Utorok, 14. august, 2018 | Meniny má Mojmír

Vodiči sú pobúrení, za 15 km úsek musia zaplatiť diaľničnú známku

Nešlo o žart, vodiči musia naozaj od 1. apríla za 15 km diaľničného úseku D3 Skalité – Svrčinovec platiť. V opačnom prípade im hrozí pokuta. A to ešte nedávno NDS tvrdila, že mýtne sa bude týkať len nákladných áut.

Pätnásťkilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

SKALITÉ. Na základe vyhlášky ministerstva dopravy od 1. júla 2017 začala platiť povinnosť platiť mýtne aj pre vodičov nákladných vozidiel jazdiacich na úseku D3 Svrčinovec - Skalité. Už v januári kolovali na sociálnej sieti informácie, že platiť budú tiež osobné vozidlá.

„Čo sa týka D3, v súčasnosti je spoplatnený úsek od Hričovského Podhradia po Brodno (13 km). O tom, ktorý ďalší sa spoplatní, rozhoduje ministerstvo dopravy,“ povedala v januári hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pokuta za jazdu bez známky je 150 eur

Teraz diaľničiari informovali na svojom webe, že 15-kilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou a už ho nie je možné prejsť zadarmo. V opačnom prípade hrozí vodičovi pokuta.

Prečítajte si tiež: Čadčianka zmobilizovala políciu na celom Slovensku

Pred vstupom na diaľnicu sa nachádza kontrolný systém, ktorý údaje automaticky posiela ministerstvu dopravy a okresným úradom. Výber pokút a riešenie priestupkov je plne v kompetencii okresných úradov. Pokuta za jazdu bez známky je 150 eur. Za každý mesiac ju môže vodič dostať iba raz. Pokiaľ ju uhradí do 15 dní, výška je 100 eur.

„Uvedený úsek D3 Skalité- Svrčinovec je spoplatnený pre osobné aj nákladné motorové vozidlá. Motoristov na to upozorňuje dopravné značenie v zmysle rozhodnutia ministerstva dopravy a ministerstva vnútra,“ informovala Michalová.

Práce na ňom ešte neskončili

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité spustili do prevádzky vlani v júni. Bolo však potrebné zvýšiť nielen jeho bezpečnosť, ale i technologický stav. Vyžiadalo si to ďalšie milióny.

Po skolaudovaní sa ukázalo, že sú potrebné ďalšie dodatočné práce. Napriek tomu, že namiesto troch rokov trvala výstavba štyri roky. Po oficiálnom odovzdaní do užívania pribudol napríklad výstražný systém upozorňujúci na námrazu.

Pracovalo sa tiež na náhradných vodných zdrojoch, asfaltových vrstvách vozovky, dopravnom značení či technológii tunelov.

Predmet dodatkov do pôvodnej zmluvy nezahrnuli

„V tomto roku je potrebné ešte dobudovať hraničné obchodné miesta. Takisto sa budú robiť úpravy na začiatku úseku, na ceste I/12, odstránia sa dočasné komunikácie. Konečná cena bude známa až po ukončení všetkých stavebných prác,“ informoval Martin Guzi z Národnej diaľničnej spoločnosti.

Prečítajte si tiež: NDS potvrdila, že problém s domom môže ohroziť práce na diaľnici

Podľa jeho slov počas výstavby vzniká množstvo nových skutočností, ktoré ovplyvňujú výslednú realizáciu. Tieto sa vykonávajú takzvanými pokynmi na zmenu, ktoré sa zverejňujú v centrálnom registri zmlúv a premietajú do dodatkov k zmluve o dielo v dohodnutých intervaloch. „Predmet dodatkov sa do pôvodnej zmluvy nezahrnul, keďže ide o nepredvídateľné faktory, ako sú zmena geológie a neúnosné podložia cestného telesa diaľnice,“ argumentoval.

Budú musieť platiť „z vlastného“

„Dodatočné práce na úseku diaľnice D3 sa nefinancovali a ani nebudú financovať z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Budú sa hradiť z vlastných zdrojov NDS, respektíve z rozpočtu,“ informoval komunikačný odbor ministerstva dopravy.

Prečítajte si tiež: Diaľničiari budú robiť v tuneloch jarnú údržbu, uzatvoria ich

Finančná čiastka za vybudovanie časti od Svrčinovca až po hranicu s Poľskom tesne presiahla 417 miliónov eur. Ako po skolaudovaní informovala NDS, zmluvná cena za stavbu úseku D3 Svrčinovec - Skalité bola necelých 330 miliónov eur bez DPH. Projekt sa financoval zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.

Úsek D3 Skalité – štátna hranica postavili ešte v roku 2005, nebolo však možné ho sprejazdniť, keďže nebol napojený na cestnú sieť. Do užívania motoristom ho preto odovzdali až s úsekom D3 Svrčinovec – Skalité.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ochrana pred tropickou horúčavou
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Ochrana pred tropickou horúčavou
  4. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  5. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  6. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  7. Škôlka od srdca
  8. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  10. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 15 486
  2. Vizuálny smog je problém 9 663
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 8 891
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 972
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 5 024
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 4 322
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 4 069
  8. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 461
  9. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 456
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 3 383

Téma: Diaľničná známka


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice, Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z My Kysuce

Proti Šošonom hral v roku 2006, teraz ich vyzve ako tréner

Naposledy hrali Šošoni v Čadci pred 3-tisícovou návštevou.

Šéf klubu z Kysúc má zaujímavý koníček, hráči sa vďaka nemu cítia ako profíci

Ján Michalíček z Korne nemá rád, keď sa mu do jeho koníčka niekto „kafre“.

Gončár: Druhý polčas bol v našej réžii (HLASY TRÉNEROV)

Prečítajte si reakcie trénerov kysuckých mužstiev.

V Restaurant Sissi nájdete kráľovskú gastronómiu

​​​​​​​Keď sa povie kráľovská kuchyňa, väčšina z nás si predstaví honosnú kráľovskú hostinu, urodzené dámy a pánov v dobových kostýmoch, zvuk čembala...  Zjednodušene - časy romantické a zároveň dávno minulé. Čo by ste povedali na to, keby sa história opakovala?

Industriálne je pekné

Výstava je sprístupnená v Dome kultúry v Čadci do 20. augusta.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vybrali SME

Už ste čítali?