tunel POVAŽSKÝ CHLMEC

18.5. (od 22. h) - 23.5. (do 6.h)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú, čo ľudia budú chcieť
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 12 256
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 10 930
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 807
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 706
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 2 543
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 209
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 1 661
  8. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 608
  1. Jozef Drahovský: Zneužívanie špeciálne upraveného dopravného značenia na páchanie trestnej činnosti
  2. Irena Šimuneková: Múzeum slovenskej dediny v Martine
  3. Ján Karas: Demokracia, ktorú si musíme chrániť
  4. Elena Antalová: Za všetkým nemusíš hľadať ženu, ale...
  5. Daniel Bíro: Lukáš Ilavský ako riaditeľ SOŠE Trnava má plány do budúcnosti. V škole sú tiež žiadané viaceré technické odbory
  6. Štefan Šturdzík: Futbal je krásny , no dokáže byť neskutočne krutý.
  7. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 11
  8. Medard Slovík: 23 rokov a 300 dní plných priateľstiev: Môj život v srdci knižnice
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 18 852
  2. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 14 950
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 353
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 798
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 701
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 798
  7. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 9 746
  8. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 4 898
  1. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  2. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  3. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  4. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  5. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  6. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  7. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  8. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Viete, v ktorých krajinách afrického kontinentu realizujú slovenské organizácie svoje projekty v rámci Oficiálnej rozvojovej spolupráce pod značkou SlovakAid?


V dobe, keď sa za filtrom ukrývajú dokonalé úsmevy a upravené tváre, prinášame prílohu, ktorá hovorí opačne.


Peter Čarnecký dal prvé novokňazské požehnanie v rodnej obci Čierne.

Vysvätili ho na Živčákovej.


4
Ilustračné foto - na elektrokolobežke.

Pri pátraní pomohol kamerový systém.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu