Vodiči sú pobúrení, za 15 km úsek musia zaplatiť diaľničnú známku

Nešlo o žart, vodiči musia naozaj od 1. apríla za 15 km diaľničného úseku D3 Skalité – Svrčinovec platiť. V opačnom prípade im hrozí pokuta. A to ešte nedávno NDS tvrdila, že mýtne sa bude týkať len nákladných áut.

Pätnásťkilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou. Pätnásťkilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

SKALITÉ. Na základe vyhlášky ministerstva dopravy od 1. júla 2017 začala platiť povinnosť platiť mýtne aj pre vodičov nákladných vozidiel jazdiacich na úseku D3 Svrčinovec - Skalité. Už v januári kolovali na sociálnej sieti informácie, že platiť budú tiež osobné vozidlá.

„Čo sa týka D3, v súčasnosti je spoplatnený úsek od Hričovského Podhradia po Brodno (13 km). O tom, ktorý ďalší sa spoplatní, rozhoduje ministerstvo dopravy,“ povedala v januári hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokuta za jazdu bez známky je 150 eur

Teraz diaľničiari informovali na svojom webe, že 15-kilometrový úsek D3 Skalité - Svrčinovec je od 1. apríla spoplatnený diaľničnou známkou a už ho nie je možné prejsť zadarmo. V opačnom prípade hrozí vodičovi pokuta.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Čadčianka zmobilizovala políciu na celom Slovensku Čítajte 

Pred vstupom na diaľnicu sa nachádza kontrolný systém, ktorý údaje automaticky posiela ministerstvu dopravy a okresným úradom. Výber pokút a riešenie priestupkov je plne v kompetencii okresných úradov. Pokuta za jazdu bez známky je 150 eur. Za každý mesiac ju môže vodič dostať iba raz. Pokiaľ ju uhradí do 15 dní, výška je 100 eur.

„Uvedený úsek D3 Skalité- Svrčinovec je spoplatnený pre osobné aj nákladné motorové vozidlá. Motoristov na to upozorňuje dopravné značenie v zmysle rozhodnutia ministerstva dopravy a ministerstva vnútra,“ informovala Michalová.

Práce na ňom ešte neskončili

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité spustili do prevádzky vlani v júni. Bolo však potrebné zvýšiť nielen jeho bezpečnosť, ale i technologický stav. Vyžiadalo si to ďalšie milióny.

SkryťVypnúť reklamu

Po skolaudovaní sa ukázalo, že sú potrebné ďalšie dodatočné práce. Napriek tomu, že namiesto troch rokov trvala výstavba štyri roky. Po oficiálnom odovzdaní do užívania pribudol napríklad výstražný systém upozorňujúci na námrazu.

Pracovalo sa tiež na náhradných vodných zdrojoch, asfaltových vrstvách vozovky, dopravnom značení či technológii tunelov.

Predmet dodatkov do pôvodnej zmluvy nezahrnuli

„V tomto roku je potrebné ešte dobudovať hraničné obchodné miesta. Takisto sa budú robiť úpravy na začiatku úseku, na ceste I/12, odstránia sa dočasné komunikácie. Konečná cena bude známa až po ukončení všetkých stavebných prác,“ informoval Martin Guzi z Národnej diaľničnej spoločnosti.

Prečítajte si tiež: NDS potvrdila, že problém s domom môže ohroziť práce na diaľnici Čítajte 

Podľa jeho slov počas výstavby vzniká množstvo nových skutočností, ktoré ovplyvňujú výslednú realizáciu. Tieto sa vykonávajú takzvanými pokynmi na zmenu, ktoré sa zverejňujú v centrálnom registri zmlúv a premietajú do dodatkov k zmluve o dielo v dohodnutých intervaloch. „Predmet dodatkov sa do pôvodnej zmluvy nezahrnul, keďže ide o nepredvídateľné faktory, ako sú zmena geológie a neúnosné podložia cestného telesa diaľnice,“ argumentoval.

SkryťVypnúť reklamu

Budú musieť platiť „z vlastného“

„Dodatočné práce na úseku diaľnice D3 sa nefinancovali a ani nebudú financovať z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Budú sa hradiť z vlastných zdrojov NDS, respektíve z rozpočtu,“ informoval komunikačný odbor ministerstva dopravy.

Prečítajte si tiež: Diaľničiari budú robiť v tuneloch jarnú údržbu, uzatvoria ich Čítajte 

Finančná čiastka za vybudovanie časti od Svrčinovca až po hranicu s Poľskom tesne presiahla 417 miliónov eur. Ako po skolaudovaní informovala NDS, zmluvná cena za stavbu úseku D3 Svrčinovec - Skalité bola necelých 330 miliónov eur bez DPH. Projekt sa financoval zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.

Úsek D3 Skalité – štátna hranica postavili ešte v roku 2005, nebolo však možné ho sprejazdniť, keďže nebol napojený na cestnú sieť. Do užívania motoristom ho preto odovzdali až s úsekom D3 Svrčinovec – Skalité.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 495
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 016
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 025
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 762
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 344
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 803
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 605
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 232
  1. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  2. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  3. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  4. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  6. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  7. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  8. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 683
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 754
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 787
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 780
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 618
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 273
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 907
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 370
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Projekt školy kombinuje teóriu s praktickými aktivitami.

Projekt spája poznanie s praktickými skúsenosťami.


Hasiči z Čadce.

Štartovalo desať domácich družstiev.


V lete dozrievajú sny – aj tie o krásnom bývaní. S Decodom meníme každý kút vášho domova na miesto, kde sa cítite naozaj doma.


1
Nový pumptrack si ihneď našiel priaznivcov.

Krásno nad Kysucou má novú atrakciu.


  1. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  2. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  3. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  4. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  6. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  7. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  8. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 683
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 754
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 787
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 780
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 618
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 273
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 907
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 370
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu