Vodiči sú pobúrení, za 15 km úsek musia zaplatiť diaľničnú známku

Nešlo o žart, vodiči musia naozaj od 1. apríla za 15 km diaľničného úseku D3 Skalité – Svrčinovec platiť. V opačnom prípade im hrozí pokuta. A to ešte nedávno NDS tvrdila, že mýtne sa bude týkať len nákladných áut.

Pätnásťkilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou. Pätnásťkilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

SKALITÉ. Na základe vyhlášky ministerstva dopravy od 1. júla 2017 začala platiť povinnosť platiť mýtne aj pre vodičov nákladných vozidiel jazdiacich na úseku D3 Svrčinovec - Skalité. Už v januári kolovali na sociálnej sieti informácie, že platiť budú tiež osobné vozidlá.

„Čo sa týka D3, v súčasnosti je spoplatnený úsek od Hričovského Podhradia po Brodno (13 km). O tom, ktorý ďalší sa spoplatní, rozhoduje ministerstvo dopravy,“ povedala v januári hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokuta za jazdu bez známky je 150 eur

Teraz diaľničiari informovali na svojom webe, že 15-kilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou a už ho nie je možné prejsť zadarmo. V opačnom prípade hrozí vodičovi pokuta.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Čadčianka zmobilizovala políciu na celom Slovensku Čítajte 

Pred vstupom na diaľnicu sa nachádza kontrolný systém, ktorý údaje automaticky posiela ministerstvu dopravy a okresným úradom. Výber pokút a riešenie priestupkov je plne v kompetencii okresných úradov. Pokuta za jazdu bez známky je 150 eur. Za každý mesiac ju môže vodič dostať iba raz. Pokiaľ ju uhradí do 15 dní, výška je 100 eur.

„Uvedený úsek D3 Skalité- Svrčinovec je spoplatnený pre osobné aj nákladné motorové vozidlá. Motoristov na to upozorňuje dopravné značenie v zmysle rozhodnutia ministerstva dopravy a ministerstva vnútra,“ informovala Michalová.

Práce na ňom ešte neskončili

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité spustili do prevádzky vlani v júni. Bolo však potrebné zvýšiť nielen jeho bezpečnosť, ale i technologický stav. Vyžiadalo si to ďalšie milióny.

SkryťVypnúť reklamu

Po skolaudovaní sa ukázalo, že sú potrebné ďalšie dodatočné práce. Napriek tomu, že namiesto troch rokov trvala výstavba štyri roky. Po oficiálnom odovzdaní do užívania pribudol napríklad výstražný systém upozorňujúci na námrazu.

Pracovalo sa tiež na náhradných vodných zdrojoch, asfaltových vrstvách vozovky, dopravnom značení či technológii tunelov.

Predmet dodatkov do pôvodnej zmluvy nezahrnuli

„V tomto roku je potrebné ešte dobudovať hraničné obchodné miesta. Takisto sa budú robiť úpravy na začiatku úseku, na ceste I/12, odstránia sa dočasné komunikácie. Konečná cena bude známa až po ukončení všetkých stavebných prác,“ informoval Martin Guzi z Národnej diaľničnej spoločnosti.

Prečítajte si tiež: NDS potvrdila, že problém s domom môže ohroziť práce na diaľnici Čítajte 

Podľa jeho slov počas výstavby vzniká množstvo nových skutočností, ktoré ovplyvňujú výslednú realizáciu. Tieto sa vykonávajú takzvanými pokynmi na zmenu, ktoré sa zverejňujú v centrálnom registri zmlúv a premietajú do dodatkov k zmluve o dielo v dohodnutých intervaloch. „Predmet dodatkov sa do pôvodnej zmluvy nezahrnul, keďže ide o nepredvídateľné faktory, ako sú zmena geológie a neúnosné podložia cestného telesa diaľnice,“ argumentoval.

SkryťVypnúť reklamu

Budú musieť platiť „z vlastného“

„Dodatočné práce na úseku diaľnice D3 sa nefinancovali a ani nebudú financovať z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Budú sa hradiť z vlastných zdrojov NDS, respektíve z rozpočtu,“ informoval komunikačný odbor ministerstva dopravy.

Prečítajte si tiež: Diaľničiari budú robiť v tuneloch jarnú údržbu, uzatvoria ich Čítajte 

Finančná čiastka za vybudovanie časti od Svrčinovca až po hranicu s Poľskom tesne presiahla 417 miliónov eur. Ako po skolaudovaní informovala NDS, zmluvná cena za stavbu úseku D3 Svrčinovec - Skalité bola necelých 330 miliónov eur bez DPH. Projekt sa financoval zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.

Úsek D3 Skalité – štátna hranica postavili ešte v roku 2005, nebolo však možné ho sprejazdniť, keďže nebol napojený na cestnú sieť. Do užívania motoristom ho preto odovzdali až s úsekom D3 Svrčinovec – Skalité.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  1. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  4. Precvičte si mozog s Tréningom pamäti. Predplatné sa oplatí
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  6. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  8. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 25 713
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 12 997
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 7 926
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 284
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 7 176
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 875
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 4 093
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 3 968
  1. Branko Štefanatný: Každú stredu po celý rok jeden článok
  2. Miroslav Pollák: Ak neutralitu, tak na plochej Zemi
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLVII.
  4. Vladimír Krátky: „ Slovensko stále odoberá väčšinu plynu z Ruska . “
  5. Štefan Šturdzík: Cvičiť len pred letom do plaviek a potom čert to ber je nanič.
  6. Vladimír Čuchran: Slovenské mosty (zväčša rozpadnuté, havarijné) ako nástenky národa. Nevedno či mosty odolajú zubu času, neodídu skôr, než transparenty strhnuté dobou.
  7. Marcel Stropkay: Politická situácia v Maďarsku a jej dopady na maďarskú menšinu na Slovensku
  8. Zdravotní Klauni: Ako vyzerá návšteva zdravotných klaunov u seniorov?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 188 309
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 250
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 411
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 865
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 472
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 5 371
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 243
  8. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 4 118
  1. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  3. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  4. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  5. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  6. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  8. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Branko Štefanatný: Každú stredu po celý rok jeden článok
  2. Miroslav Pollák: Ak neutralitu, tak na plochej Zemi
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLVII.
  4. Vladimír Krátky: „ Slovensko stále odoberá väčšinu plynu z Ruska . “
  5. Štefan Šturdzík: Cvičiť len pred letom do plaviek a potom čert to ber je nanič.
  6. Vladimír Čuchran: Slovenské mosty (zväčša rozpadnuté, havarijné) ako nástenky národa. Nevedno či mosty odolajú zubu času, neodídu skôr, než transparenty strhnuté dobou.
  7. Marcel Stropkay: Politická situácia v Maďarsku a jej dopady na maďarskú menšinu na Slovensku
  8. Zdravotní Klauni: Ako vyzerá návšteva zdravotných klaunov u seniorov?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 188 309
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 250
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 411
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 865
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 472
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 5 371
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 243
  8. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 4 118
  1. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  3. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  4. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  5. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  6. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  8. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu